Gå til innhold

Svak/kort livmorhals, tok dere det helt rolig fra dag én?...

Værinne

Anbefalte innlegg

..vi har begynt å prøve igjen. Har et gutt på 4 år, som kom til ca. 4 uker før termin i januar 2007. Alt gikk fint :) Fødte jenta vår i uke 23 i desember 2008, kom inn med uthengend fostersekk (lå 5 døgn på St. Olav før fødselen begynte). Det ble for tidlig for lille-jenta vår, hun levde i ca. 9 timer, stakkar vennen vår :(( Ved et nytt svangerskap (er nå veldig klar for å bli gravid igjen), så får jeg muligens lagt inn cerlage. Jeg har nok svak livmorhals. Til dere som har ligende problemer, og ved en ny graviditet.. tar dere livet helt med ro fra den dagen dere finner ut at dere er gravide?.. Ligger mye, bærer ikke tungt etc..

Fortsetter under...

Hei :)

Har vel vært gjennom nesten det samme som dere, fikk en gutt i april 2009 i uke 30, men han døde etter 4 timer. Hadde da ligget med vannavgang i 5 dager pga livmorhalssvikt.

Ble gravid igjen etter 8 mnd og fikk satt på cerklage i uke 14.

Ble sykemeldt fra uke 4 pga kvalme og oppkast. Fra uke 8 gikk jeg over på sv skapspenger pga komplisert sv skap, som de kaller det når livmorhalsen står i fare for å svikte.

Gjorde normalt med husarbeid bare i slow tempo :)

Ikke tunge løft, men må for all del ikke legg deg ned, det er ikke sundt for hverken deg eller baby.

Jenta vår kom 6 uker før tiden, stresset nok en del på slutten der jeg, noe jeg ikke skulle gjort.(Bryllupsfest og greier)

Tulla var sterk og flott og er i dag 7 mnd.

Ta det med ro, slapp av, les og gå rolige flotte turer.

Blir nok arbeid på deg i og med at du tross alt har en på 4 år fra før.

Vi prøver på en til, selv om lille jenta ikke er gammel.

Jeg vil be om å få "sydd" igjen over livmorhalsen neste gang, cerklagen var fallt av da vannet gikk sist og det klarer jeg ikke tenke på neste gang.

Legen vår sa at det var en mulighet igjen og prøve, så det tror jeg virkelig vi går for.

Må da ha KS, men jeg har allerede hatt 2, så da må jeg det neste gang også.

Ønsker deg lykke til

• 2 uker senere...

Hei, og takk for fint svar :)

Fødte i uke 30, huff, huff... så trist at det ikke gikk bra, du hadde jo kommet langt :((((

Godt å lese at du gjorde normalt husarbeid mens du gikk gravid med jenta deres, men i slow tempo, at en kan gå rolige turer etc. :) Var redd for at et nytt sv.skap betydde veldig mye sengeleie. Skjønner at du tenker litt på at du kanskje stresset litt for mye mot slutten med jenta deres, men prøv å legge det bort - det gikk så bra :))

Tar med meg tipset om at det går an å bli "sydd" igjen over livmorhalsen - godt å ha med seg andres erfaringer i en nytt svangerskap, som nok kan bli komplisert.

Sikkert lurt å prøve igjen selv om jenta deres ikke er så gammel. Jeg "angrer" meg litt nå for at vi ikke begynte å prøve tidligere. Det er ca. 2 år siden vi mistet jenta vår, men det er først nå at jeg er klar igjen. Jeg fikk en reaksjon ca.1 år etter, som varte ca. 1/2 år, og så har vi flyttet - har følt at vi må komme i orden hjemme og sånn før et nytt sv.skap (pga. bæring etc.). Litt shit nå at jeg har utsatt og utsatt det, men vi får tro at en ny spire sitter ganske raskt (har dog erfaring med begge deler).

Ønsker deg også lykke til. Vi får krysse fingrene for at det går bra med oss begge neste gang. Prøver vi ikke en gang til, så kommer jeg/vi nok til å angre på det senere i livet :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...