Gå til innhold

Noen som ikke har handlet noe/bare noen få ting til (nye) babyen enda?

Anbefalte innlegg

Jeg venter da nr 3, og denne gangen skal det visst bli ei jente. Vi har to gutter fra før, så de store tingene som vogn, stellebord, bilstol osv har vi jo. Men vi har jo bare gutteklær og guttesengetøy og guttegardiner osv. Alt har et veldig guttepreg. Idag er jeg 22+2 og vi har fortsatt ikke handlet inn noe nytte til den nye babyen enda. En slags panikk brer seg hos meg kjenner jeg nå... Hehe... Ukene går jo ganske fort nå, med en travel hverdag med jobb og unger. Føler nå at det snart er på tide å lage litt oversikt og orden i systemet til ungene så alt blir klart for en liten baby til. Hun må få egen plass i stellekommoden, hun må få seng og det utstyret hun trenger der (yngste gutten vår er nå 14mnd og jeg er usikker på om han er klar for vanlig seng når han er 18mnd, så spørs om ikke vi må finne en sprinkelseng til??), klær, tepper til vogn, håndklær osv.

Hvordan er det med dere andre? Er det meste klart nå? Dere som har barn fra før, har dere gjort som meg og utsatt all handlingen? Vet nesten ikke helt hvor jeg skal begynne, jeg;) Hehe...

Fortsetter under...

Heia :)

Vi har faktisk ikke handlet inn en eneste ting ennå vi heller, selv om det er førstemann. Ble gravid på p-piller, så det hele var et lite sjokk for oss. Er vel egentlig først siste mnd jeg har skjønt at vi faktisk skal bli foreldre.. Men nå er magen blitt stor og gutten vår ligger og spreller i magen, så blir vel litt innkjøp her snart <3

Absolutt ingenting ennå, vet ikke om vi får gutt eller jente, så gidder ikke kjøpe klær, har mer enn nok nøytralt fra forrigemann.

Siden dette er nr 2 har vi også vogn, bilsto, seng og alt annet man måtte ha behov for.

Hehe,jeg er i samme situasjon som deg :)

Har to gutter fra før og nå kommer jenten,og føler ikke akkurat at jeg har det travelt ;)

Har fått beskjed om at jeg skal arve klær og sånt fra ihvertfall 3 damer som akkurat har fått jente,så føler ikke at jeg har hastverk med kles-shoppingen heller..hehe..!

Har handlet 2 bodyer,1 bukse og 1 sommerdrakt på salget.

Og trenger vogn,men ellers har vi alt ;)

vi har handlet vogn og bilstol på januarsalget, men utenom det har jeg ikke handlet noe!! men nå skal vi ut å reise neste helg, så regner med at det blir babyshopping til gutten vår da!!!! ;) kjenner at etter ei uke på jobb, er jeg sliten å orker ikke å trø på masse kjøpesenter!! men føler jeg har god tid enda :D er 21 uker nå!!

Jeg har handlet noen nye vaskekluter i frotté. De jeg kjøpte til førstemann begynner å bli slitne, så det var uansett behov for påfyll. Ellers har jeg ikke kjøpt noe ennå. Vi venter gutt nr 2, så det meste ligger i plastbokser og venter.

Skal en tur til København om en måneds tid, og da har jeg lyst å shoppe litt. Kjekt med butikker som vi ikke har her hjemme. :-)

Annonse

Ikke bare jeg som er litt "treg", da:) Jeg er også litt sånn at etter ei full uke med jobb og bhg så orker jeg ikke helt å bruke helga på shopping;) Sånn rundt påsketider blir det nok fart på meg også! Hehe...

Godt å se at vi er flere! Vi har også en gutt - og får nå jente. Vognen var slitt og er kastet - og vi trenger nok både bilstol..og litt mer. Men jeg er ikke veldig glad i å shoppe, og tenker å utsette det meste til jeg skal ut i permisjon. Noe må jeg jo bruke den tiden til også:)

(er i uke 25 nå).

Det er ca 4 mnd igjen til babyen kommer, og jeg har overhodet ikke hastverk med å handle! Har med andre ord ikke kjøpt annet enn en body på tilbud! :o)

Har planer om å kjøpe barnevogn fra Nederland, og gjør vel det iløpet av mars tenker jeg... Ellers må jeg ha endel småting, bilstol og seng får jeg låne. Tepper og vogndyne har jeg fra før, har også masse klær men må nok ha endel nytt også! :o)

Bleier har jeg faktisk kjøpt litt av, mens bleiekrigen fortsatt pågikk! :o) Det blir nok bra til slutt! Økonomisk sett er det jo greit å spre utgiftene litt utover, men alt stæsjet må jo oppbevares også!

Jeg har en datter fra før og venter en gutt nå, så litt lik situasjon her også =) Men tar det fremdeles med knusende ro kjenner jeg. Men har kjøpt inn ny (brukt) vogn da jeg kom over et kupp på finn.no, og har arvet masse klær fra før datteren min kom til verden som også kan brukes til gutt.

Men har slitt med mye kvalme og oppkast i hele svangerskapet hittil, så tror nok den manglende energien påvirker kjøpelysten litt =)

Prøver også å huske på at butikkenen ikke holder evig stengt fra den dagen jeg føder, det glemte jeg litt i første svangerskapet der jeg fokuserte på å ha ALT klart =) Hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...