Gå til innhold

Norske Kari Ann Volden må forlate sine 1 år gamle tvillinger i India? Er det ingen som bryr seg om det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ifølge de fleste av dere har jeg tvillinger som ikke er mine, eneste forskjellen er at jeg hadde livmor!! (takk og pris)

 

Cat 68, det er ikke lov med surrogati i Danmark, ei heller ea.

 

To ting må sies om DIB:

 

- En må melde fra til bv så fort en mistenker noe/noen.(enig i den)

 

- Ang tvillingene i India: La de råtne, dette har ikke vi noe med!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La de råtne i helvete? Hvor er rasjonaliteten til folk her inne?

 

At man ikke ønsker at Volden pr idag skal tillates å ta med disse statsløse barna til Norge betyr ikke at man ikke har empati for dem! Det er heller det at noen av oss klarer å tenke rasjonelt, uten at følelsene tar overhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de som er så imot sitter og koser seg trygt med sine barn som de ikke hadde problemer med å få.

 

For å sette det litt på spissen, sæddonasjon er jo lov, men den som er oppført som far har egentlig ikke noe med barnet å gjøre, er ikke i familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sædonasjon er da en helt annen historie. HVis et par i Norbe får sæddonasjon kan det IKKE sammenlignes med at en enslig kvinne kjøper sæd og egg for deretter å leie en livmor i utlandet. Det er på ingen måte noe i nærheten av samme sak.

 

Forøvrig synes jeg Volden har driti seg loddrett ut og dette er hennes problem og ikke Norge som nasjon sitt problem. Forøvrig slet jeg i årevis før jeg fikk mitt ene barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er litt av det samme.

Volden hadde ikke brukt egg derav ikke hennes barn, hvorfor skal de som ikke har sæd være noe mere far enn hun er mor?

Bare fordi de kjenner moren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvem er disse andre? Sæd-donor, egg-donor eller hun som bar de frem?

 

Barna har vært hos Kari Ann Volden hele tiden og er det nærmeste de kommer en mor, selv om hun ikke er biologisk mor. Etter min mening bør dette telle. FOR... det er to uskyldige små barn oppe i alt dette. Kari Ann Volden har vært dum ja, men de to små har ikke valgt dette og de vil få et mye bedre liv hos Kari Ann Volden enn ved å vokse opp på et barnhjem i India. Kari Ann vil ta seg av dem, oppdra dem, sannsynligvis hjelpe de frem til en god utdanning og vips kan Norge høste fruktene av dette.

Ja, jeg forstår prinsippet.... hun har brutt loven. Men så gi henne en klekkelig bot da, ikke ta fra to barn den eneste moren de kjenner.

 

Svart/hvitt tenking har aldri vært en god måte å lede på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis et par bruker donasjon av sæd er det et hav av forskjell på en enslig som kjøper egg, sæd og livmor. Jeg har personlig ingenting imot donasjon av egg og sæd, men surrogati er og blir uetisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men poenget er at det er ikke sett på som uetisk i det landet hvor dette skjeddeog det er dessuten helt lovlig. Dette har ikke skjedd i Norge, og derfor har hun ikke brutt noen norsk lov. Den biologiske moren vil ikke ha dem, India vil ikke ha dem, og hun som blir sett på som mor skal ikke få dem pga av at eggene ikke var hennes??. Hva skal skje med dem da? Skal vi bare drite i to uskyldige barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, bortsett fra at vi ikke driter i dem. Disse barna er ikke Norge sitt ansvar på noe vis. De er ikke Volden sine unger biologisk eller juridisk og disse barna har ingen tilknytning til Norge. Volden har dummet seg alvorlig ut og får søke permanent opphold i India og sortere dette ut der ungene kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de er ikke Norges sitt ansvar, men jeg liker å tru at Norge setter menneskerettigheter høyt, Og nå er det jo slik at samme om hun får oppeholdtillatelse og arbeidstillatelse i India så nekter India å gi barna Indisk statsborgersap fordi de mener at de er Norske etter sine regler. Disse barna står uten rettigheter av noe slag i India.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget er jo i bunnen at en ikke kan slippe unna hva som helst bare fordi at konsikvensene for ens handlinger kan gå utover barn! Da kan jo jeg gå å rane en bank, ogslippe fengsels straff, trygdesvindlere osv, må slippe unna, for ungene må jo forsørges! Alt av straffer og konsikvenser ville jo gått utover barna, som i verste fall kan miste foreldrene for lang tid, eller for alltid.

 

Ja, ungene må få hjelp, men det tror jeg ordner seg, adopsjons køene er lange, og mange vill ha de små. Godskjente adoptivforeldre kan adoptere de på helt lovlig vis! Men Volden skal ikke ha de, hun har BRUKT disse barna for å få sin vilje, og i den prosessen satt dems vellvære, ja tillogmed tatt ifra de muligheten til et statsborgerskap. I tillegg har huni mine øyne medvirket i menneske handel, alle hennes handliner har vert ulovlige, og ikke minst forkastelige, dette må hun selv stå for å ta konsikvensene for.

Hun kan ikke bare få viljen sin, fordi hun tok med seg 2 små uskyldige barn i denne prosessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og de står uten rettigheter i Norge. Dog er de født i India av indisk surrogat. Da får India rydde opp i sine lover slik at de ikke er med på å sette unger i sånne situasjoner, India har på lik linje som Norge ratifisert menneskerettighetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

adopsjonskøene er lange JA, men dem kan jo ikke adoptere bort barn som ikke har et statsborgerskap.Og jeg tør nærmest ganne på at presset er så pass stort av foreldreløse Indiske barn at dem adopterer bort sine egne først. Disse barna har et problem pga at de er statsløse og og begge lenderne står på sitt og nekter å gi dem et statsborgerskap. Samme hvor kortenkt Volden har måttet være, blir straffen disse to barna får urimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*himle med øynene* Det er noen her som er så fokusert på at hun har brutt norsk lov - hør: Vi har jo ikke så strenge straffer her i landet, du får strengere straff for økonomisk kriminalitet enn for å voldta barn, filme det og dele det på internett. Jeg foreslår at vi slipper Kari Ann Volden inn i Norge MED barna, setter henne i fengsel i 21 dager og sier at hun har sonet sin dom. Ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hadde hun vært smart så hadde hun brukt tid på å finne ut (om hun ikke allerede vet) hvor egg eller sæd komer fra og fått de til å ta til seg barnet grunnet det biologiske, og fatt adoptert barna fra de igjen. Da hadde barna fått kommet ut av india og hatt statsborgerskap et sted.

Det er nok en stor sjangse for at denne kvinnen eller mannen hadde vært villig til å hjelpe på denne måten.

 

Eller så får hun lete etter andre typer løsninger da. Selvfølgelig er det hele trist for barna men det er mange andre barn i verden det er synd på.

Og går man om loven for et menneske så er det plutselig en åpning for andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar barn. Det er dem det går utover. Deres liv kan bli ødelagt pga dette!!!!

Bruk hue og tenk på barna!!!!!!!!!!!!!!!!!

(uansett meningene om hva som er rett og galt i det som er gjort. Alt dette er ikke barna sin skyld)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil!

Hun fikk da virkelig avslag på ordinær adopsjon også FØR hun dro til India for å kjøpe barn. Systemet i Norge var snille nok til å vurdere henne enda en gang for adopsjon fordi du hardnakket påsto at det var hennes biologiske barn. Også her fikk hun avslag. Deretter anket hun - og fikk avslag igjen

 

Hun har altså fått avslag iallefall 3 ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har de det moralsk sett. De tillater surrogati, klinikker som lever av surrogati og tillater at sine borgere tjener penger på surrogati. Indiske myndigheter tilrettelegger for denne industrien og må dermed ta ansvar når dette skjærer seg med andre nasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...