Gå til innhold

Har dere noen eksempler på gjerrige venner og bekjente? Her er mine verste:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

 

svigermor er gjerrig!

når vi er på middag der sier hun alltid "må bare spise til dere blir mett nå da" - så her gjelder det å grabbe til seg hvis man vil ha noe ekstra.

 

Hvis hun blir tilbudt brus, takker hun alltid ja, for glasset hennes er "halvtomt"...

 

når vi dusjer der får vi ikke lov å legge håndduken på gulvet, for den er så stor og tar stor plass i vaskemaskinen, da har hun "egne" fothandduker vi kan bruke på gulvet som er mye mindre.

 

Vi får ikke lov til å ha ytterdøra åpen når vi sier hadet bra, for da går all varmen ut av huset.

 

hun baker brød annenhver dag, for det er billigere enn å kjøpe et brød til 10 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes din svigermor er fornuftig jeg. Hjemmebakt brød er sunt og godt, jeg baker i stedet for å kjøpe hvis jeg har tid. Mat spiser man til man er mett. Ingen vits i å slippe ut all varmen når man likevel står i gangen og prater.

Og jeg vasker absolutt nok tøy i løpet av uka, så her bruker vi håndklær flere ganger.:-)

 

Utrolig mange morsomme historier her, men dette håper jeg ikke folk synes er så gjerrig.;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp vært på besøk hos ei venninne. Vi skulle spleise på maten, så vi dro til butikken sammen og valgte varene selv. Vi hadde avtalt å betale 50/50, til tross for at samboeren hennes også skulle spise maten vi kjøpte. Vi regnet ikke helt på kronen, men gjorde et overslag og bare stablet varene på båndet. Jeg så hva hun måtte betale når hun betalte. Likevel løy hun til meg når vi kom hjem og jeg spurte henne hvor mye hun betalte. Hun påsto at hun hadde betalt omtrent 270 kr når jeg selv så på skjermen at hun betalte 147,50. Jeg betalte 130 kr. Hun skulle visst få meg til å få veldig dårlig samvittighet der ja..

 

De bor 2 timer utenfor Oslo og jeg bor inne i byen. De er alltid hos meg en natt når de skal ut å reise (de reiser omtrent en gang i mnd), og da bidrar de med ingenting! Greit nok er det koselig å ha de på besøk, men som fattig, ung alenemor synes jeg de kunne ihvertfall bidratt littegrann i form av å ikke kreve penger for hver eneste brødskive når jeg er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes også svigermor er fornuftig!

 

håndklær har ingenting på gulvet å gjøre. Ikke fordi jeg sparer på strøm eller noe, men det er ekkelt!

 

hvorfor i all verden skal ytterdøra stå åpen mer enn nødvendig? det blir kaldt inne, og jeg fryser fort! Det er ubehagelig å fryse, og jeg tenker ikke på strømprisen/vedfyring.

 

Brød til ti kr sier du? hvor får du kjøpt det? De brødene jeg kjøper koster mellom 30 og 35 kr, men jeg verdsetter sunne, grove brød, da. skulle ønske jeg gadd å bake annenhver dag. .ikke pga prisen, men fordi det smaker bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en svoger som skal ha alt gratis, opp igjennom årene har det vært masse rart han har gjort for å slippe å betale for seg.

Er sikker på at han griner når han driter.

Nylig fikk han min mann til å bestille et rør han skulle ha til å bruke i utsyrsboden sin. Mannen min bestilte, betalte og fikk levert det. Noen dager senere kom han til oss med det, oppkappet, og sa han ikke hadde bruk for det, så vi kunne bare ta det selv..?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en stefar som er litt spesiell. Vet ikke helt om han er grådig, egoistisk eller veldig sparsommelig. Men i hvertfall:

 

-Ingen av oss andre i familien får bestemme hva vi skal se på tv, for det er jo han som har kjøpt tven.

- Dersom noen sitter der han bruker å sitter i sofaen sier han høyt "flytt deg!"

- En gang jeg var hjemme på besøk og hadde dusjet skrudde jeg vannet litt varmere for det som kom fra dusjen var så kaldt. Senere fikk jeg kjeft for at stefar hadde brent seg sånn i dusjen for det stor jo på "glodvarm".

-Han kjefter også på de som dusjer mer enn 5 min for det er sløsing av strøm og varme. Han har også montert et timeglass i dusjen, sånn at man kan snu det for å passe på tiden.

- Han kjøper seg stadig dyre og nye mobiler, mens min mor får nøye seg med å bruke hans "gammle". (Det klager hun ikke på, altså).

- Han har bare sparepærer og sparedusj (det er så vidt det kommer ut vann fra dusjen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag på butikken så jeg en som kranglet om at han hadde fått tilbake 50øre for lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag på butikken så jeg en som kranglet om at han hadde fått tilbake 50øre for lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag på butikken så jeg en som kranglet om at han hadde fått tilbake 50øre for lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag på butikken så jeg en som kranglet om at han hadde fått tilbake 50øre for lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag på butikken så jeg en som kranglet om at han hadde fått tilbake 50øre for lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg jobbet på bensinstasjon så var det en mann som lurte på hvorfor jeg stjal fra han fordi jeg rundet 178,30 opp til 178,50! Prøvde å forklare at dette skjer automatisk, men han bare snakket det bort. Til slutt tok jeg en 50 øring fra kassa og sa vær så god.. Da ble han faktisk litt flau og sa at det var pga prinsippet han måtte si ifra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den opprundinga er faktisk litt dustete, for betaler man med kort kan man godt betale 30øre. Men det er enda mer dustete å krangle på noe så lite. Er jo ikke din feil heller da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt rar - men kanskje ikke gjerrig ? Men jeg sjekker ihvertfall finn.no - gis bort kategorien flere ganger for dagen. Jeg elsker å få gammle skatter gratis. Da pusser jeg de opp og har de i stua og selger mine egne møbler. Nå skal det sies at jeg har gitt bort masse møbler på finn.no selv også, så da føler jeg at jeg gir noe tilbake for de fine skattene jeg har fått. Syns gjenbruk er en genial ordning som flere burde benytte seg av. Gaver fra fretex eller loppemarked hadde jeg også blitt veldig glad for. (De selger jo som regel ikke ødelagte ting på fretex og loppemarked).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var rundt 20, var jeg ute på byen med ei venninne. Så gikk jeg tom for røyk og spurte om jeg kunne bomme en til jeg fikk kjøpt ny. Hun åpnet røykpakka si og svarte "neeeeei, jeg har bare 19 igjen" og mente det seriøst....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig din svigermor er gjerrig, men ikke utfra hva du beskriver her.

 

Hvorfor i all verdens dager skal man legge hånduken på gulvet når du dusjer? Det gjør jeg ikke hverken hjemme eller borte.

 

Å la døra stå åpen er en stygg uvane uansett hvorfor det gjøres.

 

Hennes hjemmebakte brød er nok mange ganger bedre og sunnere enn et brød du får for 10 kroner. Her hvor jeg bor så er 30-35 kroner et minimum for et sunt og godt brød på butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen vår ble med hjem en til en skolekamerat. Tilsammen klarte de å ødelegge en pc. Faren til gutten er advokat og skrev vel 2 eller 3 brev til forsinkringen - og det fikk vi regningen for!

 

Jeg overførte pengene, sammen med meldingen at han vennligst innrapporterer det ved neste mva termin (for jeg jobber i skatteetaten). Ble så sinna, tross alt også hans egen sønn som ødela pc'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...