Gå til innhold

Noen som har prøvd el-test og fått full klaff ?

Cmoi

Anbefalte innlegg

Hei

Ja denne mnd prøver vi el-test, begynte på dag 10 og fikk positivt utslag i dag så da skal el være der om 24-48 timer. Litt difust, men spermen kan jo sitte på lur og vente på egget :)

Noen som har prøvd el-test og blitt gravid?

Er litt utolmodig, pga alder, blir 42 om 3 mnd så klokka tikker fort.

Fortsetter under...

Brukte Clearblue fertlitetsmonitor som inidikerte når eL var. Det klaffet på første forsøk.

Jeg er 43 år og jeg og samboer har ikke brukt prevensjon i de 3 årene vi har vært sammen. Så jeg tror det absolutt har noe for seg. Vi har jo ikke så tid akkurat - så litt hjelp på veien er jo greit

Hei. her er det full klaff med eggløsningstester.Har brukt de siden Jann 09 hvor vi startet å prøve på nr 2. mitt problem er at jeg bare aborterer.

har blitt gravid på hvert mulige forsøk grunnet el tester som er blitt et must for oss

Lykke til

Annonse

Hei igjen.

nå har det seg sånn at jeg går til gynekolog og han kan se hvor langt jeg er i sykluss.Han ser når eggløsningen kommer.sist gang sa han at den skulle komme 14.2. "hjemmelekse" da 13,14, og 15. tok samtidig eggløsningstest og den slo ut på kvelden 14.2.15.2 kjente jeg hadde eggløsningssmerter på kvelden.

hvis du ikke vet når du har eggløsning så skal det holde å ha sex når testen blir positiv og dagen etter det. har brukt tester i flere år så jeg har funnet ut når jeg har eggløsning,men tar ingen sjanser på å ikke teste alikevell.

Lykke lykke til :)

Hei, jeg har brukt Clearblue EL-tester i 4 mnd, (med positive utslag) har vært prøver like lenge, og nå klaffet det! 11 DPO i dag, og positiv graviditets-test både i går og i dag. Dersom alt går bra, vil jeg være 41 når barnet blir født i slutten av november. Jeg har i tillegg til EL-tester registrert morgentemp hver dag de siste 2 syklusene, så jeg har sett at jeg faktisk har eggløsning (EL-tester kan gi positivt utslag selv om egg ikke løsner - kun temp vil gi svar på dette).

Når det gjelder samleiefrekvens og EL har jeg lest at det er lurt å starte prøvingen rundt 3 dager før positiv EL-test, og holde på daglig til 1 dag over positiv test. Sædceller kan leve 2-3 døgn, mens egget kun i 24 timer.

Nå håper jeg at lille-snupp klamrer seg godt fast.

Lykke til, Cmoi og andre modne prøvere.

mim70

Gratulerer med spiren :)

Jeg var akkurat fyllt 41 når vi fikk vår lille prinsesse, herlig :)

Dette går nok bra skal du se.

Hadde trodd at EL tester var gode nok, og ar man faktisk har EL når de slår ut.

Ja,ja, må bare håpe at det blir klaff på oss også, så lille gull får søsken og vokse opp sammen med.

Håper alle her inne får drømmen sin oppfyllt :)

Tusen takk, begge to.

Ang positiv EL-test, så registrerer den visstnok økning i luteal-hormon, som kroppen skiller ut selv om det ikke slippes egg. Det er ikke så ofte man har eggløsning uten egg (om det går an å si det sånn). Men dersom man virkelig har egg som slipper, vil kroppstemperaturen (måles rett etter oppvåkning, før man står opp) øke noen tideler i snitt når man sammenlikner før-etter eggløsning.

Jeg har IKM mandag, så kan fremdeles være en kjemisk graviditet, men jeg tar en dag om gangen. Er 3+6 i dag, og er klar over "faren" ved å teste tidlig. Nyter å se på de positive graviditets-testene, da, må ta dem opp flere ganger om dagen bare for å se :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...