Gå til innhold

Andre som plages med vonde kynnere?

Anbefalte innlegg

Dette er mitt tredje svangerskap, er i uke 24 og har den siste tiden vært veldig plaget med kraftige kynnere. Det er så vidt jeg kan bevege meg for da kommer de på løpende bånd.

Til og med på småturer når jeg går i et rolig tempo får jeg kynnere som er vonde, får også menssmerter i korsryggen når det står på som verst. Etterpå er jeg støl i magen i flere timer.

Kjennes ut som et band som strammer seg rundt magen bare jeg rører litt på meg, spessielt øverst i magen er det vondt etterpå.

Kynnerne gir seg etter litt hvile, men ømheten sitter i lenge.

Dette er veldig plagsomt og det sier seg jo selv at jeg kan jo ikke unngå å gå i dette svangerskapet, har lenge igjen.

Men langturene med hunden må mannen ta seg av.

Noen andre som opplever det slik?

Jeg hadde ikke slike kynnere i de andre svangerskapene. I Det første svangerskapet merket jeg ingenting, i det andre kom det en del plagsomme på slutten, men de var ikke langt nær så vonde som de jeg opplever nå.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143118322-andre-som-plages-med-vonde-kynnere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei der. Jeg har også mye kynnere. Er i uke 24 jeg også.

Hadde det i førrige svangerskap også, men denne gangen er de noe vondere.

De kommer på løpende bånd her også. Uansett hva jeg gjør føles det som. Idag sitter jeg i sofaen, tar det helt rolig og jobber litt på pcn, men de kommer likevel.. skjønner ikke helt dette.

I går kveld var de litt vondere en vanlig - men ikke veldig - bare ubehagelig og så at det blir slitsomt. Det blir verre på kvelden, men det er sikkert ikke så rart siden man er mer sliten da uansett..

Hvor mange kynnere synes du er mange i løpet av en dag? Skal begynne å telle jeg nå, så jeg får litt oversikt:)

Og hvis dine er veldig vonde, kanskje du skulle snakke med føden, eller har du gjort det..?

Håper det gir seg.

Takk for svar. Nei har ikke snakket med føden siden jeg har lest at så lenge de slutter av seg selv etter hvile så er det ikke farlig eller premature rier. Jeg er nok en person som ikke er så komfortabel med å ta kontakt før jeg er sikker på at det er greit på en måte, vil ikke komme i veien på noen måte, hehe, er helt tåpelig å tenke slik for de er jo der for å hjelpe oss. Men men, så kommer nå disse tankene da :)

Jeg skal på kontroll i starten av neste uke til jordmor så tenkte å snakke med henne om de. Og om det er noe som burde følges opp.

Jeg er ikke sikker på hvor mange kynnere som kommer, er en del, magen er så og si konstant hard når jeg er ute å går, eller hvis jeg gjør husarbeid, eller i det hele tatt anstrenger meg litt og det er så vondt og ubehagelig. Jeg må stoppe ofte å hente meg inn litt og få igjen pusten litt.

Hos meg kommer det ikke så ofte når jeg sitter i ro, men det tar en stund før de gir seg etter jeg har vært på farten. Kan komme regelmessig i opp til to timer etterpå, da er mensmertene der hele tiden og kynnerene kommer alt fra 5-10 minutters mellomrom. Sitter mest som et bånd rundt nederst del av mage og rygg, men er fryktelig øm øverst i magen når det står på og lenge etterpå.

Har du snakket med jordmor eller fastlege om kynnerne?

jeg har vært en del plaget med kynnere de to siste ukene, innimellom er dem ganske vonde og som ikke det er nok er jeg også blitt plaget med konstante ryggsmerter omtrent hver kveld noe legen mener er begynnende bekkenløsning :/ Jeg er i uke 20 idag å får kontroll hos legen hver 14 dag pga dette, venter min 3 ... å har ikke hatt det sånn i tidligere svangerskap.

Ja, jeg skjønner godt va du mener med å ikke ville ringe i onødan.. Det føles som om man overdriver, at det sikkert går fint.

Men i går kveld ringte jeg føden. Etter kynnere hele dagen, som du vet, så følte jeg at jeg måtte høre hva de sa i hvertfall, og at det faktisk er babyen det handler om.. Siden jeg begynte å få vondt og kallsvette også, så føltes det riktig å ringe.

De ville ha meg inn på kontroll med en gang. Sa det var viktig å sjekke at det faktisk var "uskyldige" kynnere som ikke har innvirkning på livmorhalsen, og påvirker modningen av den..

Fikk gjøre innvendig ul og det viste seg til min lettelse at alt var i orden, det var langt og lukket der babyen skal ut, men legen sa at det er viktig å sjekke innemellom fremover hvis kynnerne fortsetter å være regelmesssige og litt vonde.

Tror det er viktig å ringe å høre i hvertfall, så slipper man å være alene om besluttet å sjekke eller ikke sjekke. Er nok bedre at de på føden tar den besluttningen... så tenker jeg nå, etter dette.

Hvordan går det med deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...