Gå til innhold

Første sprøyte er satt!

Lille diamant

Anbefalte innlegg

Har satt min første sprøyte klexane idag, og venter EL om 2 dager. Så nå prøver jeg å slappe av og tenke positivt :) men er det normalt at det svir når man sprøyter medisinen inn i huden? Var veldig surralistisk å sette en sprøyte på seg selv, men hva gjør man ikke for å få en liten baby.. skal begynne med Crinone når EL er over også, så får vi se om dette kan hjelpe egget mitt om det blir befruktet :)

Hvordan går det med dere andre nå da? Noen som har fått vite mer etter utredning, eller noen som venter på utredning?

Klem fra meg :)

Fortsetter under...

Au, ja det gjør litt vondt. Jeg har tatt Fragminsprøyter (blodfortynnende) ved 3 graviditeter og det er ikke noe godt. Kjennes litt ut som ett vepsestikk. Syns det er stooor forskjell fra gang til gang, og det kan nok ha med om du treffer en nerve eller ikke. Noen ganger kjenner jeg med spissen for å få en følelse om det er nervepunkt eller ikke...

Om magen blir for full av blåmerker og stikk, kan du (mannen) teste å sette i rompa også. Det gjorde jeg på sommeren når jeg så syk/misbrukt ut på magen ;-)

Lykke til med alt!!!

Bruker du 20mg eller 40mg? Sett sprøyten bittelitt på skrå, trykk innholdet SENT inn i huden, og når alt er inne drar du nålen halvveis ut og holder den der ca 20 sek. før du drar den helt ut. Dette lærte jeg meg ved forrige graviditet. Ikke en blå flekk på magen, selv ikke etter mange uker:-)

Man blir veldig vant med den sprøyta:-) Ved min første hadde jeg totalt sprøyteskrekk og var nær ved å svime av. Men etter en stund var det helt uproblematisk. Håper dette gjør susen:-) Er dette opplegget fra Hausken? Hva med Albyl-e, skal du ta det? Skal du sette eggløsningssprøyte?

Krysser fingrene:-)

Mia82

Takk for tipset luddes mamma :) det svir ikke like ille hver gang, så det kommer nok an på hvor man treffer ja, og hvor fort man sprøyter inn vesken. Synes det er like uvirkelig hver gang jeg setter sprøyten på meg selv...men det går bedre for hver gang :) så nå håper jeg bare på en positiv EL-test snart.

Takk for lykkeønskningene også, de trengs veldig! :):)

Hei Lyddia :)

Jeg bruker 40mg, så setter en sprøyte til dagen. Prøvde å sette den på skrå idag, men det gjorde veldig vondt. Så har sikkert truffet på en nerve eller noe. Men skal prøve det igjen imorgen, og se om det blir ett litt mindre blåmerke da..hehe.

Jeg har heldigvis ikke sprøyteskrekk, men må si at jeg gruet meg ganske mye til dette likevel, men går overraskende bra til nå :) Dette opplegget er hos Storesund, men regner med at hun har blitt tipset av Jon Hausken. De er jo kollegaer i samme bygg. Jeg skal ikke ta eggløsningssprøyte nei, bare Klexane og Crinone.

Dette er pga at jeg mister så veldig tidlig, og da mener gyn. at Klexane kan hjelpe da dette øker blodgjennomstrømningen i livmoren. For det virker som om egget sliter med å feste seg skikkelig hos meg. Så skal jeg ta Crinone etter eggløsningen for å hjelpe kroppen igang med progesteron-produksjonen dersom det skjer en befrukting.

Storesund mener jeg skal ta Klexane til jeg er 12 uker på vei dersom det klaffer nå, og slutte med medisiner da. Men jeg heller litt mot å kanskje spør om å få forsette med blodfortynnende frem til uke 20, slik som mange her inne gjør. Men kan jeg evt begynne med Albyl-e når jeg slutter med Klexane da? For er jo bedre å ta tabletter, enn sprøyter...

• 3 uker senere...

Annonse

Takk for det Barbarella :) Fikk positiv test for noen dager siden, og er veldig usikker på hvordan jeg skal ta dette. Er glad på en måte, men samtidig så er jeg forberedt på at det er noe galt denne gangen også...kall det en vond uvane, eller rett og slett beskyttelse av seg selv :S venter på resultatet på første hcg prøve nå, så er litt smånervøs.

MEN, har ikke hatt så positive grav.tester før, så det er ihvertfall en ny erfaring for meg :) så får jeg bare krysse alt jeg har for at egget er på rett plass...

Leste nettopp oppdateringen din, og må si at jeg ble glad for at du føler deg litt bedre! Vet så alt for godt hvordan det er der nedi mørket, og jeg er like lettet hver gang jeg kan se tilbake og vite at jeg har kommet meg igjennom det. Hørtes herlig ut å reise vekk fra kalde Norge en stund...så du må nyte hvert sekund :)

Sender deg en stooor klem! :)

Er litt lettet nå, hcg var på 223 :) Det var en helt normal verdi når man er 4+1 på vei. Så får ta med meg det som er positivt tror jeg...selv om dette kun er første prøven, og det er den andre som faktisk sier hvilken vei det går.

Ett lite smil om munnen her nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...