Gå til innhold

Hvordan står det til med Juni-damene nå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå synes jeg at jeg har gode dager. Som deg er jeg også 100 % sykmeldt, med det resultat at den konstante verkingen i bekkenet har gitt seg. Jeg merker fortsatt bekkenet når jeg står mye (steke pannekaker til hele familien er ingen vinnner ...), men det kan jeg takle ved å hvile mellom hver "økt".

En venninne har donert nesten alt av babyutstyr som vi trenger, så nå mangler jeg vel bare en stellematte, tror jeg. Ja, også klær og kluter og sengetøy til den lille, da.

Vi har to barnerom som må pusses opp for å få plass til den lille, så det blir vel påskeprosjektet 2011, tipper jeg.

:-)

Er kanskje ikke så lurt å steke pannekaker til hele familien nei ;)

Tenker jeg ikke skal prøve på det..hehe..!

Blir sofaen for min del om kvelden,men har en del energi på formiddagen,og kjenner ikke bekkenet så godt da :)

Barnerommet må males her,siden det er i blåtoner og vi venter jente ;)

Men ellers tror jeg ikke det er så mye jeg må gjøre :)

Tenkte å bestille barnevognen i April/Mai,da føler jeg at jeg er sikret.

Gleeeder meg masse nå,tror dette blir helt supert (svangerskapet altså) å komme seg gjennom :)

Det går ganske bra, er fortsatt 100% i jobb. Bekkenet krangler, så nå venter jeg på å få time hos fysioterapeut.

Vi har en gutt på 2 fra før, og venter med all sannsynlighet en ny gutt, så det blir nok gjenbruk på det meste hos oss. Regner med at mannen trør til som shopping-sjef etter fødsel hvis det skulle dukke opp et behov for noe. Det klarte han supert sist. :-)

Gleder meg ellers til våren og til at all snø og is forsvinner. Skal bli utrolig godt å innta et noenlunde normalt gangleie igjen...

Her går det sånn passe. Kroppen verker og jeg er veldig sliten. Er 40% sm pga bekkenet og håper å jobbe litt til (liker jo jobben så godt), men må jo ta hensyn til meg selv også.

Vi har nok egentlig alt fra før (har en gutt på 2 og venter gutt nå), men må nok ut å kjøpe litt til han, så ikke alt er arvet. Også blir det nok litt babytøystrikk etterhvert. Lyse lette sommerplagg :) Også trenger jeg nytt understell til vogna, ellers er alt på plass :)

Her er formen stigende ( 100 % sm, svangerskapskvalme ennå og litt slingring i bekkenet) men ferdig å handle er jeg hvertfall ikke. Her er det 7 år siden sist, så alt er gitt bort for lenge siden. Har heldigvis endel arvetøy og -ting som kommer snart. Men jeg skal sy en hengevugge og bæretøy, og vi må kjøpe vogn og bilsete. (Har ikke hatt ork til å sy ennå)

Annonse

Oisann, her har det ikke blitt kjøpt noe som helst ennå! Det er liksom for travelt:) - og leenge til mai/juni ennå...(jeg har termin 2.juni og fødte noen dager før termin sist - så tenker jeg kommer til å gjøre det nå også).

Men vi trenger jo både vogn og bilsete, og kanskje noen jenteklær - siden vi har gutt fra før. Men med full jobb og studier i tillegg fylles liksom dagene opp, og å gå i butikker frister liksom aldri. Satser på at formen holder så jeg kan shoppe de siste par ukene før fødsel, hehe.

åy,folk har handlet så mye allerede ja.. jeg kjøpte meg den første tingen i går,å syntes det egentlig var alt for tidlig.... er i uke 23 nå... tenkte egentlig å vente til etter uke 30-32 med å kjøpe ting,for da er det liksom mer sikkert alt alt går som det skal! men ser jo her at jeg heller er litt seint ute!

men nå er jo jeg veldig veldig redd for at ting ikke skal gå som vi vil og at det skal gå noe galt,å da syntes jeg det hadde vært mye verre vist alt var i hus og ble minnet på det pga mya baby stach overalt.... men men ,må jo egentlig ikke tenke sånn da!!

Her er formen fin! :)

Jobber 100 % og kjenner jeg har energi til andre ting utenom jobb også :)

Vi har ikke begynt å tenke utstyr enda vi, må kanskje gjøre det... Vi venter nr. 3 så vi har en del fra før, vurderer ny vogn men den er helt fin den vi har, men alt av klær og slikt er nok avleggs og sendt videre ( de to andre er 5 og 8).

viktigst for meg i tia framover er å komme meg ut av sofaen og trimme litt, har blitt mye soving i vinter. :)

Det slenger i vei, er 100% sykemeldt for tiden, har en jobb som bekkenet og ryggen min tåler dårlig, samt risikoen er til stede for slag/spark i magen, så legen mener det er best jeg blir hjemme.

Så merket fort på rygg og bekken det var fint bli sykemeldt(han har villet sykemelde meg fra uke 18, og når han endelig fikk lov i uke 23 jublet han). Her hjemme forsøker jeg gå ett par lange turer med den nå 8 mnd gamle valpen vår, samt gjør det jeg orker av husarbeid, fremdeles en del plaget med kvalme, så dagene blir som de blir.

Magen vokser, og jeg begynner så smått se gravid ut, nurket inni magen spreller rundt og beveger seg, hunden synes det er stas ha hodet på magen for å høre hjertelyden hennes.

Shopping er temmelig ferdig, litt småplukk mangler, vi gjorde oss ferdig når jeg hadde energi og overskudd til å synes det var gøy gå i butikker, så nå kan hun egentlig bare komme når tiden blir moden:)

hei hei!

jeg er i fin fin form.. eneste jeg er plaget med er blodtrykksfall hvis jeg står for lenge.. men er i full skole enda.. permisjon ifra uke 17 :)

vi har vel egentlig ingen ting i orden enda.. må pusse opp to barnerom, kjøpe en kompde, barnevogn, få tak i et stellebord, å vaske småklær, å dra på NAV og søke om engangsstønaden :P full kontroll ;)

Er sliten.. jobber 100% (minst!) i en ganske krevende jobb, men merker jeg er sliten nå. Har ikke no problem med bekken eller no, men sover hele kvelden når jeg kommer hjem - og natta. Tenker liksom at det er sånn det skal være, at baby'n tar mye energi, men vet ikke... Hvordan er det med dere? Er dette "normalt"?

Ellers i fin form, da, kroppen krangler ikke :)

Annonse

Jeg hadde det som deg frem til uke 18 eller så?

Nå er kvalmen nesten helt borte og jeg er ikke så sliten lenger.

Nå har jeg kjøpt barnesete med to baser,venter på å få bort klær fra to venninner som akkurat har født.

Mangler vogn,kluter,nye håndklær til stellebordet,ny madrass og litt småplukk :)

Ellers håper jeg at dere har det fint damer og tar godt vare på dere selv og barnet i magen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...