Gå til innhold

Kjentjordmor på Rikshospitalet - noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

eller som har fått det tilbudet? Jeg har fått mulighet til kjentjordmor og synes det høres helt fantastisk ut. Å ha møtt den som skal være med og forløse barnet. Høres nesten for bra ut for å være sant. Jeg skal i min første samtale om en måned, det er litt seint, da jeg har termin i begynnelsen av August, men det beror bare på noen missforståelser i resepsjonen der. Bare jeg får min samtale så er det greit..

Vill gjerne høre hva dere har å si om tilbudet, om det fungerer i praksis, og om det gjort noen forskjell for dere. :)

A.

Fortsetter under...

Hei!

Jeg skjønner ikke helt hva du mener her, men ville bare si at jeg fødte på iksen sist og kunne ikke vært mer fornøyd. Både de på føden og på barsel var helt suverene! Fine store fødestuer har de og det at de for det meste har 2 mans rom på barsel gjorde ingen ting. Det er store fine bad på alle rom:-)

Hadde en fantastisk jm og håper å få samme denne gangen også.

Jeg har også termin i begynnelsen av aug, kanskje vi sees;-)

Hei, jeg skjønner hvis du ikke skjønner.. følte at det var litt uklart innlegg når jeg postet det, men da er det jo for seint. :)

Det med "kjent jordmor" er et tilbud på Riksen til fødende som kanskje har traumatiske opplevelser bak seg og som av forskjellige grunner har behov for å "kjenne" den som skal være der under fødseln (sån er det for meg), eller i alle fall ha møtt henne tidligere. Så da får man, etter hva jeg skjønt, ha en samtale med to eller tre jordmødrer, og så kommer en av dem å ha "vokt" når du skal føde.

Et fantastisk tilbud synes jeg, men anledningen til at jeg undrer om noen vet noe mer er at jeg lurer på om det virkelig fungerer i praksis.. gruer meg veldig til fødsel nå.. og det er en måned til jeg skal dit på samtale..

Men, takk uansett for ditt svar; er så godt å høre om positive opplevelser, og at du vil tilbake. Og tenk om vi sees! Jeg får spørre etter Dollypopp når jeg kommer inn;) hi hi..

Kan man fråga hur du fått detta? Är det något man söker om..?

Låter helt fantastiskt. Jag födde på ullevål förra gången och hade inte en god upplevelse...så jag har sökt till riksen istället denna gången.. :)

Hei Lycklig - klart du kan:)

For å ta det från början; när jag skulle föda sist, för fem år sen, så var vaginal fødsel helt oaktuellt før mig så jag valde keisarsnitt. Men keisarsnittet resulterte i inre blödning och flera veckor på sjukhus..

så den här gången blev jag väldigt rådvill när det gick upp för mig att faktiskt skulle föda igen..

Keisarnitt skremmer livet ur mig nu, så jag har bestämt mig för att välja det andra av for mig två "ondor".

Jag visste inte själv om det tilbudet men när jag blev inkallad til Riksen på första samtal med lege så var det hon som nämde det för mig.

Så trist å høre at du hade en dålig upplevelse sist.. du får snakke med de på Riksen om "kjentjordmor". De vet ju mer en mig.. och kanske någon annan härinne vet.

:)

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...