Gå til innhold

Usikker og på villspor! trenger råd.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en prov. abort bak meg fra tidligere. i Oktober tror jeg det var. Kan ærlig si at jeg tenker på det den dag i dag.

På tirsdag testet jeg positivt igjen, og jeg satt meg ned med kjæresten og snakket med han. Han sa klart at han ikke var klar for dette, og at vi ikke hadde økonomi til det. Jeg har akkurat kommet inn i jobb hvor jeg skal være frem til august så var det muligheter for noe videre. og selvfølgelig lønner det seg og satse på det da. Men det var vondt å høre han si at han ikke var klar for det. for han hadde så mye annet som måtte gå i orden først. Biler blandt annet. Jeg er glad i bil selv. og vil gjerne se den ferdig på veien. men jeg mener det er sånt som kan gjøres etterhvert. For meg ligger det å hviler på min jobb. om jeg skal satse alt på den og ta abort. har ikke rett på foreldrepenger da jeg ikke rekker å jobbe lenge nok før kontrakten der jeg er nå går ut, og om jeg er gravid vil det være minimal sjansje for at de vil ansette meg videre. Og jeg vil egentlig ikke ha barn uten at det er med kjæresten min, jeg vil han skal være far til mitt barn sammen med meg eller hvordan jeg skal si det. men samtidig så gruer jeg meg til time hos jordmor som er den 1 april for å snakke om abort. hvordan skal jeg fullføre det? Igjen?

Fortsetter under...

Syntes det virker som om du har lyst til å beholde barnet, men er redd for hvordan ting skal løse sg m kjæresten og penger osv? Mulig jeg tar feil.

Men jeg tror at hvis du har lyst på barnet og likevel tar abort kommer du kanskje til å angre. Jobb får du alltids etter sv.skapet, selv om det kanskje ikke er akkurat denne jobben. Tror forresten det er mange gutter som ikke er klare for barn, men de blir etterhvert det når kjæresten har blitt gravid. Hvis ikke så er han kanskje ikke mannen for deg? Penger ordner seg også alltid på et vis, jeg har selv overlevd på den engangsstødnaden:) Det er jo bare for en periode. Kanskje klarer du å jobbe kvelder eller helger etter at babyen er født for å få endene til å gå rundt. Syntes du hvertfall skal legge spørsmålene om penger og jobb til side, for det eneste som betyr noe er om du ønsker barnet eller ikke:) Og husk at det er ditt valg hvis kjæresten din slår seg vrang:)

Lykke til:)

(og hvis du ender opp m å ta abort vil jeg råde deg til å finne en annen prevansjon enn du bruker i dag siden det ikke er få mnd siden du ble gravid og tok abort sist:)

Dersom du egentlig ønsker å beholde barnet, skal du ikke la deg presse til å ta abort av kjæresten din. Det er din kropp, og til syvende og sist ditt valg. Skjønner godt at det er bittert i forhold til den jobben din, og at dette ikke er en ideell tid. Men så er det nå likevel sånn at det pleier å lage seg litt til likevel etter hvert som tiden går. Dersom du står uten jobb i august, kan du evt ta det en hvilken som helst jobb frem til fødselen for å opparbeide deg rett til fødselspenger? For eksempel sitte i kassa på Kiwi eller lignende (det er jo bare for noen mnd)? De pleier ikke å være så kresne på hvem de ansetter, og det er faktisk ikke lov å diskrimminere pga graviditet uansett jobb. Dersom du tar abort, vil jeg også råde deg til å tenke nøye gjennom hvilken prevensjon du skal bruke slik at du ikke kommer i samme situasjon igjen. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...