Gå til innhold

Hvor langt er du på vei og hvor mye har du lagt på deg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg er 24 uker i dag og har gått opp 5-6 kilo. Helt grei vektoppgang synes jeg. Fra 58,5 til 63-64 kilo. Utgangspunktet har jo endel å si når man skal sammenligne (for det er jo det man gjør når man ser gjennom disse trådene;). Det er forskjell på at en på 40 kilo har gått opp 8 kilo og at en på 80 har gjort det.

Lurer litt på hvor representativt vi/de som skriver her er. Fremstår for meg som om veLdig mange går opp veldig lite. Tidvis ser d ut som en konkurranse om å gå opp minst mulig, noe som vel ikke er målet!?

Selv gikk jeg bare opp 0,6 de første 12 ukene åga kvalme noe legen syntes var for lite og grunnlag foe sykemelding (som jeg ikke tok). Er normalvektig.

Nå 20 uker og opp 4,5 kilo som jeg synes er passe. Gikk opp 16-18 kg i forrige svangerskap, masse vann. Etter 1 uke gjenstod 6 kg.. Tenker at d gjelder å spise sunt men koseseg litt og. Med amming trenger man litt å gå på dersom man er normalvektig.

Jeg er ca 19 uker på vei og har så langt tatt av meg 6kg pga oppkast. I forrige svangerskap gikk jeg fra 58kg til 95kg.. Var ekstremt mye vann i kroppen og fare for svangerskapsforgiftning. De fleste kiloene forsvant heldigvis raskt (bare synd 10 av de dukket opp igjen de neste 5 årene, haha). :P

Annonse

Jeg er 16 uker på vei. Har tatt av 1 kilo. Har ikke kastet opp og har spist normalt, men er forsiktig med kaker og søtsaker. Drikker heller ikke brus. Jeg hørte hjertelyd sist for 1,5 uke siden, så babyen lever selv om jeg ikke har gått opp noe.

Har ei venninne som er i uke 24. Hun har heller ikke gått opp noe enda, men hun har vært dårlig frem til nå.

En annen bekjent av meg hadde gått opp 5 kilo, når hun var 12 uker på vei. Hun var normalvektig i utgangspunktet.

Tror vi bare må innse at vi er forskjellige alle sammen. Noen går opp i begynnelsen, andre senere, andre ikke noe særlig i det hele tatt, mens ei jeg kjenner gikk opp 30-40 kg, selv om hun var normalvektig i utgangspunktet....

Jeg er 27 uker akkurat i dag, og har gått opp fra 62 til 71 kilo :) Syntes det er litt morsomt bare, og tar ikke på vei. Er slank og trent til vanlig og legger ikke fort på meg, så tror ikke det skal være så vanskelig å få av igjen etter fødselen. Drikker ikke brus, men har ellers spist veldig mye mat frem til nå, hvor det føles som det ikke er plass til så mye lenger. :) Artig å lese hvor forskjellige folk er!

nest siste dag på 2. trimester

Gått fra 63-64 til 75 kilo. Er slank og trent til vanlig (og legger absolutt ikke lett på meg), så regner med å bli i form ganske kjapt igjen etter fødsel. Ser på beina at jeg har en del vann i kroppen allerede. Trener et par ganger i uken og spiser realtivt sunt (godis i helger bare).

jeg er 19+2 og har lagt på meg totalt 2,5 kg .:S den siste uka har jeg blitt mer hoven i bein,fingre også..så gruer meg allerede til sommeren. :/

men men..hva ofrer enn ikke for de små..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...