Gå til innhold

Dere som har små på 9-12 mnd og er tilbake i jobb...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan får dere til alt?

Jobb, familie, hus og evt trening?

Skjønner ikke hvordan jeg skal få presset inn trening i dagsplanen. Har dager jeg jobber til 18 og er ikke hjemme før 18.30, og lillemor legges kl 19.00. Etter dette er det middag og avslapping for min del. Jobber mest til 28 også. Trening på morgenen er ikke noe alternativ for det rekker jeg ikke.

Bare lurer på hvordan dere andre gjør dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er heldig og får trene i løpet av arbeidstiden inntil to ganger i uka. Ellers er min trening å dytte barnevogn raskt som fy til og fra barnehage og litt trening hjemme på kveldstid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva trener du hjemme på kveldstid da? Klarer ikke motivere meg til det når sofaen venter...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig innrømme at trening ikke blir prioritert her i huset, ihvertfall ikke organisert trening. Min form for trening blir å løpe etter datteren vår og gå tur med bikkja;)

Men det skal være sagt at jeg aldri har vært noe treningsmenneske før jeg fikk barn heller, så skal ikke legge skylden på at jeg ikke har tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det ikke bare er meg. Føler meg så slapp om dagen, men er jo slank, foreløpig ;) Bare får så dårlig samvittighet over manglende trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slutta å trene da jeg begynte i jobb (oktober), følte ikke at jeg hadde "råd" til å prioritere det på ettermiddagene for de ble så korte etter jobb, kveldene hadde jeg ikke ork og helgene er jo koselig å bruke sammen med familien.

 

Men nå er jeg i gang, har en time fri i arbeidstida til trening og så tar jeg ei formiddagsøkt lørdag el søndag mens vesla sover. Burde nok trent mer, men litt er bedre enn ingenting :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening er totalt utelukket foreløpig. Jeg sliter nok med å holde huset rent og få nok tid sammen med min ettårige datter(14 mnd) I likhet med deg er jeg også hjemme fra jobb kl 7. Jeg jobber ofte til 5-halv 6 og må ta buss hjem(da jeg holder på med sertifikat). Og det er liksom da min datter pleier å legge seg for å klare å stå opp til bhg neste dag. Så det er kjedelig :(

Jeg har absolutt ikke overskudd til trening. Gjør det viktigste av husarbeid de to dagene jeg har fri og støvsuger/vasker i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så inntrykk av at alle er supermammaer som jobber, er sammen barna, vasker hus og så trener. Pluss at de har masse tid til avslapping sammen med mannen. Godt det ikke er sånn for alle. Sliter sånn med å ha energi til alt :( Og føler meg så "dårlig" i forhold til alle fordi jeg ikke får til alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente under hele svangerskapet med førstemann, og var på trening noen uker etter fødsel. Godt fornøyd var jeg. Og fortsatte å trene frem til jeg gikk tilbake i jobb....etter det har jeg ikke vært på en treningsøkt.... og nå er jeg gravid med neste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke tilbake i jobb enda, fortsatt i permisjon - men sliter med å komme igang med trening likevel. TIl sommeren blir det enda vanskeligere..

Jeg var flink i januar og februar - da trente jeg masse og det fungerte bra. Jeg kjøpte meg to treningsdvder og trente enten på kvelden når snuppa var lagt eller på dagen mens ho lå og så på.

BLir nok noe sånt til høsten tenker jeg - at jeg trener hjemme på kvelden.

Har sålangt brukt 30 days shred - det tar 20 minutter og det har man tid til, om man har ork er et annet spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt ikke flink nok:(

 

Men det handler om prioritering.

Så lenge man ahr en partner hjemme, så KAN alle legge inn en 3o min styrketrening, en løpetur eller en gåtur me ei veninne f.eks hvis man virkelig vil.

 

Og som du sier selv; motivasjonen er ikke helt tilstede og sofaen lokker mer........

Hvis du virkelig vil trene hjemme, så finnes det mengder av flotte trenings DVD'er å få tak i. I tillegg ligger det masse på nettet. Eller gå deg en rask tur rett etter at ungene har lagt seg og FØR du dumper ned på sofaen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo sant. Og en gåtur i frisk luft er godt for kropp og sjel :)

Og nå blir det jo lysere og lysere for hver kveld og det er herlig :)

 

Takk for masse svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15.56 her.

 

Jeg trente på treningssenter, og det tok "mye" tid. Etter fødselen planlegger jeg å trene hjemme - skaffe meg rokkering og litt vekter. Håper jeg får trent 20-30 min om dagen. Blir litt bedre tid til trilleturer som trening også da, når jeg ikke fokuserer på å komme meg til treningsstudioet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sykler til og fra jobb 3-4 ganger i uka. Er cirka 1,8 mil tur retur. Da føler jeg ikke at jeg trenger mer enn noen rygg og mage øvelser - og de kan jeg enten ta sammen med lillegutt - gjør det til litt sånn "tullelek" - eller på kvelden foran Tv`n. I helgene er vi stort sett alltid i en eller annen aktivitet. Jeg klarer ikke fungere uten å være i sånn passe god form, men det er helt klart vanskeligere å få til nå enn før vi fikk barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en av de som mener at dette handler om prioritering. Jeg prioriterer trening etter at småen er lagt. Jeg prøver å få til 3 økter i uka, og det går stort sett greit. Jeg prioriterer bort tv og det å ligge på sofaen, og føler at jeg får mye mer energi hvis jeg trener på kvelden. Bakdelen med denne "livsstilen" er at mannen min og jeg ikke har så mye tid til hverandre på kveldene (han trener også mye), men det fungerer veldig fint for oss på denne måten. Jeg tror terskelen bare er å komme seg ut, bestemme seg for at man SKAL trene og la husvasken vente til helga eller en kveld man ikke trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...