Gå til innhold

Uke 27+5 idag. Og voldsomme kynnere hele tiden, men igår toppet det seg, trodde det ble fødsel ; /

Anbefalte innlegg

Hadde vært på bena i hele går, dvs dagen gikk i ett, uten tid til avslapning. Og jeg hadde kynnere gjennom hele dagen, men det toppet seg da jeg satte meg ned sent på kvelden. Fikk vondt i ryggen, og magen var omtrent konstant hard og kynnerne ble mere plagsomme. Jeg har to svangerskap bak meg, og har aldri opplevd lignende. Jeg måtte bare legge meg tilslutt, og da kom det kynnere som satte en støkk i meg, og tårene trillet på. Selvfølgelig hos pappaen også, som fikk skrekken av å se meg med så smertefulle kynnere. Men tro det eller ei, jeg sovnet veldig raskt, og har ikke kjent de smertene igjen, kun vanlige kynnere, og dem er på plass igjen idag også.

Skal det være slik?

Tenkte kanskje å ringe jordmor å høre, men er det nødvendig tror dere?

Jeg vil liksom ikke overreagere heller.

Håper noen har noen tanker rundt dette, ha en fin dag damer :)

Fortsetter under...

heisann :)

vil anbefale deg å ringe føden å få en sjekk... når man har så vondt skal man ta det på alvor da du ikke vet om disse smertene har virket inn på mormunnen.... sikkert ikke noe, men ta en telefon å få sjekket det så vil du føle deg bedre.... det er ikke å overreagere når det gjelder sånt....

lykke til :))

Har opplevd det samme selv, særlig i forrige svangerskap der jeg fikk så vonde kynnere at jeg ikke greide å holde meg oppreist og måtte puste meg gjennom dem.

De begynte rundt uke 18 og hadde dem oftere og oftere, likevel ble jeg aldri moden(!) Var hos jm og sjekket for sikkerhetsskyld.

Det vil jeg anbefale deg også HI, bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite!

Ja... Jeg vurderer det... Kan legge til at jeg hadde stikkninger nedover mot skjeden igår og skikkelig tyngdefølelse nedi der...

Men enda så føler jeg liksom at å ringe føden, eller min jordmor er å være hysterisk...

Rart man alltid skal føle det slik... Hmmm... Sikkert fordi det hittil idag er bare vanlige kynnere...

Det er langt i fra hysterisk! Så lenge jm har åpent ring og spør om å få en time i dag!

Bedre å få det sjekket enn at fødsel skulle starte så altfor tidlig?

Da har jeg ringt jordmor. Hun ble mildt sagt litt stresset over at jeg ikke hadde kontaktet føden direkte igår kveld. Så nå fikk jeg tlf nr rett dit, og streng beskjed om å ringe rett dit om det samme skjer igjen.

Ellers skulle jeg ta det med ro.

Og har time der neste uke, så jeg trengte ingen sjekk eller noe.

Men da har jeg ringt og lettet hjertet mitt :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...