Gå til innhold

Har dere noen eksempler på gjerrige venner og bekjente? Her er mine verste:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hadde ei venninne som engang var og bestilte seg en spisegruppe på bohus, da den var kommet til lager ringte hun meg siden vi på den tiden hadde en toyota hiace om jeg kunne hente spisegruppa til henne da hun orker ikke betale leveringstillegg på 500 kroner siden hun kjente noen som hadde stor bil og kunne ta den med seg.

 

Jeg ba henne om 300 kroner for og hente den, men hørte siden ikke en pjøkk fra dama. Hun kunne vel i det minste ha spurt på forhånd om jeg kunne være så snill og hente den mot en kompensasjon??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror aldri jeg kommer til å glemme en tur jeg hadde til Sverige i fjor. Vi var 3 jenter som skulle ta Sandefjord-Strømstad ferja over. Til sammen kjørte vi noen-og tjue mil i tillegg. Da ble 2 av oss enige om at vi betalte 100kr hver i bensin-penger, det var jeg som kjørte. Men den 3.jenta begynte å fin-regne på antall mil vi faktisk hadde kjørt, opp mot bensinprisene. Hun skulle også ha fratrekk for den ene bommen hun betalte. Vi andre betalte også for hver vår bom, men men....

 

Så nå har jeg begynt å fylle full tank før vi drar, og så fyller jeg full tank når vi kommer hjem. Så deler vi på summen. Gidder ikke det tullet igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som alltid vil være med hvis vi skal ut å spise en ukedag med jentene, men hun har aldri penger, og jeg er av den typen som syntes det er kjipt og låner henne penger.. gud hjelpes så mye penger hun egentlig skylder.. men.. det er vel greit, jeg tør jo aldri be om å få dem igjen.. men poenget her er, at når helga kommer.. så er hun alltid på fylla, helst fredag og lørdag.. hun har alltid penger til fylla, det som hun snylter på meg i uka, for å ha råd til å leke alkis i helga :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vel du som var gjerrig og kjip 14:55. Om mine venner trenger hjelp jeg kan gi dem så ber jeg ikke om penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å låne henne penger gi beskjed at du kan ikke gjøre det og be for guds skyld om å få tilbake det du har lånt henne.

Ryker vennskapet over at hun må gjøre opp for seg og ikke får snylte på deg lengre så er det ikke et vennskap. Da bare bruker hun deg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når venninnegjengen er sammen, hender det av og til at en og annen spør om noen har en tyggis, pastill, eller håndkrem o.l.

Og da har vi en venninne som alltid svarer "Jeg har, men helst bare ta en. ", eller "Ja, men helst ikke ta mye".

Da kunne hun heller latt være å tilby, spør du meg. Man sitter jo der med følelsen av at man er den grådige personen som vil gnafse i seg hele tyggispakka eller rappe hele håndkremtuben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som var her på middag og når vi var ferdige sier hun plutselig at hun skal ha med seg restene hjem for jeg og barna mine hadde jo spist mer en henne så da var det bare riktig at hun fikk resten.

Jeg bare lo å sa at ja ho kunne få det med seg om ho ville, var jo flott at ho likte maten.

 

Men det skal sier at jeg hadde kjøpt,betalt og tilberedt all maten så jeg lurer litt på hvorfor ho mente det var hun som skulle ha restene.

 

En annen gang når vi bodde ganske langt fra hverandre kom hun på besøk for en uke. Hun handlet inn noe mat og hadde med seg men jeg hadde jo allt handlet for at hun skulle være her så hun spiste jo av den maten, så når hun dro tok hun med seg maten sin igjen men glemte igjen en smøreost i kjøleskapet. Da fikk jeg melding noen dager etter at ho hadde lagt igjen osten og jeg skylte henne 23 kroner for den.

Jeg sendte henne melding tilbake hvor jeg skrev "Vi sier det går opp i opp vi sånn i forhold til det jeeg har kjøpt inn av mat for denne uken :)"

Hørte ikke noe mer om de pengene etter det.

I tilegg forlangte hun at mens hun var her skulle jeg betale bensinen (altså hele beløpet) fordi vi brukte hennes bil når vi skulle noe sted da jeg ikke har bil.For det ble jo slitasje på bilen av å ha med meg og noen ganger også barna.

Vi reiste på disse tingene fordi hun ønsket det. Og det var hun som hadde lagt opp hvor vi skulle være og når.Jeg måtte jo i tilegg betale barnevakt når vi skulle på noe som ikke passet seg for barn.

 

Hun er alene,tjener mer en meg, bor billigere en meg, har ikke lån og har ikke barn.Og skryter av hvor mye hun har på sparekontoen sin. Jeg smiler bare og nikker, jeg skjønner jo hvordan hun får til å spare så mye.

Jeg er alene med 2 barn,sliter med gjeld som min ex mann satt oss i uten at jeg visste det før han stakk til utlandet og jeg plutselig ble sittende ansvarlig. Det går rundt så lenge vi ikke får store ekstra utgifter.

 

Skal sies at hun er en hyggelig person of flott venninne på alle andre ting som ikke har med det økonomiske å gjøre. Så allt annet veier opp for den oppførselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hjelpes...

 

Min søster har en svoger som er gnien utover hva godt er. Han var på besøk hos søsteren min, og bor noen få kilometer fra der vi bor. Nevøen min skulle besøke oss i noen dager, og siden onkelen hans da skulle kjøre samme veien, så passet det jo sånn at han kunne sitte på med han. Greit nok. Men da vi spurte om han kunne kjøre han hjem til oss, en omvei på litt over en kilometer for han, så var ikke det så greit. Tilslutt landet han på at han kunne gjøre det for 50 kroner, for det var jo flere gatelys, så om det ble rødt i alle de så ville det jo gå en del bensin, slitasje på kløtsjen osv.

 

Vi dro heller og plukket opp nevøen vår på en bensinstasjon langs E6...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, i min historie er det jeg som er gnieren...:-S

 

Jeg, kjæresten min og en kamerat av han hadde spist pizza sammen på byen en ettermiddag. Da vi skulle betale delte vi på tre. Men kameraten betalte mye driks, og jeg skulle av en eller annen grunn ha noe igjen, så jeg tok av tipsen hans! Slik at da betalte jeg mindre enn de andre. Det tok langt tid før det gikk opp for meg hva jeg hadde gjort, og den dag i dag (11 år etter) blir jeg flau av tanken, og jeg har ikke turt å snakke med han kameraten om det :-S

 

Men en annen ting jeg nå lurte på, kanskje jeg trenger litt veiledning i sosial omgang ;-) Når vi skal på fest pakker vi alltid med oss mye drikke, og ofte han vi med 3l pappvin. Om ikke vi drikker opp tar vi det med oss hjem igjen, blir vi da sett på som gjerrige? Vi spanderer jo gjerne på festen, både vin, sprit, øl eller hva det måtte være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er den kjipe her altså!! 300 for å hjelpe en venninne med å hente møbler??? Vi har også varebil, og henter ofte noe for venner, eller låner ut bilen. Men tjenester går begge veier, ofte blir vi bedt på middag som takk for hjelpen e.l. Hyggelig å kunne hjelpe vennene våre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, å ta med pappvinen hjem igjen synes jeg er greit. Men min filosofi er å heller være litt for spandabel enn det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man med drikke eller noe annet på fest, tar man det IKKE med seg hjem. Da får man heller gjemme flasker/pappvin ol. i en pose. Det er direkte ufint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hjelper gjerne venner, men når hun ringte og fortalte at møblene var kommet og ønsket og få de hjem samme dag uten og ha avtalt meg meg så synes jeg det blir litt frekt.

 

Meg over her som krevde 300 for og hente møblene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som alltid sa at hun har såvidt penger til brød og melk, og fikk det til å høres ut som om det er veldig synd i henne. Har spandert mat på henne, for har ikke samvittighet til å sitte der og spise mens hun ser på.

 

Og stadig dukker hun opp med de nyeste mobilene på markedet. Så det er slutt på å spandere mat på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av jentene i gjengen vår skulle feire bursdag og inviterte til fest. En av de andre tilbød seg å bake en kake og ta med, og dette tilbudet ble tatt imot. Hun lagde en 1-2-3 kake og hadde vel utlegg for ca 60 kr. Hun ankom festen med denne kaken, og hadde samtidig skrevet opp hvor mye vi andre venninne skulle betale (ca 10 kr hver). Hun hadde også regnet inn 1 egg hun hadde fra før og litt olje.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen bra eksempler ovenfor ;)

 

Her er mitt;

vi var på camping (Mannen min, en kamerat og jeg).

Vi stoppet på butikken for å kjøpe mat. Vi kjøpte litt og vår felles kamerat kjøpte litt. Da vi kom til kassen, viste det seg at han ikke hadde penger, kun kort. Vi betaler alltid med kort og kunne ikke se problemet. Det ente med at vi måtte betale for kameraten vår også, da han ikke ønsket å betale for å bruke kortet ( han mente det kostet 5 kr å bruke visa kortet og det synes han ble for dumt når vi allikevel skulle betale med kort). Da måtte vi le litt også.

 

Andre eksemple er at vi ble bet på grilling. Vi ble enige om at vi skulle ta med vår egen mat og han skulle ha sin mat. Da vi kom frem hadde han kun en pakke med 4 pølser. Vi hadde kjøpt inn flintstek, svinefile og Ostepølser. Itillegg hadde vi kjøpt potetsalat og div. Det hele ente med at han spiste maten vår og sparte pølsene sine til neste dag. Fint å bli bett på middag ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne og jeg gikk i en klesbutikk og hun sikla sånn på en genser som var så fiin.! Men nei, hun hadde så dårlig råd.

Jeg vet jo selv hvor kjipt det er og ikke ha penger. Så jeg kjøpte denne genseren til henne. Litt seinere skulle vi handle mat osv.. Da tok hun med seg en sixpack med øl. Og ikke nok med det... På vei hjem måtte vi stoppe på polet. Hun skulle nemlig ha med seg en vin også.!

Dårlig råd my ass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav. Blir helt sjokka over hvor mange av dere som har skikkelig kjipe venner altså!

 

Kan ikke skjønne meg på dere som fremdeles holder på venner som alltid snylter, og som aldri betaler tilbake.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som skulle på undersøkelse på ett sykehus to timer unna der vi bor. Hun spurte om jeg ville bli med og shoppe litt før/etter undersøkelsen, så slapp hun å kjøre alene.

 

Jeg sa ja.

 

Dagen etter kom hun med regningen for bensin, og forlangte at vi skulle dele den på to.

 

Så mye for å være hyggelig å bli med på en biltur hun uansett skulle ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er gjerrig å ta med drikke hjem. Ok hvis det er 1 øl eller noe lite det er snakk om hadde ikke jeg gidda det, men en dunk vin er jo litt. Vi har også med en del drikke på fest, spanderer en del på andre hele kvelden, men tar med oss hjem hvis det er mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo helt vanvittig..

 

Jeg husker en gang jeg var på håndballtrening, og hadde glemt å ta med vannflaske.

Da spurte jeg en av venninnene mine om jeg kunne få litt vann av henne, da jeg var helt kjørt etter 1 time med hardkjør. Da sa hun at jeg måtte vente til hun hadde fyllt på flasken, for det vannet som var på flasken nå hadde hun betalt penger for.

 

hjelpe meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe utrolig bra lesing..

her er min:

broren til mannen min er gift med tidenes gjerrigste person... et eksempel er at hun ringte og inviterte oss på middag(taco). når vi hadde svart ja så sa hun: flott da.. ta med dere det dere skal spise selv da for vi har bare mat til oss selv.... da takket vi bare pent nei og sa at vi fikk heller ta det igjen senere for vi hadde ikke noe av det som trengs til taco og butikken var steng.. det skal sies at dem har vært på middag hos oss flere ganger og vi har aldri forlangt noe av dem..

 

hun er også sånn at hun skal helst ikke handle inn mat og sånn til dem med sine penger.. mannen må bruke alle sine penger på mat og regninger.. og hvis hun handler en gang så deler hun summen hun handla for og forlanger at mannen skal betale sin del.. feks om hun kjøper med en flaske brus til han skal hun ha tilbake de 20 kr..

snakk om sunt forhold..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delte russebil med 5 andre jenter for noen år siden. Var bare 2 av oss som hadde lappen (meg og ei til), men jeg hadde egen bil, så hun hadde russebilen hos seg og brukte den privat. Helt greit for alle!

 

Hun kjørte rundt daglig og dro på masse hurramegrundt russeturer også som bare hun og hennes bestevenn på bilen var med på.

 

Da vi kom til å skulle dele på årsavgift osv hadde alle lagt i bensin når de var med på bilen, veldig greit. Men hun forlanget at alle betalte henne 900,- for bensinen som hun hadde fylt på mens hun hadde bilen.

 

???!!! Hun klikka i vinkler når jeg sa at det kan du bare drite i! Det kunne hun og bestevennina hennes dele da det var de som kjørte den bilen hver dag.

 

Så ser jeg ikke henne mer. Like greit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...