Gå til innhold

Har dere noen eksempler på gjerrige venner og bekjente? Her er mine verste:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde en i vennegjengen som alltid kom på fest med 2-3øl og endte med å gå rundt til alle for å be om mer å drikke. Standard! Han sluttet å dukke opp når vi begynte å ta hevn ved å si "Ja ok du kan få litt vodka/Cognac men da styrter du hele drammen!" (Fylte da opp et helt glass) han styrta drammen, ble dårlig og vi så han aldri igjen på fest 😂

Samme fyr kjøpte også foreldrene ei flaske vin i julegave et år, for så å dukke opp med samme flaske på nyttårsfesten noen dager etterpå fordi han ikke giddet bruke penger på alkohol.. 

Anonymkode: fd601...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en onkel som brukte gi brukte oppripede DvDer i julegave! Samme onkel har vært kjent for å gi brukte stearinlys i julegave til folk i familien 😂 

Anonymkode: fd601...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min: 

-Lager sin egen spylevæske, for det er så dyrt.

-På familiehytta kjøper han kun to rundstykker til seg selv, alle andre, inkludert gjester må spise brød. Vi snakker da fellesfrokoster, så det blir ekstra tydelig. Er for dyrt å kjøpe til alle (2 kr per rundstykke på rema)

-Ber alle tisse i skogen bak hytta for å spare nedtrekk (septiktank) 

-Kan ikke kjøre barnebarn på trening en gang i halvåret fordi han må gjennom bomringen. 

-kan ikke bruke aircondition i bilen fordi da bruker visst bilen mer bensin.

Det er snakk om en mann med titalls millioner på konto, villa, hytte og bill til 1. mill. 

Anonymkode: 87964...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner til ei som er sånn også, har ord på seg for å være veldig vimsete og glemsk. Men jeg begynner å tro at hun er sånn med vilje i blant...

Anonymkode: 52435...d3c

Jeg tror det er beregning. 

Hadde en klassekamerat på studiet som alltid stilte seg ved siden av meg i pausene og sa "du har ikke TILFELDIGVIS en røyk på deg?"

Eh, jo, men det er da slett ikke noe "tilfeldigvis" med det! Både hun og jeg var jo vanerøykere den gangen, hva i alle dager er "tilfeldig" med at man handler inn noe man bruker hver dag..?

Anonymkode: 83b85...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne vant 75 000 kr på Lotto. Det skulle hun feire , fikk vi beskjed om. Så etter en tid inviterte hun og mannen med seg to vennepar ut å spise. Vi fikk beskjed om å stille i meget pene klær, for nå skulle det feires. Hun hadde valgt byens aller dyreste spisested. Jeg hadde faktisk ikke klær som passet der, og måtte investere i ny kjole. Vi ankom spisestedet, et slikt sted med gourmetmat, men veldig lite på tallerkenen . Og prisene var så høye, at vi faktisk tenkte at her må vi bare ta det billigste på menyen, og bare en rett, siden de skulle spandere på oss, syntes vi ikke vi kunne spise for tusenvis. Og heldigvis for det. Hun og mannen hadde faktisk åtte retters meny, mens to av oss andre nøyde oss med en liten rett. Da gildet skulle gjøres opp, viste det seg at hver og en måtte betale for seg. Ingen spandering. Og hun klarer å avslutte med kommentaren,; kjempegod mat her, så synd dere fikk smakt på så lite. Får håpe dere vinner i lotto snart også.....Helt greit at man skal betale hver og en, men ikke i den settingen. Og man inviterer da ikke på det dyreste stedet og uten å informere om at hver betaler for seg. Jeg hadde aldri blitt med ,hadde jeg visst det. Var student og selv en eneretter var mer en min økonomi tålte da.

Anonymkode: 82516...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan tilføye at hun alltid har vært utspekulert gjerrig, så vi burde kanskje ventet det. Men etter at hun fikk samboer, har faktisk samboeren klart å plukke av henne noen nykker. Men altså ikke denne gangen.

Anonymkode: 82516...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ei venninne vant 75 000 kr på Lotto. Det skulle hun feire , fikk vi beskjed om. Så etter en tid inviterte hun og mannen med seg to vennepar ut å spise. Vi fikk beskjed om å stille i meget pene klær, for nå skulle det feires. Hun hadde valgt byens aller dyreste spisested. Jeg hadde faktisk ikke klær som passet der, og måtte investere i ny kjole. Vi ankom spisestedet, et slikt sted med gourmetmat, men veldig lite på tallerkenen . Og prisene var så høye, at vi faktisk tenkte at her må vi bare ta det billigste på menyen, og bare en rett, siden de skulle spandere på oss, syntes vi ikke vi kunne spise for tusenvis. Og heldigvis for det. Hun og mannen hadde faktisk åtte retters meny, mens to av oss andre nøyde oss med en liten rett. Da gildet skulle gjøres opp, viste det seg at hver og en måtte betale for seg. Ingen spandering. Og hun klarer å avslutte med kommentaren,; kjempegod mat her, så synd dere fikk smakt på så lite. Får håpe dere vinner i lotto snart også.....Helt greit at man skal betale hver og en, men ikke i den settingen. Og man inviterer da ikke på det dyreste stedet og uten å informere om at hver betaler for seg. Jeg hadde aldri blitt med ,hadde jeg visst det. Var student og selv en eneretter var mer en min økonomi tålte da.

Anonymkode: 82516...f9d

Å herreguuuud. Så flaut..har ikke ord. Hahaha

Anonymkode: ad798...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ei venninne vant 75 000 kr på Lotto. Det skulle hun feire , fikk vi beskjed om. Så etter en tid inviterte hun og mannen med seg to vennepar ut å spise. Vi fikk beskjed om å stille i meget pene klær, for nå skulle det feires. Hun hadde valgt byens aller dyreste spisested. Jeg hadde faktisk ikke klær som passet der, og måtte investere i ny kjole. Vi ankom spisestedet, et slikt sted med gourmetmat, men veldig lite på tallerkenen . Og prisene var så høye, at vi faktisk tenkte at her må vi bare ta det billigste på menyen, og bare en rett, siden de skulle spandere på oss, syntes vi ikke vi kunne spise for tusenvis. Og heldigvis for det. Hun og mannen hadde faktisk åtte retters meny, mens to av oss andre nøyde oss med en liten rett. Da gildet skulle gjøres opp, viste det seg at hver og en måtte betale for seg. Ingen spandering. Og hun klarer å avslutte med kommentaren,; kjempegod mat her, så synd dere fikk smakt på så lite. Får håpe dere vinner i lotto snart også.....Helt greit at man skal betale hver og en, men ikke i den settingen. Og man inviterer da ikke på det dyreste stedet og uten å informere om at hver betaler for seg. Jeg hadde aldri blitt med ,hadde jeg visst det. Var student og selv en eneretter var mer en min økonomi tålte da.

Anonymkode: 82516...f9d

Hahaha, herregud, jeg har ikke ord. Hvordan får folk seg til det. Er dere venner fremdeles?

Anonymkode: 6b7ad...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerfar og svigermor har noen gjerrigtendenser noen ganger. Hele familien ble invitert i rund bursdagsfeiring til svigerfar, ungene var 3 og 5, og de hadde invitert alle vennene sine også. Vi fikk beskjed om å ta med drikke til etter maten, så det gjorde vi. Ut på kvelden så observerte jeg treåringen som så at bestefar blandet seg en drink med sitronbrus. Hun spurte pent "Beppe, kan jeg få litt brus?". Bestefar skrudde da igjen korken på flaska si, satte den bak i kroken og sa, "Det spørs om mamma og pappa har tatt med brus til deg det." Å forklare for en treåring at det å dele ikke gjelder for bestefar var ikke enkelt. Den samme mannen hadde med konjakk i et juleselskap, avtalt på forhånd. Han skjenket et glass til seg selv, og gjemte flaska ned i veska si igjen, mens alle andre som hadde med noe, kaker, konfekt, likør ol, satte det fram til alle. De klager stadig over at de ikke har råd til noe som helst. Vi vet jo at de i løpet av de siste åra har arvet og solgt to gjeldsfrie boliger som begge gikk for ca tre mill. De har hus, hytte, timshare i syden og penger på bok (for det glapp ut av svigermor en gang), men å spandere et glass brus på barnebarnet blir for mye. 

Anonymkode: 69ff6...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Svigerfar og svigermor har noen gjerrigtendenser noen ganger. Hele familien ble invitert i rund bursdagsfeiring til svigerfar, ungene var 3 og 5, og de hadde invitert alle vennene sine også. Vi fikk beskjed om å ta med drikke til etter maten, så det gjorde vi. Ut på kvelden så observerte jeg treåringen som så at bestefar blandet seg en drink med sitronbrus. Hun spurte pent "Beppe, kan jeg få litt brus?". Bestefar skrudde da igjen korken på flaska si, satte den bak i kroken og sa, "Det spørs om mamma og pappa har tatt med brus til deg det." Å forklare for en treåring at det å dele ikke gjelder for bestefar var ikke enkelt. Den samme mannen hadde med konjakk i et juleselskap, avtalt på forhånd. Han skjenket et glass til seg selv, og gjemte flaska ned i veska si igjen, mens alle andre som hadde med noe, kaker, konfekt, likør ol, satte det fram til alle. De klager stadig over at de ikke har råd til noe som helst. Vi vet jo at de i løpet av de siste åra har arvet og solgt to gjeldsfrie boliger som begge gikk for ca tre mill. De har hus, hytte, timshare i syden og penger på bok (for det glapp ut av svigermor en gang), men å spandere et glass brus på barnebarnet blir for mye. 

Anonymkode: 69ff6...661

Håper mannen din arver!

Anonymkode: 83b85...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hahaha, herregud, jeg har ikke ord. Hvordan får folk seg til det. Er dere venner fremdeles?

Anonymkode: 6b7ad...b2b

Ja,litt, får jeg vel si. Jeg har flyttet, og bor på en annen kant av landet, så det begrenser seg til julekort og en og annen telefonsamtale. Men jeg tror ikke hun vet hvordan oppførselen hennes virker på andre. Og merkelig nok, har jeg fått visst ad omveier, ser visst hun på meg som en veldig god venninne, mens jeg nærmest trodde vi var uvenner.

Anonymkode: 82516...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.7.2018 den 1.27, Anonym bruker skrev:

En kollega spiser alltid brødet som er igjen i brødmaskinen i butikkene.

Anonymkode: ad798...fc4

Er det bedre å kastede, mener du? 

Anonymkode: 8ab60...b6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annet eksempel med venninna mi/ vår som er gjerrig er for mange år siden, når vi var unge og gikk på skolen (derav dårlig råd alle mann) så var vi på hyttetur. Da var planen at vi skulle spleise alle mann som seg hør og bør. Ei kjørte, og det var ikke annet en rett og rimelig at hun skulle få for bensin og utgifter knyttet til det. Da hun slapp av vår gjerrige venninne hjemme hos seg så den gjerrige, "takk for turen, jeg legger betaling for kjøring igjen i baksete". Det lå hun da altså fra seg 7 kr og 50 øre!  Vi trodde ikke våre egne øyner! Irriterer meg at vi lar ho få lov til å holde på sånn, det er mulig hun har dårlig råd, men da synes jeg hun kan være ærlig å si det, foreksmpel "jeg har veldig lyst til å være med dere å drikke vin i kveld, men jeg har så dårlig råd om dagen, kan jeg få noen glass av deg denne kvelden". 

Nei, jeg vet ikke jeg... Det er vanskelig uansett. 

 

Men, det er god underholdning å lese om dere andres erfaringer med gjerrighet. La historiene komme 😊

Anonymkode: 68fc0...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerte og hadde med meg en medstudent daglig i bilen tur/retur gjennnom alle tre årene , også gjennom bomringen hver dag. Fikk ikke en kr, vinflaske eller noe som helst som takk gjennom de årene . 

Anonymkode: 5e812...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...