Gå til innhold

Har dere noen eksempler på gjerrige venner og bekjente? Her er mine verste:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg var sammen med en svensk gutt en gang som bodde sammen med 3 kamerater som også var svenske. En av dissen vennene,la oss kalle kan Johan var så ekstremt kjip at det var til å le seg i hjel av.Feks* Kjæresten min lurte på om alle skulle spleise på å leie film,alle ville det untatt Johan det blir jo ca 10 kr på hver. Men han satt like herlig i stua å så på filmen.Denne Johan fikk seg (utrolig nok) kjæreste,som han senere flyttet sammen med. Når de handlet så la de alle kvitteringene i en bolle,og la sammen alt i slutten av mnd og delte på 2. Virker rettferdig nok. Men Johan,han spiste ikke bananer og hadde definitivt ikke mensen så om kjæresten hadde kjøpt tamponger eller bananer så måtte hun betale dette av egen lomme.Han ville heller ikke spleise på ppiller for da hoppet han heller av i svingen!!!???Kanskje unødvendig å legge til,men de er helt klart ikke sammen lenger...

 

 

Ha ha ha!!! Det her MÅ ha vært i tønsberg!!! For jeg kjenner han jeg også!!:):)

 

Anonym poster: e030cac34ff7cceb61b349a4677c3a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var sammen med en svensk gutt en gang som bodde sammen med 3 kamerater som også var svenske. En av dissen vennene,la oss kalle kan Johan var så ekstremt kjip at det var til å le seg i hjel av.Feks* Kjæresten min lurte på om alle skulle spleise på å leie film,alle ville det untatt Johan det blir jo ca 10 kr på hver. Men han satt like herlig i stua å så på filmen.Denne Johan fikk seg (utrolig nok) kjæreste,som han senere flyttet sammen med. Når de handlet så la de alle kvitteringene i en bolle,og la sammen alt i slutten av mnd og delte på 2. Virker rettferdig nok. Men Johan,han spiste ikke bananer og hadde definitivt ikke mensen så om kjæresten hadde kjøpt tamponger eller bananer så måtte hun betale dette av egen lomme.Han ville heller ikke spleise på ppiller for da hoppet han heller av i svingen!!!???Kanskje unødvendig å legge til,men de er helt klart ikke sammen lenger...

 

 

Ha ha ha!!! Det her MÅ ha vært i tønsberg!!! For jeg kjenner han jeg også!! :) :)

 

Anonym poster: e030cac34ff7cceb61b349a4677c3a0f

 

Hvem er det som spleiser på p-piller da? Greit nok at det er begges ansvar men kjæresten er vel like gnien hvis hun ber han om halve beløpet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en svensk gutt en gang som bodde sammen med 3 kamerater som også var svenske. En av dissen vennene,la oss kalle kan Johan var så ekstremt kjip at det var til å le seg i hjel av.Feks* Kjæresten min lurte på om alle skulle spleise på å leie film,alle ville det untatt Johan det blir jo ca 10 kr på hver. Men han satt like herlig i stua å så på filmen.Denne Johan fikk seg (utrolig nok) kjæreste,som han senere flyttet sammen med. Når de handlet så la de alle kvitteringene i en bolle,og la sammen alt i slutten av mnd og delte på 2. Virker rettferdig nok. Men Johan,han spiste ikke bananer og hadde definitivt ikke mensen så om kjæresten hadde kjøpt tamponger eller bananer så måtte hun betale dette av egen lomme.Han ville heller ikke spleise på ppiller for da hoppet han heller av i svingen!!!???Kanskje unødvendig å legge til,men de er helt klart ikke sammen lenger...

 

 

Ha ha ha!!! Det her MÅ ha vært i tønsberg!!! For jeg kjenner han jeg også!! :) :)

 

Anonym poster: e030cac34ff7cceb61b349a4677c3a0f

 

Hvem er det som spleiser på p-piller da? Greit nok at det er begges ansvar men kjæresten er vel like gnien hvis hun ber han om halve beløpet?

 

Hvis man deler på utgiftene i utgangspunktet, så er det vel ingen grunn til å ekskludere p-pillene?

 

Anonym poster: e468940d90c7de009600797aa7d8a2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en svensk gutt en gang som bodde sammen med 3 kamerater som også var svenske. En av dissen vennene,la oss kalle kan Johan var så ekstremt kjip at det var til å le seg i hjel av.Feks* Kjæresten min lurte på om alle skulle spleise på å leie film,alle ville det untatt Johan det blir jo ca 10 kr på hver. Men han satt like herlig i stua å så på filmen.Denne Johan fikk seg (utrolig nok) kjæreste,som han senere flyttet sammen med. Når de handlet så la de alle kvitteringene i en bolle,og la sammen alt i slutten av mnd og delte på 2. Virker rettferdig nok. Men Johan,han spiste ikke bananer og hadde definitivt ikke mensen så om kjæresten hadde kjøpt tamponger eller bananer så måtte hun betale dette av egen lomme.Han ville heller ikke spleise på ppiller for da hoppet han heller av i svingen!!!???Kanskje unødvendig å legge til,men de er helt klart ikke sammen lenger...

 

 

Ha ha ha!!! Det her MÅ ha vært i tønsberg!!! For jeg kjenner han jeg også!! :) :)

 

Anonym poster: e030cac34ff7cceb61b349a4677c3a0f

 

Hvem er det som spleiser på p-piller da? Greit nok at det er begges ansvar men kjæresten er vel like gnien hvis hun ber han om halve beløpet?

 

Hvis man deler på utgiftene i utgangspunktet, så er det vel ingen grunn til å ekskludere p-pillene?

 

Anonym poster: e468940d90c7de009600797aa7d8a2e5

 

Greit nok det. Men er det noen som er så på kronen nøye at "jeg har vært å kjøpt p-piller i dag, du skylder meg hundre kroner"? Da er de begge gnien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en svensk gutt en gang som bodde sammen med 3 kamerater som også var svenske. En av dissen vennene,la oss kalle kan Johan var så ekstremt kjip at det var til å le seg i hjel av.Feks* Kjæresten min lurte på om alle skulle spleise på å leie film,alle ville det untatt Johan det blir jo ca 10 kr på hver. Men han satt like herlig i stua å så på filmen.Denne Johan fikk seg (utrolig nok) kjæreste,som han senere flyttet sammen med. Når de handlet så la de alle kvitteringene i en bolle,og la sammen alt i slutten av mnd og delte på 2. Virker rettferdig nok. Men Johan,han spiste ikke bananer og hadde definitivt ikke mensen så om kjæresten hadde kjøpt tamponger eller bananer så måtte hun betale dette av egen lomme.Han ville heller ikke spleise på ppiller for da hoppet han heller av i svingen!!!???Kanskje unødvendig å legge til,men de er helt klart ikke sammen lenger...

 

 

Ha ha ha!!! Det her MÅ ha vært i tønsberg!!! For jeg kjenner han jeg også!! :) :)

 

Anonym poster: e030cac34ff7cceb61b349a4677c3a0f

 

Hvem er det som spleiser på p-piller da? Greit nok at det er begges ansvar men kjæresten er vel like gnien hvis hun ber han om halve beløpet?

 

Hvis man deler på utgiftene i utgangspunktet, så er det vel ingen grunn til å ekskludere p-pillene?

 

Anonym poster: e468940d90c7de009600797aa7d8a2e5

 

Greit nok det. Men er det noen som er så på kronen nøye at "jeg har vært å kjøpt p-piller i dag, du skylder meg hundre kroner"? Da er de begge gnien.

 

Nei, de la jo alle kvitteringene i en bolle... Følg med da. :P

 

Anonym poster: e468940d90c7de009600797aa7d8a2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en svensk gutt en gang som bodde sammen med 3 kamerater som også var svenske. En av dissen vennene,la oss kalle kan Johan var så ekstremt kjip at det var til å le seg i hjel av.Feks* Kjæresten min lurte på om alle skulle spleise på å leie film,alle ville det untatt Johan det blir jo ca 10 kr på hver. Men han satt like herlig i stua å så på filmen.Denne Johan fikk seg (utrolig nok) kjæreste,som han senere flyttet sammen med. Når de handlet så la de alle kvitteringene i en bolle,og la sammen alt i slutten av mnd og delte på 2. Virker rettferdig nok. Men Johan,han spiste ikke bananer og hadde definitivt ikke mensen så om kjæresten hadde kjøpt tamponger eller bananer så måtte hun betale dette av egen lomme.Han ville heller ikke spleise på ppiller for da hoppet han heller av i svingen!!!???Kanskje unødvendig å legge til,men de er helt klart ikke sammen lenger...

 

 

Ha ha ha!!! Det her MÅ ha vært i tønsberg!!! For jeg kjenner han jeg også!! :) :)

 

Anonym poster: e030cac34ff7cceb61b349a4677c3a0f

 

Hvem er det som spleiser på p-piller da? Greit nok at det er begges ansvar men kjæresten er vel like gnien hvis hun ber han om halve beløpet?

 

Hvis man deler på utgiftene i utgangspunktet, så er det vel ingen grunn til å ekskludere p-pillene?

 

Anonym poster: e468940d90c7de009600797aa7d8a2e5

 

Greit nok det. Men er det noen som er så på kronen nøye at "jeg har vært å kjøpt p-piller i dag, du skylder meg hundre kroner"? Da er de begge gnien.

Miljøskadet, tenker jeg...j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var sammen med en svensk gutt en gang som bodde sammen med 3 kamerater som også var svenske. En av dissen vennene,la oss kalle kan Johan var så ekstremt kjip at det var til å le seg i hjel av.Feks* Kjæresten min lurte på om alle skulle spleise på å leie film,alle ville det untatt Johan det blir jo ca 10 kr på hver. Men han satt like herlig i stua å så på filmen.Denne Johan fikk seg (utrolig nok) kjæreste,som han senere flyttet sammen med. Når de handlet så la de alle kvitteringene i en bolle,og la sammen alt i slutten av mnd og delte på 2. Virker rettferdig nok. Men Johan,han spiste ikke bananer og hadde definitivt ikke mensen så om kjæresten hadde kjøpt tamponger eller bananer så måtte hun betale dette av egen lomme.Han ville heller ikke spleise på ppiller for da hoppet han heller av i svingen!!!???Kanskje unødvendig å legge til,men de er helt klart ikke sammen lenger...

 

 

Ha ha ha!!! Det her MÅ ha vært i tønsberg!!! For jeg kjenner han jeg også!! :) :)

 

Anonym poster: e030cac34ff7cceb61b349a4677c3a0f

 

Hvem er det som spleiser på p-piller da? Greit nok at det er begges ansvar men kjæresten er vel like gnien hvis hun ber han om halve beløpet?

 

Hvis man deler på utgiftene i utgangspunktet, så er det vel ingen grunn til å ekskludere p-pillene?

 

Anonym poster: e468940d90c7de009600797aa7d8a2e5

 

Greit nok det. Men er det noen som er så på kronen nøye at "jeg har vært å kjøpt p-piller i dag, du skylder meg hundre kroner"? Da er de begge gnien.

 

Nei, de la jo alle kvitteringene i en bolle... Følg med da. :P

 

Anonym poster: e468940d90c7de009600797aa7d8a2e5

 

Hehe, stemmer det. Det er uansett ubegripelig for meg at noen kan være så besatt av å ikke betale mer enn den andre at man må "ty til slike midler".. Og at man i tillegg prøver å snike seg unna å betale for enkelte at tingene som ble kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hysterisk morsom tråd :D er det virkelig så mye kjipe mennesker der ute?!

 

Jeg inviterte noen venninner på middag for en tid tilbake. Jeg vartet opp med god mat og dyr fransk vin. Krevde selvfølgelig ikke noe for dette og ingen hadde heller tattmed seg noe. Vi hadde en hyggelig kveld og dro videre på byen etterhvert. Dagen etter fikk jeg beskjed fra den ene venninna mi "du skylder meg 55 kroner for taxi til byen i går"

 

WTF?!?!

 

Anonymous poster hash: fa467...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysterisk morsom tråd :D er det virkelig så mye kjipe mennesker der ute?!

Jeg inviterte noen venninner på middag for en tid tilbake. Jeg vartet opp med god mat og dyr fransk vin. Krevde selvfølgelig ikke noe for dette og ingen hadde heller tattmed seg noe. Vi hadde en hyggelig kveld og dro videre på byen etterhvert. Dagen etter fikk jeg beskjed fra den ene venninna mi "du skylder meg 55 kroner for taxi til byen i går"

WTF?!?! Anonymous poster hash: fa467...5b8

Wow da tror jeg det hadde gått en djevel i meg og sendt ett svar med hva hun skyldte for bevertningen.

 

 

Anonymous poster hash: 84e51...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en venninne som jeg mener var veldig gnien.. 

Om hun var på besøk hos meg så spanderte jeg alltid alt av mat og slikt på henne og taxi hjem om vi var ute (inngangspenger til utesteder + alkohol måtte hun betale selv, selvsagt). Jeg kjørte og hentet henne (1 times kjøring en vei) hjemme da hun ikke hadde lappen eller bil. Jeg gjorde ærend for henne (som sagt - hun bodde 1 time unna), men fikk aldri bensinpenger. Hun kjøpte også godt og slikt til kun seg selv I TILLEGG til godt jeg hadde kjøpt til oss (hun var med og valgte ut godteri).

 

Om jeg var på besøk hos henne så måtte jeg betale min egen mat, hun ville ha noen kroner for strøm og lignende jeg brukte. Om jeg rullet en røyk eller to av henne ville hun ha det det kostet henne (8 kr pr røyk eller noe..) selv om hun kunne rulle røyk gratis av meg.. 

 

Nei, glad jeg er kvitt hun.. Energisuger var hun også.. 



Anonymous poster hash: 6bd18...99b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Når jeg gikk i 10 klasse var jeg med ei venninne hjem, hun skulle male rommet sitt å istedenfor å sitte å se på så hjelp jeg til. Mora hennes kom inn p så det å gikk i skapet hennes og hente ei bukse som var blitt får liten til henne å sa jeg kunne ta på den så jeg slapp å få maling på min egen bukse. Når jeg skulle hjem på kvelden sa hu att jeg bare kunne beholde buksa for nå hadde jeg jo grisa masse maling på den(var jo egentlig derfor jeg fikk den til å ta på men jaja)

5!!!!år senere hadde jeg mistet kontakten med henne, men fikk en meld på Facebook om att hun trengte den buksa jeg hadde lånt. Den var jo selvfølgelig kasta får lenge siden å hu ble kjempe sint får att jeg hadde kasta ting jeg hadde lånt av henne å mente det att jeg måtte betale får ny bukse til henne...

 

Mine besteforeldre tar seg opptil flere ganger i uka en tur på søplefyllinga får å se på hva folk kaster, de tar ofte med seg ting hjem å gir bort til familien. Fikk engang tre rustene barnesykler som de var så fornøyde med får hvis jeg tok ramma på den ene, dekka på den andre og sete å styre fra den tredje fikk jo barna mine en fin sykkel de kunne bruke. Litt rust gjorde jo ingenting... Jeg takket pent å kjørte de tilbake på fyllinga en dag jeg viste de ikke var der.

 

 

 

Anonymous poster hash: a4efa...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er litt rar - men kanskje ikke gjerrig ? Men jeg sjekker ihvertfall finn.no - gis bort kategorien flere ganger for dagen. Jeg elsker å få gammle skatter gratis. Da pusser jeg de opp og har de i stua og selger mine egne møbler. Nå skal det sies at jeg har gitt bort masse møbler på finn.no selv også, så da føler jeg at jeg gir noe tilbake for de fine skattene jeg har fått. Syns gjenbruk er en genial ordning som flere burde benytte seg av. Gaver fra fretex eller loppemarked hadde jeg også blitt veldig glad for. (De selger jo som regel ikke ødelagte ting på fretex og loppemarked).

Jeg synes ikke det er gjerrig, bare lurt og bra. Jeg gir ofte bort ting på finn, og er bare glad for at noen orker å fikse på ting og gi dem nytt liv.

 

 

Enig, det er ikke gjerrig. Gjenbruk er en flott ting. 

 

Anonymous poster hash: d037e...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en av de verste historiene,men har et vennepar som tjener godt og vel 1,5 mill i året tilsammen,så med andre ord ikke fattigluser.

Når de inviterer til middag,står de for kjøttet og så må vi ta med kokte poteter og gulerøtter...Hvorfor liksom..?



Anonymous poster hash: c0fd6...69f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ei venninne som sparer julegavene hun får, skriver ned hva hun har fått fra hvem og gir dem i bursdagsgaver utover året, eller julegaver neste år. Hehehe.. Hun har godt med penger også.



Anonymous poster hash: 0fee9...413
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å lure litt på den ene venninnen min... 

Vi er tre venninner som liker å gjøre ting sammen, ene er ufør, den andre tjener veldig godt.

Likevel forventer hun at denne uføre venninnen skal betale ALT. Syns det er helt merkelig!



Anonymous poster hash: ffa58...5a1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

svigerfar tisser i hagen fordi det er så dyrt med vann. Han slikker også av tallerkenen istedet for å skylle den og bruker den mange ganger før han vasker den, vann er jo så dyrt! Av samme grunn dusjer han ca en gang i måneden og vasker seg heller aldri på hendene. jeg vasket gulvet og skulle helle ut det skitne vannet, da fikk jeg kjeft, for det kunne jeg jo spare til noen måtte bæsje. Da kunne man helle det i do istede for å trekke ned. han stjeler fruktposer i butikken og bruker de som søppelposer. han kan jo ikke kjøpe vanlige handleposer i butikken, de er jo så dyre, så han tar av seg jakken, legger matvarene han har kjøpt i jakken, bretter jakken sammen og bærer alt ut.bøyde spikere kastes ikke. Det rettes ut igjen og kan brukes. Veldig fint tidsfordriv for barn og barnebarn.dersom han har hatt gjester og han (som han sjelden gjør) serverer de kaffe samler han opp kaffeslumpene etter de har gått og drikker det. da hans svigerfar døde arvet han alle klærne hans, inkludert trusene hans (!), og han bruker de. Ingen andre ville ha de, men han tok de gladelig imot.da jeg gikk på gravidsvømming lurte han på hvorfor jeg valgte og dusje hjemme (det var fire dusjer der fordelt på 15 damer, og jeg bor 5 min gange fra basenget), om jeg hadde dusjet der hadde jeg jo spart masse penger på varmtvann, dessuten er det alltid noen som glemmer igjen såpa si på slike steder, og da kunne jeg tjent mange penger! han mener alle kvinner som bruker sminke like gjerne kunne kastet pengene sine ut av vinduet.han bremser ikke i svinger fordi da bruker man mer bensin når man må gasse etter svingen (vi sitter ikke på med han!)jeg kappet av ca 15 cm av et lite metallrør og kastet det, svigerfar ringte gubben på jobben og fortalte hvilket uøkonomisk nek han hadde giftet seg med, jeg kunne jo for svarte helvete støpt metallet inn i noe. ikke det at vi noen gang har støpt noe... slikt må man ta vare på!da vi malte stua kjøpte jeg en rørepinne for å røre i malingen i til 2 kr. da fløy han omtrent i flint, for var det ikke en skog 15 min gange fra huset vårt?!han stoppet en gang på motorveien fordi det lå en kvist langs veien, det var fin opptenningsved!om høstet kan han finne på å spise KUN poteter til de fleste måltider fordi han dyrker det selv, og da er det gratis. en gang fikk vi smelta smør på, men ikke noe mer. Dersom skolissa hans ryker tar han vare på den, for flere ødelagte skolisser blir en hel når man knyter de sammen.Om naboen kaster en stor søppelsekk går han gjennom den om natten, for det kan jo være noe fint der! Det skal sies at han har to dobbeltgarasjer, en utebod og en gigantisk kjeller fyllt med skrot som han "sikkert får brukt for en dag".ingen får noengang gaver til jul eller bursdag bortsett fra i fjor. da fikk gubben gave; en genser i str XXL, gubben er str M. jeg spurte om vi kunne bytte str, men nei. Han var klar over at genseren var for stor, men den var jo på salg, så da gjorde det ingenting at den var stor. Forklarte at gubben ikke kunne bruke den, svigerfar ble irritert, han hadde jo brukt 30 kroner på den! men han kunne jo bruke den selv, han var likevel irritert, han trengte jo ikke ny genser, for han hadde jo flere gensere etter sin svigerfar som døde for 15 år siden!og slik kan jeg fortsette i det uendelige. Jeg skulle ønske jeg kunne le av det, men det er slitsomt å leve med en slik svigerfar som ikke liker meg fordi jeg i hans øyne er uøkonomisk. sist ble han oppgitt fordi han hadde kommet på den perfekte forretningsideen til meg som jeg ikke ville være med på: jeg kunne samle alt håret jeg mistet i en pose og selge det til en parykkmaker. jeg har nemlig så fint langt hår og ekte hår er visst veldig dyrt, det hadde han sett på TV, og han hadde sett at jeg mistet hår, det lå nemlig et par i sofaen som han hadde tatt vare på til meg.

Denne er legendarisk og må dyttes!!!

 

 

 

Anonymous poster hash: 4f12b...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har begynt å lure litt på den ene venninnen min...

Vi er tre venninner som liker å gjøre ting sammen, ene er ufør, den andre tjener veldig godt.

Likevel forventer hun at denne uføre venninnen skal betale ALT. Syns det er helt merkelig!

 

Anonymous poster hash: ffa58...5a1

Hun vil sikkert ha litt igjen av skattepengene sine. (Var en spøk for de som ikke forsto det)

 

 

Anonymous poster hash: 3d5c3...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har begynt å lure litt på den ene venninnen min...

Vi er tre venninner som liker å gjøre ting sammen, ene er ufør, den andre tjener veldig godt.

Likevel forventer hun at denne uføre venninnen skal betale ALT. Syns det er helt merkelig!

 

Anonymous poster hash: ffa58...5a1

Hun vil sikkert ha litt igjen av skattepengene sine. (Var en spøk for de som ikke forsto det)

 

 

Anonymous poster hash: 3d5c3...a9f

 

 

Den var ikke noe morsom.

 

Anonymous poster hash: 54491...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

svigerfar tisser i hagen fordi det er så dyrt med vann. Han slikker også av tallerkenen istedet for å skylle den og bruker den mange ganger før han vasker den, vann er jo så dyrt! Av samme grunn dusjer han ca en gang i måneden og vasker seg heller aldri på hendene. jeg vasket gulvet og skulle helle ut det skitne vannet, da fikk jeg kjeft, for det kunne jeg jo spare til noen måtte bæsje. Da kunne man helle det i do istede for å trekke ned. han stjeler fruktposer i butikken og bruker de som søppelposer. han kan jo ikke kjøpe vanlige handleposer i butikken, de er jo så dyre, så han tar av seg jakken, legger matvarene han har kjøpt i jakken, bretter jakken sammen og bærer alt ut.bøyde spikere kastes ikke. Det rettes ut igjen og kan brukes. Veldig fint tidsfordriv for barn og barnebarn.dersom han har hatt gjester og han (som han sjelden gjør) serverer de kaffe samler han opp kaffeslumpene etter de har gått og drikker det. da hans svigerfar døde arvet han alle klærne hans, inkludert trusene hans (!), og han bruker de. Ingen andre ville ha de, men han tok de gladelig imot.da jeg gikk på gravidsvømming lurte han på hvorfor jeg valgte og dusje hjemme (det var fire dusjer der fordelt på 15 damer, og jeg bor 5 min gange fra basenget), om jeg hadde dusjet der hadde jeg jo spart masse penger på varmtvann, dessuten er det alltid noen som glemmer igjen såpa si på slike steder, og da kunne jeg tjent mange penger! han mener alle kvinner som bruker sminke like gjerne kunne kastet pengene sine ut av vinduet.han bremser ikke i svinger fordi da bruker man mer bensin når man må gasse etter svingen (vi sitter ikke på med han!)jeg kappet av ca 15 cm av et lite metallrør og kastet det, svigerfar ringte gubben på jobben og fortalte hvilket uøkonomisk nek han hadde giftet seg med, jeg kunne jo for svarte helvete støpt metallet inn i noe. ikke det at vi noen gang har støpt noe... slikt må man ta vare på!da vi malte stua kjøpte jeg en rørepinne for å røre i malingen i til 2 kr. da fløy han omtrent i flint, for var det ikke en skog 15 min gange fra huset vårt?!han stoppet en gang på motorveien fordi det lå en kvist langs veien, det var fin opptenningsved!om høstet kan han finne på å spise KUN poteter til de fleste måltider fordi han dyrker det selv, og da er det gratis. en gang fikk vi smelta smør på, men ikke noe mer. Dersom skolissa hans ryker tar han vare på den, for flere ødelagte skolisser blir en hel når man knyter de sammen.Om naboen kaster en stor søppelsekk går han gjennom den om natten, for det kan jo være noe fint der! Det skal sies at han har to dobbeltgarasjer, en utebod og en gigantisk kjeller fyllt med skrot som han "sikkert får brukt for en dag".ingen får noengang gaver til jul eller bursdag bortsett fra i fjor. da fikk gubben gave; en genser i str XXL, gubben er str M. jeg spurte om vi kunne bytte str, men nei. Han var klar over at genseren var for stor, men den var jo på salg, så da gjorde det ingenting at den var stor. Forklarte at gubben ikke kunne bruke den, svigerfar ble irritert, han hadde jo brukt 30 kroner på den! men han kunne jo bruke den selv, han var likevel irritert, han trengte jo ikke ny genser, for han hadde jo flere gensere etter sin svigerfar som døde for 15 år siden!og slik kan jeg fortsette i det uendelige. Jeg skulle ønske jeg kunne le av det, men det er slitsomt å leve med en slik svigerfar som ikke liker meg fordi jeg i hans øyne er uøkonomisk. sist ble han oppgitt fordi han hadde kommet på den perfekte forretningsideen til meg som jeg ikke ville være med på: jeg kunne samle alt håret jeg mistet i en pose og selge det til en parykkmaker. jeg har nemlig så fint langt hår og ekte hår er visst veldig dyrt, det hadde han sett på TV, og han hadde sett at jeg mistet hår, det lå nemlig et par i sofaen som han hadde tatt vare på til meg.

Denne er legendarisk og må dyttes!!!

 

 

 

Anonymous poster hash: 4f12b...f08

 

Enten så er dette tøys eller så må han søke hjelp. Dette var jo langt over grensen til det som er normalt

 

Anonymous poster hash: b61b0...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22:38 her, meg med svigerfaren som tisser i hagen. Siden folk finner det underholdende kan jeg komme med noen flere eksempler selvom jeg fremdeles ikke klarer å le av det selv:han har koblet ut ringeklokken fordi han ikke vil bruke opp batteriene på den. Det er heller ikke lyspærer i lampene på gjesterommet, mistenker at det er for å spare strøm.han har arvet en drøss med briller som ikke engang er riktig styrke, men de er jo gratis, og da kan han jo bruke de!mannen min har fortalt at han har stjålet litt jord fra mange forskjellige potteplanter i blomsterbutikker som han bruker i hagen sin, og at samme matpakkepapir blir brukt til det faller fra hverandre.såpa på badet har stått der siden 1990 tallet og er vannet ut så det er bare vann der og det har det vel også vært siden 90 tallet.når han skal handle må vi innom både rema, spar, kiwi og rimi, for han handler ikke noe ett sted dersom det er 40 øre billigere et annet sted. Jeg har lært "the hard way" at tannkremen koster 1 kr mindre på kiwi enn på rimi. alle disse stoppene er forresten medregnet bensinpris.mannen min har også fortalt at når svigerfar vasker klær tar han slangen fra vaskemaskinen og legger den i badekaret slik at når vaskemaskinen tømmer ut vannet går vannet i badekaret og ikke i sluket. Jeg aner ikke hva han bruker dette vanent til, men han bruker det sikkert til å skylle ned i doen med. når jeg tenker meg om er denne mannen sykelig opptatt av hvor dyrt vannet er...min mor har strikket en genser til datteren vår, da den ble for liten spurte svigerfar henne hva hun nå skulle strikke av garnet (han mente hun burde rekke opp genseren og strikke noe nytt), da brøt jeg inn å forklarte at jeg gjerne ville beholde genseren slik den er til et evt nytt barn. Tull og tøys mente han, for garn kunne brukes mange ganger og hun kunne jo strikke samme genser av samme garnet etter at det det f.eks hadde blitt strikket et skjerf av det.jeg fikk en stjerne i boka hans i sommer da jeg lot poden løpe rundt uten bleie. jeg gjorde det pga varmen og bleieutslett, men han trodde det var for å spare bleier.Det er alltid hull i sokkene hans.da beinet på en av kjøkkenstolene hans knakk gikk han ut i skogen og fant en passende grein, flådde den for bark og spikret den på stolen. Den er faktisk overraskende solid, svigerfar bruker stolen titt og ofte.jeg kombinerer ofte to pålegg på brødskiven min, f.eks syltetøy og ost eller skinke og ost, men det er noe av det mest uøkonomiske han har hørt om! det holder også med ÈN skive ost på en brødskive og smør og majones er kun for de som vasser i penger.en gang kastet jeg et utbrent kubbelys, veka var borte, så det var bare en klump med stearin igjen. Han mente jeg burde ta vare på det, kjøpe veker og smelte om alt til et nytt lys i en tom melkekartong. Han visste ikke hvor mye veker kostet, men han var helt sikker på at det ville være verdt det økonomisk, for det nye stearinlyset ville også varme når jeg tente det (= mindre kostnader til brensel).han tok forresten med seg den lille biten av metallrøret nevnt i tidligere innleg med seg hjem...Men det er vel slik man blir rik, når vi sjekket han på skattelisten så vi at formuen hans var ganske så stor. Bortsett fra en årlig tur til Thailand bruker han jo ikke penger på verken seg selv eller andre.

Herregud! Hjertelig takk for topp underholdning! Jeg ler så tårene spruter og håper du også kan det en dag 😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tidligere ekssamboer av meg var gniten med penga...

 

Jeg fikk utbetalt under 5000 i måneden siden jeg var student og jobba par helger i måneden. Han hadde 100% fast jobb og utbetalt nesten 20 000 i måneden. Vi hadde veldig lave boutgifter der vi leide, strømmen var inkludert også.

 

Alt skulle deles likt på midten, til og med utstyr som vår felles hund trang. Hadde jeg ikke penger, neivel da fikk ikke hunden f.eks reflekssele slik at hunden kunne være synlig i mørket.

 

En gang måtte jeg begynne på nytt med p-pillene fordi jeg hadde bomma på hvor mange jeg hadde igjen før stipendet mitt kom. Siste p-pillen ble tatt to dager før stipendet kom. Så da var han sur for at vi måtte ha kondomsex til p-pillene var blitt tatt lenge nok. Rart at det bare er vi damer som holdes ansvarlig for prevensjonen.

 

Han handla mye til seg sjøl, jeg fikk ikke en gang bli spandert på nye truser enda jeg hadde hull i alle mine fordi de var blitt gamle.

 

Og kino kunne vi ikke dra på fordi som han så fint sa "Det er så kjedelig at vi ikke går på kino mer fordi du har så liten inntekt".

 

Bilen hans skulle jeg helst ikke bruke til skolen, fordi damer kan ikke kjøre bil. Han hadde ikke behov for bil mens jeg var på skolen pga. han sov etter nattarbeid.

 

Lista er uendelig lang, men da blir jeg aldri ferdig med å skrive. Kjekt kar å bo sammen med... Heldigvis er han jeg gifta meg med helt annerledes :-)

 

Anonymous poster hash: 768c1...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en konvolutt til jul en gang med navnet til den konvolutten opprinnelig var til strøket over med en strek og mitt navn skrevet ved siden av. All gjenbruk er ikke like nødvendig...

Endret av Stridsmøy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

 

 

Har begynt å lure litt på den ene venninnen min...

Vi er tre venninner som liker å gjøre ting sammen, ene er ufør, den andre tjener veldig godt.

Likevel forventer hun at denne uføre venninnen skal betale ALT. Syns det er helt merkelig!

 

Anonymous poster hash: ffa58...5a1

Hun vil sikkert ha litt igjen av skattepengene sine. (Var en spøk for de som ikke forsto det)

 

 

Anonymous poster hash: 3d5c3...a9f

Den var ikke noe morsom.

 

Anonymous poster hash: 54491...726

Jeg lo jeg,.... :-)

 

 

Anonymous poster hash: ddafe...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...