Gå til innhold

Hvor langt er du på vei og hvor mye har du lagt på deg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Eg er i veke 23 og har lagt på meg 8-9 kg.

Forrgie svangerskap la eg på meg 17kg totalt. Då begynte eg ikkje å legge skikkelig på meg før i veke 23.

Det er veldig individuelt ka man legger på seg i et svangerskap. Ei venninne av meg la ikkje på seg meir enn et par kg gjennom heile svangerskapet, mens ei anna la på seg over 30kg.

Har akkurat begynt på den 20. uken og har lagt på meg 4,9 kg- om jeg skal være pinlig nøyaktig. Synes egentlig det er 1 kg for mye. Hadde så og si ikke lagt på meg noe når jeg var like langt sist men startvekten var lavere denne gangen så håper jeg skal komme noen lunne skapelig i fra det denne gangen også. :)

Selv har jeg gått opp fra 63 til 67-68 kilo og er nå 22 uker på vei. Sist graviditet gikk jeg opp fra 60 til 80 kilo i løpet av svangerskapet, så jeg har mye å glede meg til med andre ord..

Da jeg var i uke 14 hadde jeg knapt noen symptomer og hadde gått ned 1 kilo pga kvalme. Kiloene dine kommer nok tidsnok, så er vel ingen grunn til bekymring enda:)

Annonse

21 uker imorra og gått opp 2 kg fra startvekt. De tre første månedene gikk jeg ned to kg, og i uke 14 følte jeg meg ikke gravid i det hele tatt, da kvalmen var borte, og jeg ikke følte noe murring overhodet. Jeg var på UL i uke 12 og så en perfekt baby, men hadde likevel halt samme bekymring som du har nå. Mest sannsynlig er alt bra! Lykke til :)

Jeg er 20 uker på vei og har gått opp 4-5 kg. De første 4kg kom i løpet av de 3 første mnd, pga at det eneste som hjalp mot kvalmen min var å spise hele tiden. Egentlig veldig overasket over at det ikke har kommet fler kg, har vært litt uforsiktig med godis i en periode. Før svangerskapet la jeg på meg bare jeg så på smågodthylla. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...