Gå til innhold

hvilken trening kan dere anbefale til meg som har bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

er ikke av de hardest rammede, men klarer ikke mye uansett...

tungvint å komme seg til byen(lang tung bakke på hjemveien), iallefall nå hehe... så blir mye hjemmesittende. har yoga bok, men er litt usikker på hofte/ben øvelser da de sa på sykehuset at jeg måtte tenke på å ha bena mest mulig samlet? har ikke kommet meg til fysio enda, har time hos legen om en uke og skal da få henvisning. bruker bekkenbelte.

sykkel har jeg ikke, og tror det blir for tungt da alt heller endover her og blit fryktelige bakker hjem igjen, samme gjelder egentlig gåturer, tiltak da alt blir så tungt på hjemveien.

blir endel "husmor" trening, dvs husarbeid av det jeg klarer i passende økter.

hva kan dere anbefale?

Fortsetter under...

Fikk tips om pilates av legen min. Veit ikkje om du har den gravidotesboka man får av jm som heite graviditet, fødsel og den nye familien? Eg fann nokre øvelsa der som har hjulpe meg. Ho som tok UL på meg tipsa meg og om gravidsvømming, hjelper litt det og :-)

Hvis du har tilgang på svømmehall: Svømming og styrkeøvelser i vann. Hvis du har tilgang på treningssenter: Elipsemaskin, styrkeøvelser, gå på tredemølle, sykle (fint hvis de har sykkel med bredt sete, for da slipper du at bekkenet "deles". Evt "sittesykkel" med sete og rygg.)

Turer i ulendt terreng er bra, og tilgjengelig for alle. Du kan jo ta bilen til et område der du slipper disse bakkene på hjemveien.

Hvis det er vanskelig å utføre kondisøvelser, er det ingenting i veien for å gjøre styrkeøvelser. Da vil hvertfall musklene vedlikeholdes, og du vil være sterkere/bedre forberedt til fødsel/tiden etterpå.

Fint at du er motivert for å trene, det er første steg :):)

takk for tips alle sammen :)

til fysio skal jeg, som jeg skrev så venter jeg bare på å få henvisning ....

bil har jeg desverre ikke, er liten by og ikke det beste busstilbudet på ettermiddagen kan man si...

må vel nesten bare se på hva jeg kan gjøre av øvelser hjemme da tenker jeg...

ikke lett å komme seg til verken studio eller svømming(ikke det beste tilbudet her i byen+tungt for meg å komme meg hjem igjen, kjedli å måtte da taxi hjem fordi jeg har vondt og ikke orker returen)

små turer går bra men ikke alt for hardt eller lenge...

ingen som har noen tips til linker m hjemmeside/øvelser ?

Er nok desverre vanskelig for oss som ikke er eksperter å skulle anbefale noe for deg. Bekkenplager er jo veldig forskjellig, alt etter som hva som egentlig er problemet i bekkenet. Jeg skal gjøre visse tøyeøvelser som er tilpasset meg av fysioterapaut. Men om det er bra for deg å gjøre dette vet jeg ikke.

Så jeg vil anbefale deg å vente til du har vært til fysio å få råd og anbefalinger der.

Annonse

Helt enig! Jeg fikk beskjed av fysioen min om å holde meg mest mulig i ro hjemme og fikk noen styrkeøvelser som er tilpasset mitt bekken. Går også på bekkengruppe ei gang i uka der vi gjør forskjellige styrkeøvelser. Hvis du skal i svømmehallen skal du svømme med beina samlet, akkurat som om du har på deg svømmeføtter. Du skal ikke ta vanlige svømmetak med beina. Vent med treninga til du har vært hos fysio og fått øvelser du kan gjøre. Du burde kanskje ringe til fysio allerede nå å bestille time, ofte har de lange ventelister på å komme inn. Ihvertfall har de det her jeg bor!

Lykke til!

tusen takk for svar :) da tror jeg at jeg venter med trening til jeg har vært hos fysio :)

(kan desverre ikke ringe og bestille time nå, må få henvisning av legen til tirsdag når jeg skal dit)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...