Gå til innhold

Ang. ammestopp for storesøster på 10 mnd. Mamma er 15 uker på vei...

Anbefalte innlegg

Hva skjer da med melkeproduksjonen? Vil jeg da ha problemer med å "miste" melken etter ammeslutt, eller ha problemer med å bygge opp melkeproduksjonen til minstemann? Eller begge deler? Jeg bare orker ikke mer amming nå. Kjenner kroppen skriker om pause før neste runde...

Fortsetter under...

jeg sluttet for snart 2 mnd siden, min gutt var da 13 mnd. Han går i barnehage så han fikk i utgangspunktet bare morgen og kveld. Jeg måtte pendle en periode og var borte fra han 4 dager i slengen, så puppe avvenninga gikk av seg selv. Det tok ikke mange dagene før det var helt tomt i puppene, han prøver seg nå hvis han tilfeldigvis ser puppene nakne, men det blir bare tull og han ler. Det kommer ingenting. Deilig med en pause til nestemann skal overta. Er ikke redd for å ikke få melk til neste, det kommer nok som det skal det.

Ja, det er deilig å få litt pause. Jeg har fortsatt mye melk og har ikke amma på et par dager. Tenkte kanskje at melken ikke forsvinner når jeg er gravid... Men det roer seg vel etterhvert.

Det går greit med storesøster, ser ikke ut som hun savner det så veldig. Hun begynte å bite i puppen, og da var det bråstopp. Hehe. :)

Nå er ikke jeg helt i samme situasjon for jeg slutta å amme jenta mi før jeg ble gravid igjen, men da var ho 2,5 år gammel. Ho er nå over tre år, men har ikke glemt puppekosen. Og her om dagen kunngjorde hun at når babyen blir født så skal hun ha høyre pupp og babyen ha venstre pupp.

Jeg skjønner godt behovet for ammepause i mellom slagene. Det er ikke sikkert melken forsvinner helt, men det blir trolig ikke noen melkespreng eller lekkasjer eller sånne plager når det blir full ammestopp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...