Gå til innhold

Har dere noen eksempler på gjerrige venner og bekjente? Her er mine verste:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke at du kaller henne venninne jeg, gi beskjed om at du trenger pengene og lag en avbetalingsplan. 250 i mnd minst det bør hun klare å betale. Hun er ikke gjerrig hun bare bruker andre og eier ikke samvittighet. Kjenner flere av samme typen, heldigvis har ikke jeg vært dum og lånt de penger men vet de skylder masse penger til folk men i stede for å betale så kjøper de seg ting de ikke trenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe her var det mye morsomt! Har en gjerrigknarkhistorie om meg selv faktisk, fra tiden som fattig student.

Var hos frisør, og da hun tilbydde seg å føne håret mitt ba jeg om å få gjøre det selv! Så der satt jeg og håndføna håret mitt mens frisøren stod ved siden av og titta på. Huska jeg spaserte ut og var godt fornøyd med å ha spart 50 kr, men så er jeg sunnmøring da. Det skal sies at jeg i ettertid gremmes over stuntet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg styret lenge med å få typen sin til å flytte fra andre kanten av landet ned til henne. Han flyttet sammen med henne til slutt, til tross for å ikke ha jobb der hun bodde.

De var enige om at han skulle lete etter jobb så fort han hadde kommet seg på plass, og venninnen min var forberedt på å "fø" på ham - betale for mat og husleie til han hadde skaffet seg arbeid. Det gjorde hun gladelig, sa hun, for hun var desperat etter å få ham ned til seg.

Vel, etter nøyaktig en uke ringte hun meg - nærmest grein i telefonen og sa at dette gikk ikke lenger. Fyren spiste henne jo ut av huset. Da jeg spurte om hun kunne utdype det, sa hun: "Han spiser, hold deg fast, FIRE skiver til frokost! Når jeg er alene, varer jo brødet en hel uke!".

Tror hun glemte at det var en mann hun skulle ha i hus. De er ikke samboere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg ville alltid ringe fra min fast tlf når hun ringte kjæresten sin i utlandet fordi det er jo så mye billigere å ringe fra fast tlf til utlandet enn fra mobil. Jeg satt jo med tlf kosnadene hennes så det må jo ha blitt veldig mye billigere for henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg river av toppen på godteposen(løsvekt) før hun skal betale den slik at hun slipper å betale for vekten av papiret!

 

Er mye penger å spare på slikt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har et par gjerrigknarker i nærmeste vennekrets ja:=)

 

Et par som bor sammen i arvet og helt nedbetalt leilighet de uner seg aldri noenting for alt er jo så dyrt. De vil aldri være med på kafe for de holdt på og dåne da de fant ut at en kopp kaffe koster over 20 kr.. de hadde til og med regnet ut hvor mye de "tapte" ved og kjøpe kaffen på kafe fremfor og drikke kaffe hjemme!!!

 

Samme paret ville heller ikke være med og spleise på nyttårskalkunen med tilbehør for de mente at det ville bli for dyrt dessuten var de helt sikker på at den som handlet inn ville snyte de for en krone eller 2 siden vedkommende helt sikkert ville rundte av til nærmeste krone!!!!

 

SÅ dette paret satt og så på oss andre mens vi spiste og når vi var forsynt så begynnte de (uten engang og spørre) og hive seg over restene..Men da tok verten grep og samlet sammen maten og sa at dette skulle deles mellom DE som faktisk var med og betalte;) he,he..Har aldri sett to så snurtne tryner da gitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var lita (5-6 år) og på besøk med en venninne fikk jeg instruksjoner fra mora til venninna på å ikke bruke mere en to tørk av dopapiret om jeg måtte på do mens jeg var hos dem....

Det vil jeg si er relativt gjerring. Spesielt siden dette var hos en av de rikeste familiene på stedet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så frekt av deg å kommentere at de har det skittent hjemme, og så begynte dere i tillegg å gjøre husarbeide. Jeg er ihvertfall glad du ikke er min svigerinne, da hadde det klikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Farmor og farfar er gjerrige. De gir brukte ødelagte loppemarkedsleker i julegave. Sønnen fikk en stableklovn som manglet flere ringer og noen var erstattet av ringer som ikke passet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med ei venninne på hyttetur til hytten hun hadde arvet. Når vi kom dit i sommer hadde hun ikke vært der siden sommeren før. Stort var sjokket mitt da hun fant frem diverse matvarer fra året før fra fryseren. Blandt annet tinte hun opp slanten fra bunnen av en melkekartong. Det kunn ha vært 1 dl. Denne melken drakk hun til kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren til ei venninne av meg spurte henne om penger for fotballkanal pakken til canal +.

Makan til frekkhet, hun ser aldri fotball.. haha, tosk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke akkurat si at mormor var gjerrig mot oss, men hun var jo småbarnsmor under krigen, så noen ganger ble jeg irritert over den krampaktige sparsommeligheten hennes.

 

Vi tok henne med til Syden, mamma, jeg og alle barnebarna. Vi hadde et herlig opphold, og spiste på restaurant mange av dagene. Men når mormor vil pakke en halv tomat inn i servietten og ta den med på hotellet, blir jeg flau...

 

Hun hadde også en fast rutine på å dele alle serviettene i to med saks når hun skulle ha gjester. Da varer serviettpakken dobbelt så lenge... Hun satte også varmen på varmtvannsberederen ned til 50 grader, for det var dyrt å varme det opp til 60...

 

Og i en periode pleide hun aldri å ringe meg annet enn fra telefonkiosker, for da var hun sikker på ikke å bruke mer enn de 5 kronene hun hadde med seg!

 

Min svigermor har også noen nykker - hun er generøs mot oss og har gaver til alle når det er jul og bursdag. Men en gang da portotakstene hadde gått op, ringte hun sønnen sin (min mann) for å fortelle at de skulle på ferie, og at hun ikke ville sende postkort fordi frimerkene var blitt dyrere! Som vi lo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg ser heller aldri fotball.

Men fotballpakken til canal + betales fra felleskontoen, akkurat som alle regninger her i huset. Så så utrolig frekt syns jeg kanskje ikke det var. Men om de ikke hadde felles økonomi er det vel kanskje litt rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som fikk sparken fra en jobb fordi han stjal så mye pålegg. Han fyllte også suppe på termos og tok med hjem. Han nekter å komme i bursdager eller feiringer hos andre, for da må han jo kjøpe gaver. Og tenk, mannen er faktisk rik!

 

Har en veldig god venn som driver og leier ut festlokale til en rellativt stiv pris. Men tror man at varme inngår i prisen tar man altså veldig feil. hehe Og inviterer han selv til fest der så er strømmen avslått.

 

Det drøyeste jeg har opplevd var da noen slektninger kom på besøk til sommerhuset vårt og skulle være der i noen dager. De var en familie på fem, og hadde med seg en loff og en pølsepakke. De levde altså på oss i de dagene. Barna delte brus og lørdagsgodt med oss ungene, de fikk alle måltider servert i flere dager, og de voksne fikk god drikke på kvelden etter barna sovnet. Greit nok å spandere litt på familie, men de burde jo hatt noe med seg da vi ikke hadde invitert dem heller, men de dukket opp uanmeldt.... Toppen av det hele var at da de dro stjal de posen med tomflasker som de visste at min 6 år gamle søster hadde brukt hele helga på å samle og gledet seg til å pante. Noen eier bare ikke samvittighet!

 

Min onkel er forøvrig så gjerrig at hver gang det skal kjøpes inn vinterdekk drar han til sine foreldre og klager på hvor fattig han er. Så sier han at han ikke tør kjøre hjem igjen før været blir bedre, for han har så nedslitte vinterdekk at det er livsfarlig. Og han har alle barna med i bilen, så klart. Han får alltid nye dekk så han kommer seg trygt hjem med barna. Lattelig, men han tror de ikke forstår at det er taktikk fra hans side, men det gjør de. Mannen tjener forøvrig skikkelig mye, men foretrekker å bruke alt på ferier og kulturforestillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva enkelte tenker med, omtrent ingenting av det som står over her kan forsvares som en handling fra en fornuftig person.

Herlighet.

Men morsomt å lese er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort som han... heller syv timer i bil enn tre timer på båt. Men nå er jeg livredd for å være på sjøen, og blir skikkelig kvalm i tillegg. Kan skje det er sånn for han også??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om noen som inviterte inn til nyttårsfeiring. Det ble servert pizza (!) og det var ikke nok mat, verten hadde beregnet 2 små stykker pr person. Etter maten ville verten ha 50 kr av hver gjest for denne hjemmelagde pizzaen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninde ska ha bryllupsfesti Spain i mai.. hun var så glad for at hun og ektemannen var komemt så billig ut av ehle den bryllupsgreia.. Ehhhh - gjestene må ut med 10 000 kroner hver for hotell og fly.. de har ikke planlagt noko rundt dette arrangementet. bare å møte opp i en sjømannskirke. i tillegg har de sendt med ønskeliste! og der står det kun DYRE ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...