Gå til innhold

Hvorfor bli gravid når man har angst for å føde??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har det helt greit og jeg er voksen nok til å ta konsekvensene og følgene av det jeg gjør. I motsetning til angst-damene

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å ikke ha forståelse for andre sine valg, men hvorfor i all verden gir det deg lov å være så ekkel mot andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordumsfull? Jeg lærer mine barn å ta konsekvensene av sine handlinger, å ikke gjøre ting man ikke klarer å gjennomføre og å være realistiske.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan hadde du takla det om du fikk panikkangst? Sutra til deg behandling hos psyolog eller medisiner hos legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser poenget ditt Hi. Men hva gjør man om man i utgangspunktet ikke har angst for å føde, og brått for angst for fødsel etter man har blitt gravid?

Er ingen vei tilbake da desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, HI. Du lærer unga å ta konsekvenser for det dem gjør, sier du. Skjønner du ikke at du lærer bort mye annet med slike holdninger du har? Vi er ikke alle like, skjønner du.

Jeg har vært gjennom 2 ks (nei, det er ikke pga angst, om du lurer), og hvis jeg vil ha flere barn, får jeg ikke lov til å føde vaginalt. Tenker jeg da ikke på konsekvensene hvis jeg blir gravid igjen?

 

Forøvrig; konsekvensen av å bli gravid og gjennomføre et svangerskap dreier seg vel om å ta vare på det barnet som kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting e rå frue seg til fødsel... det gjør vel alle et elr annet tidpunkt i graviditeten... ;)

 

Men er egentlig ganske enig med deg HI!! Klarer man å gå gravid i 9 mnd så klarer man en fødsel.

 

En ting er da de som under sv.skapet får en kjempe angst, eller noe skjer med mor elr barn som gjør at fødsel kan gi komplikasjoner.. Da er KS veldig kjekt å ha muligheten til ja.

 

Men sånn til damer som har angst fra før og abolutt ikke vil føde... så dropp bare å få barn da.. :)

 

Gå å søk hjelp til disse fødselsangstene... når dere er "friske" elr klare til å takle fødsel... Da kan dere jo prøve å bli gravide ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over her... så er det vel helt greit med sånne som dg, som ikke får lov føde vaginalt.

 

Men til Normale Friske Damer med Normale sv.skap... dem klarer vel å føde??

 

Enig med HI forresten.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått fødselsangst etter å ha vært på dette forumet siden jeg ble gravid. Hadde egentligt ikke tenkt så masse over det før det, men etter å ha kommet inn her og lest om alle skrekkhistoriene ble jeg faktisk redd.

 

Men nok om det. Født har jeg og det var vondt som faen og jeg skal ikke ha fler for jeg vil ikke føde igjen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser ikke skrekkhistoriene jeg Hallis ;) Født 2 barn, å ja... vondt som faen ;) Men herig på samma måte må jeg si ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en som er enig med HI..?

Jeg tror ikke dere skjønner hva fødselsangst egentlig er. Fødselsangst kan dreie seg om angst for smerte, men det kan også handle om angst for å blottlegge seg, angst for å miste kontroll over kroppen osv. Hvis du hadde opplevd gjentatte seksuelle overgrep i din barndom, hvordan hadde du da sett på en fødsel? Det er vel ikke sjokkerende å tenke seg at seksuelt misbrukte kvinner har angst for å blottlegge kroppen og underlivet til folk de knapt nok kjenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 små og en undulat :

Jeg er en av de som er enig med HI. men er det reelle grunner.. så ja, de skjønner jeg..

Men sånn generelt, de som har angst for smerte... hva forventer de? KS er da ikke smertefritt sånn etterpå det heller... å gå gravid med et menneske som vokser inni magen er ikke smertefritt...

 

Så da bør de ikke tørre noen av delene da...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehehe.. jeg hadde en virkelig dramatisk førstefødsel, som endte i akutt KS(hjertelyden til barnet forsvant...). MEN jeg valgte likevel å føde normalt(vaginalt) med andremann. Og vet du hva? Det gikk HELT fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i å være enig med HI? Er du også oppgitt over slik dumskap fra sutredamene? Du kan godt også stusse over hvorfor de med angst fra før av blir gravide, men synes ikke du HI virker hensynsløs mot denne gruppe?

 

Å ha angst for å føde er vel den mest reelle angsten som finnes. Og den er som oftes mye mer sammensatt enn å være redd for smerten. Og om den ikke er det så er det vel helt legitimt å være redd for å oppleve de verste smertene man kan oppleve. Husk at kvinner faktisk har ulike rier og smerteterskler.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at HI skaffer seg en hobby jeg, i stedet for å legge seg borti hva alle andre gjør. La fagfolk ta seg av angstproblematikken også føder du så mange barn du ønsker på akkurat den måten du vil. Er så lei av folk som har behov for å kommentere ting dem har null peiling på. Psykiske lidelser er langt mer omfattende enn du har vett til å forstå, så la meg slippe å høre deg uttale deg mer om noe du har null greie på. Å få barn er ingen menneskerett, og du burde være glad det ikke kreves sertifikat for å få barn. Ut i fra innlegget ditt og dine tomme argumenter så ligger nok ikke IQ scoren din høyt nok til at du ville blitt godkjent er jeg redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva andre gjør er opp til de selv og ikke noe du skal dømme.Og det er mange som får angsten ETTER at de er blitt gravid og.

Vi er alle forskjellige,og forstår godt at folk vil ha sine egne barn,og om de da må ta ks for at de har angst så raker det vel ikke deg?

Sånn som du nsakker så har du aldri hatt angst så da kan du desverre ikke uttale deg om det!

Hadde fødselsangst,men det kom etter eg ble gravid, men hadde mye å gjøre med voldtekt,men jeg fødte vanlig for det at jeg ville det,men kan forstå de som vil ha ks istedenfor.

Det er altfor mange som dømmer alt og alle for alt og ingenting.Er det rart det er krig i verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revnet totalt innvendig og utvendig første gang men gjorde det igjen andre gang.Men det vil ikke si at jeg ikke kan forstå at andre vil ha ks. Du har enten ikke barn,eller så hadde du noen lette fødsler,eller ute etter å lage kvalme,uansett,få deg ett liv og slutt og hakke på andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig med HI jeg.

 

Synes det er snodig med de som klager og syter hele svangerskapet, fordi de gruer seg sånn til fødsel. Hvorfor blir de gravide da, og dertil opptil flere ganger?? Latterlig synes jeg.

 

Og jeg har jo også stusset litt over de som ALLTID har det verre enn andre mht fødsler, at det var såvidt ungen overlevde, under enhver kritikk, osv osv. DE får opptil 5 og 6 barn!

Da greier jeg ikke å ta dem på alvor. Sorry, altså, men det strider jo mot all fornuft å gå gjennom fem seks fødsler, hvis man har en døden-nær-opplevelse for hver gang!

Kjenner jeg lukker ørene da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

02:33:

Akkurat den med blottlegginga er jeg ikke helt enig i.

For du blir faktisk liggende på et bord, uten kontroll for kroppen din, når du tar ks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...