Gå til innhold

Er det ikke vanlig med håndvask før alle måltider i bhg?


Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥

Anbefalte innlegg

De er så dårlige på dette i barnehagen til jenta vår mistenker jeg- har ihvertfall sett flere ganger at de dropper håndvasken før fruktmåltidet, og det er så tåpelig i disse sykdomstider i vinterhalvåret synes jeg...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror faktisk det er ganske dårlig med det i bhg til mini her også. Kan ikke huske å ha sett det. Enig med deg at det er utrolig dumt med tanke på sykdom. Ikke rart man blir syk. Håper virkelig de lærer barna å vaske seg på hendene når de er ferdige på do! Her hjemme passer vi jo på at han gjør det,men aner ikke i bhg.... Hygiene er utrolig viktig i en bhg.

 

Skal jammen meg spørre i morgen om dette ja.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut frå det ungane våre forteller er dei flinke til å vaske seg i bhg. Det heng og oppslag som oppfordrar alle foreldre og barn til å vaske seg (eller sprite seg, det heng dispensere "over alt") før dei går inn i fellesrommet.

 

I bhg der eg jobbar vaskar vi og hendene på ungane før (og etter) måltid (og etter dobesøk, og når vi kjem inn etter å ha vore ute). Skal vi ete frukt ute eller eter vi lunsj på tur har vi med handdesinfeksjonsmiddel (ein variant utan sprit) som vi brukar før vi et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min datters barnehage så er det aller første de gjør etter at de har tatt av seg yttertøyet å gå og vaske sg på hendene. Vasker selvsagt før måltidet og etter toalettbesøk også. Enig med deg at det er viktig å lære barn god håndhygiene i ung alder. ¨

 

Ta det opp du, det er ikke verre enn det, så skjerper de nok rutinene. Vanskelig å krangle på argumentene dine iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var ikke så gode på det før, men under svineinfluensaen ble de kjempeflinke. Tror det var to eller tre barn fra barnehagen som fikk påvist svineinfluensa, i tillegg til at det var flere som fikk diagnosen uten at det ble tatt prøver så de ble flinke til å tenke smittevern.

 

Etter det har de holdt på rutinene med håndvask flere ganger om dagen, så det har blitt en innarbeidet vane hos barna å vaske seg før måltider, når de kommer inne etter å ha vært ute og etter dobesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg skal ta det opp med dem tror jeg, for det burde jo være standard rutine med håndvask før man spiser, selv om man bare har vært inne. De vasker såvidt jeg vet alltid hendene når de kommer inn etter utelek, men det er spesielt sykdomsbakterier /virus jeg tenker på, og sånt florerer jo masse innendørs også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...