Gå til innhold

Har dere noen eksempler på gjerrige venner og bekjente? Her er mine verste:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har du tenkt på at den femmern kunne ha vært alt hun manglet for å ha råd til brød?? Ser iaf ut som at det kan være en mulighet når man ser på en del innlegg her inne.

 

Kan godt hende hun syntes det var veldig ydmykende å spørre også.

 

Anonymous poster hash: efac5...283

Ja, jeg tenkte på det da jeg så den tråden. Det kan jo selvfølgelig hende. Jeg hadde gladelig gitt henne 5 kr eller 1000 kr hvis hun var så fattig, men da måtte hun nesten ha sagt det. Det blir for dumt å komme med krav om en femmer jeg lånte for 22 år siden.

 

Anonymous poster hash: 59f58...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

 

 

 

Søsteren min er ganske gjerrig. Når hun er på besøk hos meg så tar hun aldri med bleier til barna sine eller våtservietter.

For hun bruker mine, å hun kan fint bruke en hel pakke på to bleieskift!

Og hun skal alltid bade barna hos meg. Irriterende.

 

Anonymous poster hash: ce9bd...e47

Kan det være hun bare vil ha det lettvint?

 

Anonymous poster hash: ebc66...78f

Det er en mulighet for det, men da synes jeg hun kan kjøpe inn en pakke med bleier og våtservietter å legge de i min leilighet så har hun det når hun er på besøk.

Jeg er alenemor, det er ikke hun.

Hun har mann og hus å alt på stell. Mye bedre økonomi enn meg.

 

Anonymous poster hash: ce9bd...e47

Enig!

 

Anonymous poster hash: ebc66...78f

Hm. her syns jeg nesten det var du som var den gjerrige...

 

Anonymous poster hash: 66387...f85

Hvordan da??

 

 

Anonymous poster hash: 54491...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

 

Søsteren min er ganske gjerrig. Når hun er på besøk hos meg så tar hun aldri med bleier til barna sine eller våtservietter.

For hun bruker mine, å hun kan fint bruke en hel pakke på to bleieskift!

Og hun skal alltid bade barna hos meg. Irriterende.

 

Anonymous poster hash: ce9bd...e47

Kan det være hun bare vil ha det lettvint?

 

Anonymous poster hash: ebc66...78f

Det er en mulighet for det, men da synes jeg hun kan kjøpe inn en pakke med bleier og våtservietter å legge de i min leilighet så har hun det når hun er på besøk.

Jeg er alenemor, det er ikke hun.

Hun har mann og hus å alt på stell. Mye bedre økonomi enn meg.

 

Anonymous poster hash: ce9bd...e47

Enig!

 

Anonymous poster hash: ebc66...78f

Hm. her syns jeg nesten det var du som var den gjerrige...

 

Anonymous poster hash: 66387...f85

Hvis søsteren er ofte på besøk og bruker av deres bleier hver gang så blir det jo dyrt. Spesielt frekt er det hvis hun ikke engang spør om å få bruke bleiene. Forsyner du deg av bind og toalettsaker når du er på besøk uten å spørre?

 

Anonymous poster hash: 123b0...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Antarctica

Svigerfaren som tisser i hagen får meg fortsatt til å le høyt. Særlig den historien om at han barket ei nedfallsgrein fra skogen for å erstatte et stolbein... 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha:) Hadde et vennepar på besøk en gang. De er litt rare :)Jeg og min samboer lagde deilig mat, biff m tilbehør. Vi handlet også inn masse vin.Vårt kjære vennepar hadde med seg en pose med chips og en pose med sjokolade som vi satt i skåler på bordet.Da de skulle dra måtte vi finne sånne fryseposer til dem. Siden ikke chipsen og sjokoladen var oppspist ville de ta det med seg hjem igjen. Så da tok de å helte restene av chipsen og sjokoladen oppi fryse/brødposer og tok med seg hjem :)Gjett om meg og samboer fikk oss en latter da de hadde dratt. Er det mulig.Ta med seg hjem chips-smulene liksom...

Du skulle tatt betalt for posene 😁

 

Anonymous poster hash: 4227d...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Annonse

Ler forsatt av en venn av oss som hadde sex med en dame å spør rett etter sex om de skal spleise på angrepillen hehe..

Anonymkode: 07450...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde i en periode i Oslo men skulle hjem til nord på ferie, og en venninne ba meg handle en stor huske fra en lekebutikk i Oslo (som de visstnok ikke hadde i nord) til barnet hennes. Hele esken fylte nesten en hel koffert så jeg måtte ha mine ting i en ekstra koffert som jeg da måtte betale for på flyet.

Jeg husker ikke nøyaktig på kronen men denne husken kostet ca. 687 kroner. Jeg fikk 690 kroner av henne og hun kommenterte at jeg kunne få beholde resten som takk for tjenesten! Da hadde jeg drasset på den tunge husken en hel dag OG reist hjem til henne med den. Hun må jo være mentalt tilbakestående, innser jeg i dag.

Anonymkode: a722b...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på videregående og ble bedt til ei jentekveld hos ei venninne som satt frem potetgull, så krevde hun x kroner tilbake fra de av oss som spiste potetgullet.

En kollega på jobben synes kr 300,- i mnd for pendlerparkering er mye penger.

I min tidligere jobb på vestkanten hvor de fleste der tjente godt over gjennomsnittet, skulle alle gi penger til en kollega som fylte 40 år. Mange gav 30kr og syntes at det holdt. Personlig synes jeg det var litt lite og hadde med glede gitt 50kr minst. På den tiden var jeg student og jobbet der 2-3 ganger i uka og jeg gav selv 30kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

En kollega spiser alltid brødet som er igjen i brødmaskinen i butikkene.

Anonymkode: ad798...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2017 den 14.58, Anonym bruker skrev:

Jeg bodde i en periode i Oslo men skulle hjem til nord på ferie, og en venninne ba meg handle en stor huske fra en lekebutikk i Oslo (som de visstnok ikke hadde i nord) til barnet hennes. Hele esken fylte nesten en hel koffert så jeg måtte ha mine ting i en ekstra koffert som jeg da måtte betale for på flyet.

Jeg husker ikke nøyaktig på kronen men denne husken kostet ca. 687 kroner. Jeg fikk 690 kroner av henne og hun kommenterte at jeg kunne få beholde resten som takk for tjenesten! Da hadde jeg drasset på den tunge husken en hel dag OG reist hjem til henne med den. Hun må jo være mentalt tilbakestående, innser jeg i dag.

Anonymkode: a722b...985

Hvis hun skulle betale for den ekstra kofferten du måtte ta med, så skulle vel det avtales på forhånd? Ikke sikkert hun tenkte over det.

Anonymkode: 9eb87...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine er gjerrige og da spesielt pappa. Han kjøper kun det billigste brødet og lager bråk i butikken om de ikke har mer igjen, når det er mat på minus 40% pga dato så tar han alt og dytter bort de som står og titter. 

I år fikk jeg sjokk for de kom med påskeegg til barna mine... Helt til vi åpnet eggene, bare masse gammel påskesjokolade fra i fjor som han kjøpte på salg. Sjokoladen var kjempeseig og nesten helt hvit... 

Orker ikke å gå på do hos dem for da får vi bare en formaning om hvor dyrt dopapir er og at et tørk er nok, siden vi kan bruke begge sider. 

Er vi på middag så saumfarerer han tallerkener våre etterpå og spiser gladelig opp resten av maten vår, da gjerne potetskalog bein som han mener vi ikke har tyggd god nok av.. 😉

Å nei, her står det ikke på økonomi, han har godt med penger og han kjøpte seg 2 hus i Spania og en bobil til en million uten å blunke.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis hun skulle betale for den ekstra kofferten du måtte ta med, så skulle vel det avtales på forhånd? Ikke sikkert hun tenkte over det.

Anonymkode: 9eb87...48d

Normale mennesker hadde nok gitt penger som takk for hjelpen altså... 

Anonymkode: 2661f...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Normale mennesker hadde nok gitt penger som takk for hjelpen altså... 

Anonymkode: 2661f...6d8

Er det vanlig å gi penger som takk for hjelpen til venner altså?

Anonymkode: 6b7ad...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er det vanlig å gi penger som takk for hjelpen til venner altså?

Anonymkode: 6b7ad...b2b

Vel nå er ikke jeg den som skrev innlegget, men om noen i min omgangskrets hadde gjort meg den tjenesten så hadde jeg ihvertfall takket veldig pent og gitt henne ihvertfall en tusenlapp som takk for god hjelp. Hvem iallverden gir 3 kr som takk for hjelpen??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, 3 i april skrev:

Foreldrene mine er gjerrige og da spesielt pappa. Han kjøper kun det billigste brødet og lager bråk i butikken om de ikke har mer igjen, når det er mat på minus 40% pga dato så tar han alt og dytter bort de som står og titter. 

I år fikk jeg sjokk for de kom med påskeegg til barna mine... Helt til vi åpnet eggene, bare masse gammel påskesjokolade fra i fjor som han kjøpte på salg. Sjokoladen var kjempeseig og nesten helt hvit... 

Orker ikke å gå på do hos dem for da får vi bare en formaning om hvor dyrt dopapir er og at et tørk er nok, siden vi kan bruke begge sider. 

Er vi på middag så saumfarerer han tallerkener våre etterpå og spiser gladelig opp resten av maten vår, da gjerne potetskalog bein som han mener vi ikke har tyggd god nok av.. 😉

Å nei, her står det ikke på økonomi, han har godt med penger og han kjøpte seg 2 hus i Spania og en bobil til en million uten å blunke.. 

Åh, hjelpes! Kan dere ikke si noe til ham? Hvis faren din dytter meg vekk i butikken, så får han en albue i øyet. Dere er advart på forhånd 😅

Anonymkode: 9eb87...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dette er gjerrig eller bare egoistisk. På lørdag som var så kjøpte jeg og min venninne øl som skulle vare både lørdag og søndag. Vi betalte for hvert vårt. Da vi gikk tom for det som skulle vare på lørdag og begynte på søndagens så hadde hun gjemt sine og drakk opp alle mine. Da jeg spurte hvorfor sa hun først at hun skulle ha de med seg og drikke de på kvelden søndag. Og da jeg spurte hvorfor hun drakk opp mitt så var det plutselig at vi skulle jo dele det hun hadde gjemt. Endte med hun stakk av og det gikk flere dager før jeg hørte noe.

Anonymkode: 2bae3...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke om dette er gjerrig eller bare egoistisk. På lørdag som var så kjøpte jeg og min venninne øl som skulle vare både lørdag og søndag. Vi betalte for hvert vårt. Da vi gikk tom for det som skulle vare på lørdag og begynte på søndagens så hadde hun gjemt sine og drakk opp alle mine. Da jeg spurte hvorfor sa hun først at hun skulle ha de med seg og drikke de på kvelden søndag. Og da jeg spurte hvorfor hun drakk opp mitt så var det plutselig at vi skulle jo dele det hun hadde gjemt. Endte med hun stakk av og det gikk flere dager før jeg hørte noe.

Anonymkode: 2bae3...7ea

Skal sies at dette er en person jeg har latt bo hos meg, få gratis mat, gratis røyk, vanligvis gratis alkohol, og hjulpet med alt dramaet hun lager med alle rundt seg som jeg må fikse da hun bare forsvinner i dagevis.

Anonymkode: 2bae3...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal sies at dette er en person jeg har latt bo hos meg, få gratis mat, gratis røyk, vanligvis gratis alkohol, og hjulpet med alt dramaet hun lager med alle rundt seg som jeg må fikse da hun bare forsvinner i dagevis.

Anonymkode: 2bae3...7ea

Hun utnytter deg jo. Jeg hadde kuttet henne ut

Anonymkode: 6b7ad...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun utnytter deg jo. Jeg hadde kuttet henne ut

Anonymkode: 6b7ad...b2b

Ja jeg har innsett at hun gjør nok det, men siden dette er min eneste venninne så er jeg villig til å godta mye. Men etter nå 15år begynner jeg og gå rimelig lei. Og jeg er trist over at hun sier jeg er hennes beste venninne også blir jeg behandlet som dette gang på gang. Og det gjelder ikke bare materialistiske ting. Jeg får telefoner fra hennes ex, hennes mor og hun som hun bor sammen med. Om at jeg må passe på henne og alt annet. Hun kan vel for faen passe på seg selv  vi er 29år..

Anonymkode: 2bae3...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne, som lever litt på imaget at hun er surrete og vimsete. Glemmer nesten alltid å ta med drikke og snus på vors, så hun må få av oss andre. Bommer snus hele tiden, kjøper aldri selv. Når vi kommer oss ut på byen viser det seg at hun har glemt Visa-kortet og gjerne også mobilen. Hun har surfet rundt på venninners økonomi leeenge nå. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få sagt i fra, men det irriterer meg grønn. Spesielt at hun slipper unna med det, fordi det er sånn ho er, vimsete og glemsk, jeg begynner å ane at det er mye et skuespill . 

Anonymkode: 68fc0...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutes ago, Anonym bruker said:

Har ei venninne, som lever litt på imaget at hun er surrete og vimsete. Glemmer nesten alltid å ta med drikke og snus på vors, så hun må få av oss andre. Bommer snus hele tiden, kjøper aldri selv. Når vi kommer oss ut på byen viser det seg at hun har glemt Visa-kortet og gjerne også mobilen. Hun har surfet rundt på venninners økonomi leeenge nå. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få sagt i fra, men det irriterer meg grønn. Spesielt at hun slipper unna med det, fordi det er sånn ho er, vimsete og glemsk, jeg begynner å ane at det er mye et skuespill . 

Anonymkode: 68fc0...bde

Svaret ditt heter vipps.

Hver gang du kjøper øl etc så sender du vipps forespørsel til henne. 

Dette ville jeg ikke gjort med andre, kun med folk som åpenbart utnytter en

Anonymkode: d509c...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Svaret ditt heter vipps.

Hver gang du kjøper øl etc så sender du vipps forespørsel til henne. 

Dette ville jeg ikke gjort med andre, kun med folk som åpenbart utnytter en

Anonymkode: d509c...a15

Ja, hadde hun bare hatt vipps så... 

Anonymkode: 68fc0...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ei venninne, som lever litt på imaget at hun er surrete og vimsete. Glemmer nesten alltid å ta med drikke og snus på vors, så hun må få av oss andre. Bommer snus hele tiden, kjøper aldri selv. Når vi kommer oss ut på byen viser det seg at hun har glemt Visa-kortet og gjerne også mobilen. Hun har surfet rundt på venninners økonomi leeenge nå. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få sagt i fra, men det irriterer meg grønn. Spesielt at hun slipper unna med det, fordi det er sånn ho er, vimsete og glemsk, jeg begynner å ane at det er mye et skuespill . 

Anonymkode: 68fc0...bde

Kjenner til ei som er sånn også, har ord på seg for å være veldig vimsete og glemsk. Men jeg begynner å tro at hun er sånn med vilje i blant...

Anonymkode: 52435...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...