Gå til innhold

får ikke svar av jordmor her inni så kanskje noen av der er litt behjelpelig ?

Anbefalte innlegg

Her er innlegget jeg la inn på "spør jordmødrene"

Hei. Har siden i fjortende uke vært plaget m kynnere, men nå er det virkelig blitt ille. :-( Er nå 19 uker på vei og går hjemme og er 100% sykemeldt pga svimmelhet og kvalme og tar det veldig med ro. Sover som regel fra 12 til 3 hver dag fordi det er dårlig med søvn på natta da baby i magen er aktiv og kynnere er skikkelig vonde og plagsomme. I går kveld var det så vondt og jeg var så sliten at da brast jeg sammen i gråt. Tross en varm dusj. Men etter en halvtime med hard massasje på korsrygg av samboer fikk jeg til å sovne 3 timer før vanlig som er i 3 tida på natta.

Må vel også si at jeg er andregangs fødende og var ikke plaget sist.

Hadde vært fint med gode råd, da jeg gjerne kunne tenkt meg å klare husarbeid, leking med storebror og gå tur.

Hilsen frustrert og rådvill andregangs mamma :-(

Fortsetter under...

Hei.

Er også andregangs, har hatt litt kynnere ca fom uke 14, men har ikke vært plaget med det ennå...

Ut ifra det du skriver synes jeg du kan ringe føden eller spørre jordmor eller lege. Du må ikke gå rundt og være så plaget. Finnes sikkert en forklaring på det.

Hilsen

Du kan ta paracet! Ei venninne av meg kunne til og med ta paralgin forte (det er jo også paracetamol).

Men jeg syns du skal kontakte jormor/føden uansett. Jeg fikk forkortet livmorhals av å gå slik. Det er ikke så farlig, men hvis den blir helt utslettet kan du være i faresonen for å få prematur baby. De skjekker det kjapt og greit med innvendig UL.

Dette synes jeg du skal dra til legen med. Kynnere skal ikke være så vonde. Kan være tegn på for tidlig fødsel. Noe man må prøve å forebygge hvis det er tilfellet.

Få det sjekket er mitt råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...