Gå til innhold

Har visst mista følelsen av hva som er mett og hva som er stappmett! Snakker vi stappa pølse etter middagen eller?

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg som et stappa pølseskinn! Nå har jeg spist en dinosaurstor middag etter egentlig å ha trøkt trynet med mat hele dagen. Jeg begynner virkelig å lure på om det er metthetsfølelsen det er noe alvorlig galt med. Det er jo unektelig helt unødvendig å få følelsen av at hvis noen tar borti magen med noe skarpt så kommer jeg til å sprekke! "Ligg unna med strikkepinnene bestemor!! Tikkende bombe på vei!"

Jeg kan ikke huske at det var sånn som dette sist. Men utrolig hvor fort man glemmer at man er svak for fristelser denne perioden av livet. Jeg får trøste meg med at det stort sett er sunt det jeg heller/trykker/stapper i meg. Og med stort sett mener jeg selvfølgelig at det er rom både for sjokoladebiter, dessert og en osteskive i ny og ne. Så lenge ingen ser at jeg spiser det, teller det ikke. Jaja, fortsetter dette er det bare å se langt etter jevn og fin vektoppgang.

Ser for meg jordmora på neste kontroll, når vekta etter de siste dagene å dømme har skutt i været. "Altså, da jeg sa at du hadde fin vektkurve, mente jeg ikke at du skulle gå inn for å få overdimensjonerte kurver i fortsettelsen!"

Jeg får vel prøve å spise litt saktere framover. Og prøve å tenke på at jeg ikke trenger å spise "as if there is no tomorrow". Ja, og ta meg en liten gåtur i kveld - før sjokoladen kommer på bordet når Frustrerte fruer begynner. Vi må jo for all del unngå at jeg blir frustrert selv.

Ha en stappmett dag, jenter:)

Fortsetter under...

som å beskrive meg selv. kom fra jordmor i dag å alt bare sank sammen.." du har lagt litt mel mye på deg sen siste tiden". Trenger da for fan ingen som forteller det. er jo ikke sånn at man ikke merker det:( ahhhhhrg blir jo aldri mett. men nå har det resultert i at jeg ikke har matlyst, nesten ikke spist i hele dag og øfler meg helt jævlig som har blitt så "stor". lagt på meg 10 kg:( å er litt over halvveis..

Som om jeg skulle skrevet det selv!

Metthetsfølelsen er borte! Det er kun sulten og mindre sulten igjen,

og den berømmelige "jeg har lyst på noe men vet ikke hva så jeg spiser litt av alt".

I går sto jeg faktisk å sleika pannen, vispen og slikkepotten ren for glasur (etter at min tilmålte bit med kake var spist).

Hoy hvor det går!

Jotakk :( Samme her. Men pytt sann, dette er jo en periode i livet vi faktisk har en unskyldning for å spise hehehe. Problemene (kg) får vi ta oss av etterpå...

Så koselig at dere snakker om meg herinne;)

Igår sa legen min, når jeg noe sjenert fortalte henne om min vekt og min enorme apetitt - som først var der for å stille kvalmen men som nå overgått til å bli konstant - at de har sluttet å ha så stort fokus på vekten. Hun ser heller på hvordan akkurat jeg er som gravid. Om jeg gikk opp mye i førrige svangerskap (hvilket jeg gjorde, 25kg) osv.

Gikk lettet (dessverre ikke lettere) ut fra legekontoret og tok en latte og en blåbærsmuffins. :)

Nå sitter jeg og mumser på en fantastisk blanding av kuttet frukt; jordbær, ananas og vannmelon... nammm. :)

Annonse

He he! ;-)

Akkurat nå omfavner jeg mitt eneste plagsomme svangerskapsfenomen hittil, halsbrann, kjærlig og nesten velkomment. Gjør at jeg spiser akkurat det jeg trenger og ikke noe særlig mer. Små og beskjedne, men hyppige måltid.

Men 1. trimester... oh, mama... var et eneste stort etegilde her i gården! :-S Da ble det doble og triple porsjoner titt og ofte. Og ingen bunn i sikte.

Bra det går i bølgedaler, sier jeg bare.

Føler med deg! :-)

Yes i know.....

Når man står opp om morgenen har man jo den fine magen, liten, nett og ennå litt myk, MEN fra lunch og utover.....Jeeses:-(

Lurer på når skinnet faktisk sprekker ????

Som å lese om meg dette gitt!

Jeg er i min 27 uke nå, og greier nesten ikke slutte å spise til middag. Sitter igjen et kvarter etter de andre og spiser rester. Resultatet er at jeg er så overmett at jeg greier nesten ikke røre meg etterpå;-)

Her i gården lager gubben og jeg en avtale omtrent hver dag, at I MORGEN starter vi med litt sunnere kosthold. Og så drar man til foreldre eller svigerforeldre på besøk, og der er det jo selvfølgelig KAKER eller VAFLER eller IS, for GUD FORBY at den gravide ikke skal legge på seg nok. Og selvkontrollen her er lik null.

Nå sitter jeg her i sofaen, veldig fornøyd med dagen så langt, og knasker en gulrot dyppet i mager vaniljekesam. Men kjenner jeg oss rett, kommer godteri-lyst-trollet innom senere og da blir det nok litt sjokolade til kvelds:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...