Gå til innhold

Er det ikke mulig å få fargekoder på møbler fra Ikea? Vil vite hvitfargen på Liatorp, Hemnes, Expedit og Billy...


overrumplet

Anbefalte innlegg

Vi bygger hus og jeg planlegger hvilke (hvite!) møbler vi skal ha. Da vil jeg gjerne vite fargekodene på aktuelle møbler fra Ikea. Jeg ringte dem, men de sa at de ikke hadde fargekoder på møbler. Bare på kjøkken. Stemmer det? Er det andre som har prøvd å få tak i fargekoder? Har noen fått det? Synes det var dårlig. Fra andre møbelkjeder har jeg fått koder.

 

Hvis de ikke har koder: Kan noen fortelle meg litt om fargene på seriene jeg nevner? Er de ganske like? Hvordan er de sammenlignet med eggehvit (NCS 0502 Y)? Hvordan er feks Liatorp og Hemnes ved siden av hverandre?

 

Håper noen kan hjelpe meg...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ringe inn til Ikea og få fargekoden. Det gjorde vi på et kjøkken vi kjøpte på hytta hvor vi skulle male en taklist i samme farge. Dessverre så fantes ikke nøyaktig den samme fargekoden her i Norge, men basert på fargekoden så fikk vi blandet opp en maling som var så og si lik (litt mindre glans bare.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemnes, derimot, er lasert og ikke heldekkende hvit som Liatorp. Dette fant jeg til min fortvilelse ut i helga da vi dro til Ikea for å kjøpe bokhyller til vår datters rom. De er helt matte og du ser kvistene og treverket i gjennom. Jeg hadde ikke lagt merke til dette på nettet. Kanskje ikke lest beskrivelsen godt nok :) Kan hende det er det du ser etter, men det var ikke det jeg ville ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...