Gå til innhold

Har dere noen eksempler på gjerrige venner og bekjente? Her er mine verste:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Handlet for svigermor på butikken jeg jobber i siden jeg får 50% rabatt, og hun skulle sette inn penger til meg i etterkant, hun visste at det ble ca 750 kr, men ringte meg for å få akkurat beløp, som var 748,90.. Helt alvorlig tenker jeg, helt ok å få inn akkurat det men jeg runder da alltid opp til høyeste?

 

Anonymous poster hash: 5776c...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel onkel han tar med seg alltid servietter, små poser med salt og pepper, tannpirkere etc når han har vært på cafe og restaurant og det er aldri han som betaler for maten han kjøper. I tillegg var han engang inne på en veikro og stjal toalettpapir for med seg inn på toalettet fylte han opp en tursekk med 6 ruller toalettpapir.

 

Jeg er flau over hans måte å være gjerrig på. Han betaler heller aldri for plastposene på butikken, men unnskylder seg med å si at han glemte å si at han behøvde poser når han handlet enda damen i kassen spurte om han skulle ha poser.



Anonymous poster hash: fbba2...8ae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en venninne av meg, som inviterte meg og 2 andre venninner på middag. Vi hadde egentlig ikke tid denne dagen, men syns litt synd i henne siden hun alltid er alene. Hun fortalte at hun skulle lage hjemmelaget tomatsuppe. Vi spurte om vi skulle kjøpe med noe, men det skulle vi ikke tenke på engang, sa hun. Hun ville bare ha oss til å smake den hjemmelagde tomatsuppa, for hun ville servere den i ett selskap om den var vellykket. Vel, vi kom, vi spiste, den var nydelig. Når vi skulle til å dra, så sendte hun oss en sms med sitt kontonr, og ba oss føre over 10 kr hver for suppa. 



Anonymous poster hash: 695e2...c0a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei venninne inviterte meg til å bli med i Eventyrfabrikken med hun og dattra hennes, og så hjem til henne etterpå.

Hun mente jeg skylte henne penger ettersom hun hadde betalt for meg.. Man betaler bare for barns inngang, slik jeg har forstått det.. Og etterpå skulle hun ha 300kr for bensin for at jeg satt på med henne hjem. En kjøretur som tar max 10 minutter..

 

Samme venninna maste på at typen min skulle kjøre henne hit og dit, noe typen min ikke orket. Siste gangen hun maste om dette sa hun at hun kunne betale for seg. Dette var i starten da jeg ble kjent med henne og syntes litt synd på henne da hun sa hun skulle betale for seg. Typen min gikk med på det og kjørte for å hente henne. Måtte vente i 15 minutter før hun kom (på tlf sa hun at hun var klar..) og ikke visste hun hvor hun skulle (???). Fant til slutt stedet hun skulle av og før vi faktisk rakk å stoppe bilen smatt hun ut uten å i det heletatt si takk eller hadet.... Har ikke så mye kontakt med henne nå for å si det slik... :P



Anonymous poster hash: 2a76a...dc9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par år siden hadde jeg vors hjem til meg før vi skulle på byen. Ene venninna mi spurte om hun kunne ta med seg en venninne. Noe som var helt greit. Hun virket hyggelig og grei, så tenkte ikke noe galt om henne. :)

 

Helt til ca 2 måneder etter jentekvelden/vorset hjem til meg! Hun kontaktey meg og lurte på om hun kunne komme å hente vindunken hun hadde lagt igjen til meg.

 

Hun kom aldri og jeg hørte aldri noe fra henne. Så vindunken gikk i søpla.

 

Anonymous poster hash: ad917...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Å ta to paracet samtidig som man drikker/styrter for å bli fort full. Samme med å la være å spise/drikke på tom mage.. Penger sparer man, men j***** farlig moro... Det kaller jeg idiotgjerrig.

Å vanne ut f.eks melk, juice, brus osv for å spare penger. Kjipt men..

Å erstatte halvparten av kjøttdeigen i f.eks moussaka med billig kålrabi... Yuck!! Hadde desverre en venninne som drev på sånn. Når hun spiste hos andre skjønte hun ikke hvorfor hennes ikke var så god.. Egentlig bare tragisk. Samme damen brukte kjøkkenpapir pent brettet som servietter, også når hun fikk besøk. Unødvendig når du kan få billige greie servietter helt ned i 5-10 kr på tilbud. På f.eks nille og rema i billigkurven.

Mamma som skylte ut av tomme barnematglass og brukte til drikkeglass.. Så flaut herregud...

Gamle sennepsglass var det hjemme hos oss!

 

Anonymous poster hash: 4f12b...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par som skulle gifte seg sendte brev ut venner og bekjente for å fortelle den gode nyheten. De skulle gifte seg i utlandet og skulle derfor ikke ha feiring, men oppfordret likevel alle til å bidra til deres flotte dag ved å sette inn penger på kontoen deres.... :)

Jøss, den var frekkere enn flatlusa!

 

Anonymous poster hash: 4f12b...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Å ta to paracet samtidig som man drikker/styrter for å bli fort full. Samme med å la være å spise/drikke på tom mage.. Penger sparer man, men j***** farlig moro... Det kaller jeg idiotgjerrig.

Å vanne ut f.eks melk, juice, brus osv for å spare penger. Kjipt men..

Å erstatte halvparten av kjøttdeigen i f.eks moussaka med billig kålrabi... Yuck!! Hadde desverre en venninne som drev på sånn. Når hun spiste hos andre skjønte hun ikke hvorfor hennes ikke var så god.. Egentlig bare tragisk. Samme damen brukte kjøkkenpapir pent brettet som servietter, også når hun fikk besøk. Unødvendig når du kan få billige greie servietter helt ned i 5-10 kr på tilbud. På f.eks nille og rema i billigkurven.

Mamma som skylte ut av tomme barnematglass og brukte til drikkeglass.. Så flaut herregud...

Gamle sennepsglass var det hjemme hos oss!

 

Anonymous poster hash: 4f12b...f08

Sennepsglass kan være ganske stilige.

 

 

Anonymous poster hash: ca837...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Å ta to paracet samtidig som man drikker/styrter for å bli fort full. Samme med å la være å spise/drikke på tom mage.. Penger sparer man, men j***** farlig moro... Det kaller jeg idiotgjerrig.

Å vanne ut f.eks melk, juice, brus osv for å spare penger. Kjipt men..

Å erstatte halvparten av kjøttdeigen i f.eks moussaka med billig kålrabi... Yuck!! Hadde desverre en venninne som drev på sånn. Når hun spiste hos andre skjønte hun ikke hvorfor hennes ikke var så god.. Egentlig bare tragisk. Samme damen brukte kjøkkenpapir pent brettet som servietter, også når hun fikk besøk. Unødvendig når du kan få billige greie servietter helt ned i 5-10 kr på tilbud. På f.eks nille og rema i billigkurven.

Mamma som skylte ut av tomme barnematglass og brukte til drikkeglass.. Så flaut herregud...

Gamle sennepsglass var det hjemme hos oss!

 

Anonymous poster hash: 4f12b...f08

Sennepsglass kan være ganske stilige.

 

 

Anonymous poster hash: ca837...3e2

 

Jeg er helt for sånn gjenbruk, synes ikke at det er gjerrig eller rart :)

 

Anonymous poster hash: 7b5cc...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Å ta to paracet samtidig som man drikker/styrter for å bli fort full. Samme med å la være å spise/drikke på tom mage.. Penger sparer man, men j***** farlig moro... Det kaller jeg idiotgjerrig.

Å vanne ut f.eks melk, juice, brus osv for å spare penger. Kjipt men..

Å erstatte halvparten av kjøttdeigen i f.eks moussaka med billig kålrabi... Yuck!! Hadde desverre en venninne som drev på sånn. Når hun spiste hos andre skjønte hun ikke hvorfor hennes ikke var så god.. Egentlig bare tragisk. Samme damen brukte kjøkkenpapir pent brettet som servietter, også når hun fikk besøk. Unødvendig når du kan få billige greie servietter helt ned i 5-10 kr på tilbud. På f.eks nille og rema i billigkurven.

Mamma som skylte ut av tomme barnematglass og brukte til drikkeglass.. Så flaut herregud...

Gamle sennepsglass var det hjemme hos oss!

 

Anonymous poster hash: 4f12b...f08

Sennepsglass kan være ganske stilige.

 

 

Anonymous poster hash: ca837...3e2

Jeg er helt for sånn gjenbruk, synes ikke at det er gjerrig eller rart :)

 

Anonymous poster hash: 7b5cc...9fe

Sennepsglassene var fine, de, har noen fortsatt, men gamle barnematglass ville jeg ikke ha servert noe i når det kom gjester.

 

Anonymous poster hash: 4f12b...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min onkel er millionær. Da jeg plutselig ble singel og måtte flytte i en fei sa min mor at jeg burde ringe han og spørre om jeg kunne låne 20 000kr til depositum på leilighet. Da var planen at han skulle få rentene fra depositumskontoen som takk. Men det var ikke snakk om det en gang! Jeg fikk jobb og hadde godt betalt, så det var ikke det at jeg ikke skulle kunne betale for meg. Men en gjerrig satan er han. Jeg endte opp med forbrukslån og betalte vel 27 000kr for det depositumet til slutt etter det jeg regnet ut..

 

Han har alltid vært egoistisk, men jeg trodde ikke han skulle bære så jævlig egoistisk når han driter penger. Takk for at jeg klarer meg fint og deler med andre det jeg har:-)

 

Anonym poster: 244caa972c9cfa2a09b711b1044b703a

Er det ikke deiligere å klare seg selv enn å være avhengig av en slektning. Han har vel ikke ansvar ovenfor deg å låne deg de pengene.

 

 

Anonymous poster hash: 987db...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Min onkel er millionær. Da jeg plutselig ble singel og måtte flytte i en fei sa min mor at jeg burde ringe han og spørre om jeg kunne låne 20 000kr til depositum på leilighet. Da var planen at han skulle få rentene fra depositumskontoen som takk. Men det var ikke snakk om det en gang! Jeg fikk jobb og hadde godt betalt, så det var ikke det at jeg ikke skulle kunne betale for meg. Men en gjerrig satan er han. Jeg endte opp med forbrukslån og betalte vel 27 000kr for det depositumet til slutt etter det jeg regnet ut..

 

Han har alltid vært egoistisk, men jeg trodde ikke han skulle bære så jævlig egoistisk når han driter penger. Takk for at jeg klarer meg fint og deler med andre det jeg har:-)

 

Anonym poster: 244caa972c9cfa2a09b711b1044b703a

Er det ikke deiligere å klare seg selv enn å være avhengig av en slektning. Han har vel ikke ansvar ovenfor deg å låne deg de pengene.

 

 

Anonymous poster hash: 987db...197

Haha ser at du skrev dette i 2013 så kanskje ikke vits å stille deg spørsmål.

 

 

 

Anonymous poster hash: 987db...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ei vennine og dette var en veldig god vennine. Hver gang jeg dro på besøk til henne (vi var venner i 8 år hun var aldri på besøk hos meg) så ringte hun alltid og ba meg kjøpe do papir til henne, cola, agurk, brød, egg så skulle jeg få penger tilbake. Noe aldri skjedde! Hver gang var det alltid do papir og noe andre mat varer.

Når vi skulle gå ut å spise noe som var hennes forslag, så var det alltid en unnskyldning på at kortet hennes ikke funka så jeg måtte legge ut for henne så skulle hun overføre tilbake. Noe aldri skjedde! Og når jeg spurte henne om pengene tilbake så var det ja men siden du spanderte en middag på meg, jeg har en halv flaske med vin, du kan komme på besøk så kan få ett glass med vin.!

Gjorde aldri det, for jeg visste at på vei til henne så måtte jeg kjøpe do papir til henne agurk og egg! Vi er ikke venner lenger. Den dagen idag så skylder hun meg forsatt penger!

 

Anonymous poster hash: ce9bd...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min er ganske gjerrig. Når hun er på besøk hos meg så tar hun aldri med bleier til barna sine eller våtservietter.

For hun bruker mine, å hun kan fint bruke en hel pakke på to bleieskift!

Og hun skal alltid bade barna hos meg. Irriterende.

 

Anonymous poster hash: ce9bd...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min er ganske gjerrig. Når hun er på besøk hos meg så tar hun aldri med bleier til barna sine eller våtservietter.

For hun bruker mine, å hun kan fint bruke en hel pakke på to bleieskift!

Og hun skal alltid bade barna hos meg. Irriterende.

 

Anonymous poster hash: ce9bd...e47

Kan det være hun bare vil ha det lettvint?

 

Anonymous poster hash: ebc66...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Søsteren min er ganske gjerrig. Når hun er på besøk hos meg så tar hun aldri med bleier til barna sine eller våtservietter.

For hun bruker mine, å hun kan fint bruke en hel pakke på to bleieskift!

Og hun skal alltid bade barna hos meg. Irriterende.

 

Anonymous poster hash: ce9bd...e47

Kan det være hun bare vil ha det lettvint?

 

Anonymous poster hash: ebc66...78f

Det er en mulighet for det, men da synes jeg hun kan kjøpe inn en pakke med bleier og våtservietter å legge de i min leilighet så har hun det når hun er på besøk.

Jeg er alenemor, det er ikke hun.

Hun har mann og hus å alt på stell. Mye bedre økonomi enn meg.

 

Anonymous poster hash: ce9bd...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Søsteren min er ganske gjerrig. Når hun er på besøk hos meg så tar hun aldri med bleier til barna sine eller våtservietter.

For hun bruker mine, å hun kan fint bruke en hel pakke på to bleieskift!

Og hun skal alltid bade barna hos meg. Irriterende.

 

Anonymous poster hash: ce9bd...e47

Kan det være hun bare vil ha det lettvint?

 

Anonymous poster hash: ebc66...78f

Det er en mulighet for det, men da synes jeg hun kan kjøpe inn en pakke med bleier og våtservietter å legge de i min leilighet så har hun det når hun er på besøk.

Jeg er alenemor, det er ikke hun.

Hun har mann og hus å alt på stell. Mye bedre økonomi enn meg.

 

Anonymous poster hash: ce9bd...e47

Enig!

 

Anonymous poster hash: ebc66...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Søsteren min er ganske gjerrig. Når hun er på besøk hos meg så tar hun aldri med bleier til barna sine eller våtservietter.

For hun bruker mine, å hun kan fint bruke en hel pakke på to bleieskift!

Og hun skal alltid bade barna hos meg. Irriterende.

 

Anonymous poster hash: ce9bd...e47

Kan det være hun bare vil ha det lettvint?

 

Anonymous poster hash: ebc66...78f

Det er en mulighet for det, men da synes jeg hun kan kjøpe inn en pakke med bleier og våtservietter å legge de i min leilighet så har hun det når hun er på besøk.

Jeg er alenemor, det er ikke hun.

Hun har mann og hus å alt på stell. Mye bedre økonomi enn meg.

 

Anonymous poster hash: ce9bd...e47

Enig!

 

Anonymous poster hash: ebc66...78f

Bra vi ble enig 👍🏻

 

Anonymous poster hash: ce9bd...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

 

 

 

Søsteren min er ganske gjerrig. Når hun er på besøk hos meg så tar hun aldri med bleier til barna sine eller våtservietter.

For hun bruker mine, å hun kan fint bruke en hel pakke på to bleieskift!

Og hun skal alltid bade barna hos meg. Irriterende.

 

Anonymous poster hash: ce9bd...e47

Kan det være hun bare vil ha det lettvint?

 

Anonymous poster hash: ebc66...78f

Det er en mulighet for det, men da synes jeg hun kan kjøpe inn en pakke med bleier og våtservietter å legge de i min leilighet så har hun det når hun er på besøk.

Jeg er alenemor, det er ikke hun.

Hun har mann og hus å alt på stell. Mye bedre økonomi enn meg.

 

Anonymous poster hash: ce9bd...e47

Enig!

 

Anonymous poster hash: ebc66...78f

 

Hm. her syns jeg nesten det var du som var den gjerrige...

 

Anonymous poster hash: 66387...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne jeg ikke har kontakt med lenger, ringte meg for en stund siden og spurte om hun kunne få tilbake den femmeren jeg lånte av henne. Jeg sa: OK, når var det da? Det var den gangen vi var på kveldsklubb på barneskolen og jeg lånte deg penger til en vaffel. Hallo liksom! Det var i 1993!

 

Tre dager senere ringte hun på døra. Jeg hadde på forhånd vært hos bestefar som samler på mynter og fått en gammel femmer uten hull av han. Den fikk hun! Haha😀😀 Har ikke sett henne siden.

 

Anonymous poster hash: 59f58...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt på at den femmern kunne ha vært alt hun manglet for å ha råd til brød?? Ser iaf ut som at det kan være en mulighet når man ser på en del innlegg her inne.

 

Kan godt hende hun syntes det var veldig ydmykende å spørre også.

 

Anonymous poster hash: efac5...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...