Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #1 Skrevet 15. mars 2011 Det er i overkant mye synes jeg...på grensen til kvalmt. Hvis man ikke har et sterkt ønske om å bli pleierske da... hehe
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #2 Skrevet 15. mars 2011 Det var 15 år mellom farmor og farfar. Kvalmt? Nei, hvorfor det? De elsket hverandre, fikk to barn sammen og holdt sammen til farfar døde da han var 90 år. Og farmor var så visst ingen pleier for ham (selv om hun var sykepleier av yrke. farfar var overlege. jepps, en jobb-romanse:-)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #3 Skrevet 15. mars 2011 Jeg er sykepleier og har funnet meg en neste 9 år eldre mann. Jeg var akkurat 18 og han 26. Tenker det er godt å være til nytte som pensjonist også. Ellers så er jeg 30 og 39 nå. Ingen tenker at det er noen spesiell aldersforskjell mellom oss lengre.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #4 Skrevet 15. mars 2011 Min svigerforedre har 11 år. Hun er 60 og superfresh. Han er 71, feit, kan ikke gå lenger en bilen, ser skikkelig gammel ut, blitt gretten og er ikke et juicy syn. Og utlagt tarm. Stakkar svigermor. Hun ser ut som hun er 40 men sitter med DEN bestefaren.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #5 Skrevet 15. mars 2011 jeg er 26 og samboer er 38... vi funker fint sammen!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #6 Skrevet 15. mars 2011 Uff uff ja det er skrekk-scenario for meg. Kvinner holder seg jo ofte i tillegg bedre enn menn, så det blir jo DEN forskjellen på eldre dager. Mange som ender opp som pleiere i sin beste alder....trist JA det er kvalmt når mannen er 30 og dama er 18 f.eks... Det virker ikke så stor forskjell når begge er godt voksne, men i tenårene og som aldrende MERKES forskjellen godt. Synes det er egoistisk av mannen. HI
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #7 Skrevet 15. mars 2011 Egoistisk av mannen? Hvilket århundre lever du i? Du vet kanskje ikke at allerede i flere hundre år har en kvinne måtte samtykke til ekteskap for at det skal være gyldig?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #8 Skrevet 15. mars 2011 Jeg er også 26 og har en mann på 38 (fyller i sommer) Ser ikke noe kvalmt i det overhodet. Vi har barn, er gift, har hus, jobb, biler, osv osv.Dette er ikke noe lite gjennomtenkt. Vi har 5års-"jubileum" til høsten.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #9 Skrevet 15. mars 2011 hva me de tilfellende der dama er 12-15år eldre enn mannen,eksen hadde de sånn før vi kom sammen..:/ hun hadde store planer om å bli pleiet når hun ble gammel og hadde snart tenkt å slutte å jobbe..gjett om de ble skår i gleden når han fant meg...
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #10 Skrevet 15. mars 2011 hva med de tilfellene der dama er 12-15 år eldre enn mannen?
Blabb00 Skrevet 15. mars 2011 #11 Skrevet 15. mars 2011 Skjønner ikke hva som er kvalmt, jeg.. Her er aldersforskjellen 11 år.. Jeg er 19, og han er 30 ;-) Fungerer utmerket! Vi har stort kjempefint hus på landet, en splitter ny bil og en litt eldre bil, vi har kattepus og en datter på 7 mnd sammen. Helt perfekt
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #12 Skrevet 15. mars 2011 09.32 Har du flyttet inn i dukkehuset ditt?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #13 Skrevet 15. mars 2011 Ja jeg synes det er like kvalmt og egoistisk at aldrende kvinne velger en yngre mann. Hvorfor egoistisk?? Må jeg virkelig forklare det? Hus, bil og alt annet dere har skaffet dere sammen har vel ingenting med aldersforskjell - debatten å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #14 Skrevet 15. mars 2011 9:43 er meg HI. Ja godt sagt det med dukkehuset, det er nok det som er det viktigste for henne tydeligvis.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #15 Skrevet 15. mars 2011 Har 2 venninner som har menn som er 15 og 16 år eldre enn de.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #16 Skrevet 15. mars 2011 Nenne&lillemor. Du kunne hvert meg;) bare at her er aldersforskjellen 7 år. Og jeg har blitt 22.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #17 Skrevet 15. mars 2011 Fungerer sikkert fint materielt, og sikkert ellers også. Men jeg vil råde deg til å ha fokuset på andre ting også.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #18 Skrevet 15. mars 2011 Haha! Føler meg litt truffet av enkelte kommentarer, men bryr meg ikke. Jeg var 15 når jeg ble sammen med min nåværende samboer. Da var han 26 Vi er nå 22 og 33 og ingen som tenker over det. Vi ville ikke hatt noen andre enn hverandre og har en nydelig guttunge på to. Tilfeldigvis var vi bare litt forskjellige i alder, selvom samboer ser yngre ut da. Han ser kanskje ut som han er 25 når han er nybarbert. Tviler også på at jeg vil bli pleierske for han. Han er så utrolig sunn og trener tre ganger i uka og er aldri syk. Jeg derimot har immunforsvar som en pingle og hater å trene. Ikke det at det betyr noe. Alt kan jo skje selvom man er i lik alder. Man tar en risiko uansett hvem man faller for. En venninne av meg er forresten 23 og er sammen med en på over 50 Fineste par noen sinne.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #19 Skrevet 15. mars 2011 Det som er helt idiotisk med den diskusjonen her, er at de som argumenterer for at det er "kvalmt" med et forhold der partene har omtrent 10 års aldersforskjell, rakker ned på de som har valgt det slik og kommer med antydninger om at de ikke er selvstendige (dukkehus-sammenligningen) og at det materielle ikke har noe å si. Nei, nettopp! Så da er det jo et argument for deres kjærlighet når de velger hverandre på tross av aldersforskjellen. De er for det meste ikke mer interessert i status eller goder som ennhver annen kvinne i et forhold, for saken er nå den gang slik at man blir ofte sett ned på når man faller for en litt eldre mann. Og hvorfor le ut en som kommer med argumenter for at hun har et lykkelig samliv med sin kjære? Altså denne dukkehus-greia igjen. Hvorfor skal det være noe mindre verdig med hennes liv som mor og kjæreste med hus og bil og katt, enn de som har akkurat det samme, bare med en gjevnaldrene mann. Og hvis det er den unge alderen hennes som er problemet, så bør dere ta det litt med ro før dere lar dere provosere. Sanken er nå en gang slik at noen finner sin kjære tidlig (og da er det irrelevant hvor gammel han/hun er), og ser ikke noe grunn til å leve et svevende ung voksen-liv med hurramegrundt og surring i mange år før man slår seg ned, og ærlig talt, det får man da vel velge selv.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #20 Skrevet 15. mars 2011 Det er nesten ti år mellom mamma og pappa... Og hun var 17 når hun ble gravid med meg.. Lykkelige de Mormor og bestefar var det 10 år mellom. Gikk også veldig fint, selv om begge tilslutt døde av alderdom.. Uten at mormor ble pleier i mellomtiden. Var vel heller omvendt, siden hun hadde astma og kols.. Jeg slipper at noen synes at mannen min er for gammel da... Jeg er tre år eldre enn han, så da får han ta vare på meg etterhvert...
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #21 Skrevet 15. mars 2011 Det er 14 år mellom meg og min elskede. Jeg er 34 og han er 48. Og ser ikke helt problemet er HI. Pleierske? Det kan da likeså hende at jeg blir syk og trenger pleie mye før ham. Valgte ham av ren kjærlighet og ikke ut fra hva andre måtte tenke, føle eller mene om den saken!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #22 Skrevet 15. mars 2011 Ikke no problem, bare husk å bytt ham ut før han blir for dårlig ;P Neida, jeg tenker at de allerfleste som har en partner som er 12 år eldre eller yngere har tenkt igjennom sitt forhold og mener at det er verdt det uansett:) Jeg ville heller hatt den "perfekte" partneren i 30-40 år og måtte stelle ham de siste leveåra, enn å satse på et forhold med en yngere mann bare fordi jeg vil slippe å stelle på ham som gammel. For min del er nok kjærligheten verdt mer enn alder:)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #23 Skrevet 15. mars 2011 10 år mellom meg og min mann, 7 års jubiliem nå og vi er fortsatt like forelsket... BEGGE TO!!!! Jeg er 35 og han er 45 =)
Blabb00 Skrevet 15. mars 2011 #24 Skrevet 15. mars 2011 Åh, så søte der er damer, som sitter her og diskuterer meg ) Ser att det er alderen dere er ute etter å ta. Nei, dukkehuset mitt har jeg desverre ikke flyttet inn i. Selv om jeg gjerne kunne ha gjort det, for det er både isolert og strøm der.. Hvorfor er dere ute etter å "ta" folk som er yngre enn dere? Virker som dere er sjalu som bare rakkern. Så derfor er det viktige for dere å hakke på oss yngre mødre, fordi vi har alt på stell som 19 åring. Og fortsatt som 30 -40 åring sliter dere med å være fornøyd med det livet dere har fått. Gla jeg fortsatt er bare 19 år og har masse energi til jenta mi. Mens dere gamle mødre hiver etter pusten etter en lek med barna deres )
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2011 #25 Skrevet 15. mars 2011 hehehe, slapp av Nenne ^^ Her inne er man ute etter å ta ALLE! --> du gjør akkurat det samme selv ;p Ungmor har jeg selv vært (er vel fortsatt), men jeg har ikke synket så lavt at jeg begynner å "hakke" på eldre mødre. Synes vi damer egentlig er elendige på å støtte hverandre, vi er heller mer opptatt av å trøkke våre medkvinner i grøfta..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå