Gå til innhold

Jeg trenger noen råd angående 1-åring og feber.


min_lille+en spire

Anbefalte innlegg

Min datter har hatt feber i to dager, nå i kveld var feberen på 40grader. Jeg gav henne en paracet og tok tempen etter to timer. Da hadde det gått ned til 39 grader.

Jeg hadde tenkt og ta kontakt med lege i morgen, men synes dere jeg bør ringe legevakt og høre om de vil se henne i kveld? Jeg synes det var lite og bare gå ned 1 grad, og hun har jo da fremdeles høy feber?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde fint ventet til i morgen om allmentilstanden er ok (hvilket er langt mer avgjørende enn om tempen er 38 eller 39). Men om du er bekymret, skal du selvsagt ta kontakt med lege i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...ja, får se an litt til. Hun ligger og sover og ynker seg, så hun er tydeligvis ikke i form. Men takk for svar, mulig jeg tar en liten telefon etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge paraceten får ned feberen med 1 grad så fungerer den! :) Men anbefaler seg og få tak i flytende ibux i tillegg! :) Det fikk jeg beskjed om fra legevakta ihvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, kan man bruke den sammen med paracet stikkpille? Er liksom redd for å gi for mye medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du bruke flytende ibux sammen med stikkpille. Det har vi gjort etter anbefalinger av legevakt.

 

Pass i tilllegg på at hun har liteklær på seg, at det er passe kjølig i rrommet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med å blande paracet og ibux gjør vi også - veldig effektivt. Bo var innlagt på sykehus med brannskader for et år siden, og da var det helt vanlig. Paracet hver 4. time og ibux hver 6. time. Dette har jeg fortsatt å praktisere hjemme når han har hatt veldig høy feber eller veldig vondt.

 

Vi kjøper iprén stikkpiller i Sverige (ibux) Anbefales! Det var disse de brukte på sykehuset også. Ikke alltid lett å få i barnet flytende medisin ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man kan fint gi begge deler samtidig! :) Ikke farlig! :) Virkestoffene i paracet og Ibux virker bedre når de gies sammen! :) De virker bedre da enn istedet for dobbel dose paracet om du skjønner! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...