Gå til innhold

Morkaka delvis forran mot toppen, vanskelig å finne hjertelyden da?

Anbefalte innlegg

Vel, i dag var det ingen hjertelyd å finne, egentli som forventet da jeg er 12+3 i dag. Men var nettopp på ul, og var jo superenkelt å finne lille med utvendig ul. Hadde derfor håpet, men neida... Har morkaka liggende mot toppen, delvis forran, kan dette være grunnen? Var JM som forsøkte i dag, da livmora godt kjennes nå. Det skal sis at sist (morkaka forran da) ikke kunne finnes hjertelyd i uke 16, men gullungen var frisk og fin, og høyst levende - var da to ulike leger som prøvde men ikke fant. JM mente i dag at hun svakt kunne høre hjertelyd, men at det hørtes svært svakt, mer som "støy" med rytme som hun sa.

Vet jo at jeg ikke kan forvente noe, men kjenner bekymringen sniker litt likevel når så mange finner hjertelyd hjemme fra uke 8 osv... Selv om jeg har opplevd det før og det har gått fint, huff. Angrer nesten på at jeg ikke takka nei til å prøve... Var jo så fornøyd etter ul i helga :(

Men, dette SKAL gå bra, er bare mamma-nervene som slår inn :) rart så utrolig glad man blir i disse små knøttene i magen altså...

Fortsetter under...

Jeg har morkaka foran, og det har vært vanskelig innimellom å få en fin hjertelyd. Jordmora prøver og prøver, og hun finner et eller annet til slutt, men det er ikke rytmisk, sterkt som det pleide å være ved forrige graviditet (da morkaka lå bak..). Så det er tydelig forskjell. Ingenting å være nervøs for :)

Hei!

Jeg har morkaka under navlen...vet ikke om den fremdeles er der, er i uke 27.

Uansett - legen min fant ikke hjertelyden verken i uke 12 eller uke 20, og JM fant såvidt hjertelyden i uke 16....hun sleit veldig nå på siste kontroll i uke 25. Fant noe grums, men ikke noe ordentlig hjertelyd!

Jeg vet at det er vanskelig, for har det på akkurat samme måte. Var på ul i uke 13+4 og da fant ut at morkaka ligger foran ungen, og da blir jo ungen godt gjemt inni der. Husk at i uke 12 så er ungen fortsatt så liten at når morkaka ligger foran så blokkerer det litt sånn at det ikke er like enkelt å finne hjertelyd. Jeg fant min i uke 12+6, etter MYE leting. Og igår skulle jeg prøve doppleren min på nytt, men da hørte jeg ingenting !:/ Er sikker på at det er pga. morkaka som ligger foran. Hørte rytmisk støy, men ikke klar hjertelyd.

Tror nok du ikke skal bekymre deg så alt for mye!:) Om noen uker er ungen mye større, og da blir det lettere å finne hjerterytmen.

Lykke til !!:) Det går nok supert skal du se!

I dag fikk jeg låne en doppler av ei veninne, og fant verdens nyyyydeligste lyd på to sekunder, alt som skulle til var litt olje på doppleren :) takk Gud for gravide veninner som låner bort til engstelige medgravide ! Fikk låne den med hjem også, så imorgen skal jammen gullungen få høre babyen i magen ! Får håpe vi er heldige i morgen også, så skal doppleren pakkes trygt bort :) rart at vi fant den å lett hjemme, men oljen gjorde utslaget, fant ingenting uten ! Lykkelig i dag, selv om jeg vet den kan bli vanskelig å finne igjen senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...