abella Skrevet 4. april 2011 #1 Del Skrevet 4. april 2011 Hva står på innkjøpslista deres? Vi har jo fortsatt alt utstyr fra førstemann, men jeg ser at vi kommer til å trenge to av diverse utstyr, feks tripp-trapp, sprinkelseng og bilstol. Hvordan gjør dere det med vogn? Kjøper dere søskenvogn eller satser dere på søskenbrett. Jeg tenker da på levering og henting i barnehage. Vi fikk gutt første gang og venter jente denne gangen, men tror ikke jeg gidder å kjøpe noe særlig klær, da jeg ikke er så opptatt av "riktige farger" når babyene er så små. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143101688-dere-som-venter-nr-to-med-ca-2-%C3%A5rs-mellomrom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
JellyButt Skrevet 4. april 2011 #2 Del Skrevet 4. april 2011 Jeg kommer nok i første omgang kun til å kjøpe nye litt klær og nye vaskeduker. Har en jente og venter jente. Har en god trille til storesøster når vi skal på lengre turer og satser på sjal til lillesøster når jeg er alene med begge. Til og fra bhg blir det nok søskenbrett. Sprinkelsengen står ubrukt ettersom storesøster har flyttet over i "stor" seng, så slipper å tenke på det. Får se hvordan vi gjør det med madrass og slikt. Har egentlig ikke tenkt så mye over disse tingene men det begynner vel å bli på tide. Snart halvveis og våren og første del av sommeren kommer til å gå fort. Tror aldri vi har hatt så mange planer og avtaler før Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143101688-dere-som-venter-nr-to-med-ca-2-%C3%A5rs-mellomrom/#findComment-143101759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyønske �� Skrevet 4. april 2011 #3 Del Skrevet 4. april 2011 Her blir det 2 år og 4 mnd mellom. Også gutt først og jente denne gang. Har også det "dilemmaet" at bla sprinkelsengen fortsatt må brukes av førstemann. Men antageligvis bare til over sommeren. Av erfaring ble ikke sprinkelsengen så altfor mye brukt i begynnelsen sist heller, han sov bedre i kurven vi hadde på stua, så den flyttet vi innpå soverommet om natta, eller så samsov vi. Kurven har vi ikke lenger, så nå har vi har løst det med å kjøpe en Bedside Crib som kan stå inntil dobbeltsengen. Høystol(tripp trapp stresser jeg ikke med enda), han sitter forøvrig godt i Sofus Høystolen, og kommer nok til å gjøre det noen mnd til ,så får vi se hva vi velger å anskaffe da. Vi har også en Ikea Antilop som babyen skal bruke når den begynner med høystol. Ang bilstol er ikke det tema før om et års tid, så har ikke tenkt så nøye over det. Men vi må antageligvis kjøpe et ekstra sete til høsten i forbindelse med at jeg og pappaen skal bytte på å levere/hente i barnehage. Så da kjøper vi sikkert et som først kan brukes med integrerte seler, og senere med bilens 3 pkt sele. Jeg har kjøpt en Phil & Teds Vibe søskenvogn. For å få med meg begge må jeg ha en vogn der eldstemann kan bli fastspent, ellers springer han sine egne veier. Ståbrett er altså ikke aktuelt her enda. Jeg ville heller ikke ha en dobbelvogn, for syns de tar sånn plass. Så hadde da ikke så mange andre alternativ enn Phil & Teds. Ang klær så har jeg kjøpt nesten full garderobe denne gang også, men jeg er litt nøye på klær igjen da. Og hadde litt lite av de minste str sist, så har gardert meg litt denne gang. Hadde en del nøytralt til førstemann og det skal brukes igjen. Men har ikke klart å holde meg unna det rosa, så det mangler ikke akkurat på det :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143101688-dere-som-venter-nr-to-med-ca-2-%C3%A5rs-mellomrom/#findComment-143101824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til O og T <3 Skrevet 4. april 2011 #4 Del Skrevet 4. april 2011 2 år og 4 måneder mellom mine når lillegull blir født i oktober:) Jeg har sett på søskenvogn, men vet ikke om det blir så vi kjøper det..! De gangene begge barna er med på noe, er som regel både jeg og pappa'n der- og vi har både sportsvogn og en fin trille fra før:) Men, er ikke å stikke under en stol av en søskenvogn hadde vært supert hvis man skal ha med begge to på noe, og man er alene:) Det vi vet vi skal kjøpe denne gang er ny vippestol da den gamle er ødelagt, ny sprinkelseng (den gamle holder knapt sammen lenger:D), tripptrapp til storebror og bæresele:) Klær har vi MASSE av fra før, men det blir vel handla litt denne gang og;) hehe. Vet ikke kjønn enda, men håper jo det blir jente denne gang.. Bilstol var vi så heldige å få av kommende tante og onkel, så det slipper vi å kjøpe før minstemann er så stor at h*n må ha større stol:) Så, litt handling blir det denne gang og, men heldigvis ikke i like stor skala som sist:D hehe. Hvordan gjør dere det med madrass/sengeklær/dyner og puter osv? Hører mange sier man skal bytte ut alt dette til neste mann...! Hva mener dere? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143101688-dere-som-venter-nr-to-med-ca-2-%C3%A5rs-mellomrom/#findComment-143101910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
puza90 Skrevet 4. april 2011 #5 Del Skrevet 4. april 2011 Mellom nr. 1 og nr. 2 er det bare 17mnd. mellom dem Da kjøpte vi inn ny sprinkelseng, søskenvog og litt sånt små div. saker og ting. Ellers klarte vi oss, for største gutten har jo gått over i fra 0-13kg. bilstolen til neste steg, så da tok lille bror over den Stol har vi enda ikke kjøpt, men vi har to i hus selvom ingen av dem er tripp trapp stoler som det etter hvert vil bli Meeeeen så venter vi enda en igjen, der det blir 12mnd. mellom yngste og den i magen, og 2år og 4mnd. mellom den i magen og eldste Da har vi jo det meste da også, trengs ny seng (men kjøper ikke ny sprinkelseng etter som eldste gutten etter hvert skal gå over i stor gutt seng, så prøve rog få lånt) Det må til ny bilstol til yngste gutten etter som lillingen i magen skal ha 0-13kg. stolen (som uansett hadde måtte blitt kjøpt ) Vi kommer til og fortsette med den søskenvogna vi har, begynner virkelig ikke og kjøpe inn en trilling vogn når eldste gutten er så "stor" som han er nei, da blir det heller søsken sete som henger etter eller søskenbrett som skal ha'es til vogna Ellers så igjen har vi jo det meste da, blir det jente vil jeg kjøpe inn litt rosa, for jeg syntes det er så søtt hihi.. Hvert fall etter som vi har to gutter, da vil jeg jo at jenta skal ligne ei jente og ikke gå likt kledd som brødrene Så det blir jo billigere for hver unge som kommer ;D hehe.. Er bare det at når man først av nærmer seg termin så trenger man både det, det og det merka jeg selvom vi egentlig hadde alt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143101688-dere-som-venter-nr-to-med-ca-2-%C3%A5rs-mellomrom/#findComment-143101963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyønske �� Skrevet 4. april 2011 #6 Del Skrevet 4. april 2011 Bruker opp igjen alt av sengetøy, inkl madrass. Det som kan vaskes på 60 gr kan fint brukes opp igjen. Jeg vet også at det ikke har vært "uhell" i madrassen, har derfor ikke betenkeligheter med å la den gå i arv. http://www.lub.no/madrass-til-spedbarnet Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143101688-dere-som-venter-nr-to-med-ca-2-%C3%A5rs-mellomrom/#findComment-143101988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til O og T <3 Skrevet 4. april 2011 #7 Del Skrevet 4. april 2011 Er det jeg og har tenkt å gjøre...! Vi har overmadrass til baby-madrassen, med plastunderlag..så denne bytter jeg ut:) Resten blir brukt igjen på nr.2 tenker jeg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143101688-dere-som-venter-nr-to-med-ca-2-%C3%A5rs-mellomrom/#findComment-143102014 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia&Mathias <3 Skrevet 4. april 2011 #8 Del Skrevet 4. april 2011 Her blir det ca 2 år og 3 mnd mellomrom mellom mine. Som noen av dere over så har vi en gutt og venter nå jente! Veldig stas selv om vi var skråsikre på at dette også var gutt så var litt sjokkerte når jordmor sa d lå ei lita tulle der inne på ul. Jeg har ikke handla inn noe enda bortsett fra 3 rosa bodyer og ei rosa og ei rød bukse. Kommer nok til å handle litt etterhvert men føler at termin er så langt unna enda at jeg har så god tid (selv om jeg har termin i slutten av juli). Sliter med bekkenløsning så har 4 uker til med aktiv sykemelding og kommer til å bli 100% sykemeldt i begynnelsen av mai så har god tid til å shoppe etter dette. Jeg kommer ikke til å kjøpe søskenvogn, men heller et ståbrett og et bæresjal av ett eller annet slag. Litt usikker på hva slags type jeg skal kjøpe enda, men noe må jeg ha for jeg kommer til å være alene 2 uker av gangen da samboeren min jobber i nordsjøen. Ellers har vi alt av vippestoler, babygym og stellebord. Må kjøpe ny pute til stellebordet siden den vi har nå er blitt så stygg. Skal også kjøpe en sprinkelseng til siden storebror sover i sin seng enda. Bilstol må vi kjøpe siden vi bare lånte en bilstol til størstemann. Må også kjøpe en bag til vogna. Bagvogna vi hadde til storebror har blitt brukt som sovevogn i bhg og er blitt stygg og rusten (ble kjøpt brukt), så har kjøpt ny TFK vogn til eldstemann. Skal kjøpe ny bag fra Tyskland. Hmm, ser jo at vi trenger en del ting ja, og så bare dyre ting også... :-S Får ta d litt etterhvert, har noen uker igjen (er 24 uker imorra). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143101688-dere-som-venter-nr-to-med-ca-2-%C3%A5rs-mellomrom/#findComment-143102370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
polarstjerna Skrevet 4. april 2011 #9 Del Skrevet 4. april 2011 Vår sønn blir 2 år og 4 mnd når babyen kommer ut av magen i august. Vi vet ikke om det blir gutt eller jente. Det eneste vi trenger er ny vogn pga. den vi hadde var bare ei lånevogn. Vi satser på ståbrett til storebror. Ellers har jeg bare kjøpt inn noen nye vaskekluter og en brun ulldress (fant på salg og MÅTTE bare kjøpe den) Dersom det skulle bli ei jente som kommer, regner jeg med at "alle" kjøper rosa jenteklær, kjoler og det som hører med, så jeg roer han bare helt ned foreløpig. Storebror skal gå over til storseng når han fyller 2 år om 1 uke, så sprinkelsenga står klar. For øvrig blir vi å ha den nye babyen i en kurv sammen med oss på soverommet den første tida. Vi har en god "gammeldags" Sofus-stol, men vurdere å kjøpe en tripptrappstol. Føler meg veldig avslappet mht. utstyr som trenges, så nå er det bare å vente på en varm sommer med god klestørk når storebrors klær skal hentes ned fra loftet og vaskes:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143101688-dere-som-venter-nr-to-med-ca-2-%C3%A5rs-mellomrom/#findComment-143102435 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammsenvokser Skrevet 4. april 2011 #10 Del Skrevet 4. april 2011 Her blir det knappe 25 mnd mellom jenta vår, og lillebror i magen. Skal kjøpe ny sprinkelseng, tenker det er greit og ha frøkena vår i sprinkelseng så lenge hun ikke klatrer over, og når hun begynner å vise tegn til det, er planen å ta vekk den ene lang sida, og sette på sengehest, så dermed må lillebror få ny seng. Søskenvogn må vi også ha, har vært innom tanken med ståbrett, men tror ikke det er særlig realistisk at hun blir stående der Ellers må vi ha vippestol og bæresjal av noe slag (det lånte vi sist, men er nå i bruk av annen baby). Ny tripptrappstol må vi også ha, men det får bli julegave. Og bilstol har vi for det første året, og så får vi nok investere i nytt til lillebror fra neste sommer. I tillegg blir det nok en del nytt av klær, siden det kommer motsatt kjønn. Så en del handling blir det ja, bare synd det ikke ble mer penger igjen på skatten Men siden lillebror kommer i sommer, får vi bruke feriepengene på utstyr, isteden for syden tur Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143101688-dere-som-venter-nr-to-med-ca-2-%C3%A5rs-mellomrom/#findComment-143102484 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cruella De Vil Skrevet 4. april 2011 #11 Del Skrevet 4. april 2011 Morsom tråd, moro å lese hva andre i samme situasjon gjør. Her blir det ca. 2 år og 2 måneder mellom barna; førstemann er en gutt, nr. 2 vet vi ikke ennå (kanskje vi får vite det på UL på onsdag?). Vi har ikke kjøpt noen ting ennå, men jeg tror vi ender opp med å kjøpe en søskenvogn å ha i tillegg til den vanlige vognen vi allerede har. Det er jo hyggelig å kunne dra på tur med begge to, og eldstemann vil vel fortsatt ha behov for å sitte/sove på tur til høsten. Er det noen som har en søskenvogn å anbefale? Vi arver en "vokseseng" som eldstemann skal overta når nr. 2 vokser ut av krybben og må overta sprinkelsengen. Vi har ikke tenkt så mye på stoler ennå, men det kan hende vi kjøper en tripp-trapp stol til, vi får se hvordan det ligger an når nr. 2 vokser ut av ikea-høystolen. Ellers har vi vært så heldige å arve masse klær og utstyr, så jeg regner med at vi må kjøpe inn minimalt av klær sånn i første omgang. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143101688-dere-som-venter-nr-to-med-ca-2-%C3%A5rs-mellomrom/#findComment-143102762 Del på andre sider Flere delingsvalg…
miepia30 Skrevet 4. april 2011 #12 Del Skrevet 4. april 2011 Vi "må" ha; seng til den lille for storebror på 15 mnd bruker nok sprinkelsenga si en stund til rosa klær pose til bilstol (vi lånte sist) søskenvogn for å kunne trille storebror til og fra barnehage og ta med lillebaby vognpose i jentefarger (for å gjøre vogna litt jentete da den er blå) Jente"stash" til barnerommet Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143101688-dere-som-venter-nr-to-med-ca-2-%C3%A5rs-mellomrom/#findComment-143102858 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 4. april 2011 #13 Del Skrevet 4. april 2011 hmmm blir 2 år og 7 uker mellom mine små karer gikk over sist så tenker de blir vel 2 år og 2 mnd mellom de eller noe hmm trenger: nye madrasser til vugge vogn kommode til lillebror til klær noen få egne leker/klær bilstol til mini har: tvillingvogn til de siden "storebror" ikke gidder gå så langt om gangen + de blir vel litt ferie og en del tur gåing. (går bare 2 dager i bhg så er hjemme 5 dager i uka så da er de greit med vogn til to ...) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143101688-dere-som-venter-nr-to-med-ca-2-%C3%A5rs-mellomrom/#findComment-143103817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnpija_88 Skrevet 4. april 2011 #14 Del Skrevet 4. april 2011 Her blir det 23mnd mellom største jenta og jenta i magen:) Har heldigvis mye etter frøkna,så her blir ikke handle lista så stor. Vi skal kjøpe søskenvogn,da jeg er mye hjemme alene og reiser en del. Veldig praktisk å pakke med seg en vogn,når man må ha med seg mye annet også. Planen min er å venne på frøkna stor seng til sommeren,slik at jeg slipper å kjøpe ny sprinkelseng. Foreløbig så har jeg ikke tenkt på ny bilstol. 0-13kg kommer jeg til å bruke til nestemann også,så får vi kjøpe ny når vi må bytte. Stellebord,vugge,sengetøy,dyner og puter brukes opp igjen. Dynene og putene er sent på renseri,men har ikke hatt uhell i disse. Kombivogn og trille blir også brukt opp igjen(til min manns store fortvilelse) Nå står Vippestol,babygym og en voksipose til på handlelista. Må selfølgelig handle inn litt nye babyklær til neste også Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143101688-dere-som-venter-nr-to-med-ca-2-%C3%A5rs-mellomrom/#findComment-143104004 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sorgenfri Skrevet 5. april 2011 #15 Del Skrevet 5. april 2011 Vi venter gutt nr. 2 i juli, og da er storebroren 2 1/2 år.. Så vi trenger å kjøpe inn minimalt! Kjøpte ny brio happy kombivogn for en mnd. siden, for gammelvogna var sliten. Da blir det så Storebror kan bruke vogna, og Lillebror kan bæres i sjal, og så har vi kjøpt søskenbrett.. Greit med kombivogn, så kan både stor og liten enkelt bruke den...Trekktil et bilsetet trenger en grundig runde i vaskemaskina, så blir de så godt som nytt =) Storebror har allerede fått seg stor seng, så sprinkelsenga skal få seg ny madrass bare. Ellers er jeg spent på hva jeg finner av klær på loftet, har nesten glemt hva jeg har der...Noe nytt skal nok lillebror få seg =) Voksiposen skal få seg nytt trekk, tenker å stikke innom en forhandler og høre om de kan bestille for meg. Utrolig kjekt økonomisk å få to av samme kjønn på rad =) Arva det aller meste/kjøpte brukt til førstemann, så vi har egentlig brukt veldig lite penger totalt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143101688-dere-som-venter-nr-to-med-ca-2-%C3%A5rs-mellomrom/#findComment-143108797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. april 2011 #16 Del Skrevet 5. april 2011 Hører ikke til her lenger, men kan jo dele mine erfaringer, med 23 mnd mellom jentene mine.. Den første og kanskje viktigste erfaringen min er å vente til etter fødselen og se an behovene der og da- siden man ikke vet hva slags baby man får, og hvordan hverdagen med to små vil arte seg... Her viste det seg nemlig at lillesøster var av typen som absolutt IKKE ville ligge i vogn, og som absolutt IKKE ville sove alene i kurven sin på dagtid, eller sengen sin om natta. Sånn var ikke storesøster i det hele tatt, hun var mye mer "selvstendig", så akkurat dette kom litt overraskende på oss gitt Derfor ble søskenvogna og den nyinnkjøpte babykurven/ sprinkelsenga stående ubrukt ganske lenge, og det er først nå når minsta har rundet 6 mnd og kan sitte litt oppreist at søskenvogna så smått tas i bruk igjen, etter å ha stått og samlet støv på arb.rommet siden i sommer en gang.. Fram til nå har derfor bæresjal/ sele vært det desidert beste kjøpet mitt, både ved henting/ levering i barnehage, og også til innendørs bruk. Veeldig kjekt å putte baby oppi sjalet, så man har armene fri til å hjelpe, kle på, leke osv med største- særlig om man får en baby som bare hyyler i vippestol, babygym, kurv osv... (som jeg fikk denne gang...) Selv om største er 2,5 år nå og egentlig flink til å gå selv, så synes jeg likevel at søskenvogn er å foretrekke fremfor ståbrett, siden barn i sin beste trassalder ofte synes det er veeeldig gøy å hoppe av og på brettet hele tida, gjøre stikk motsatt av hva mamma ønsker og ber om osv osv- og slikt har ihvertfall ikke JEG tålmodighet til hehe, og da er søskenvogna veldig grei. Søskenbrett på vinterføre er vel heller ikke optimalt kan jeg tenke meg.. Jeg har denne vogna, og den er super- lett og god å trille, og funker fint med softbag til baby; http://www.barnevognguiden.no/gt/gt-safari-dobbel.html Det jeg har måttet kjøpe nytt til lillesøster er; - vinterpose til vogna - bæresjal (close baby carrier de første 4 mnd, deretter Manduca) - søskenvogn - ulltøy i større størrelser, siden hun er en del større enn sin søster på samme tid -lammeskinn til seng/ vogn - babyteppe - sprinkelseng m madrass og sengekant Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143101688-dere-som-venter-nr-to-med-ca-2-%C3%A5rs-mellomrom/#findComment-143109041 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå