Gå til innhold

Når kontakte lege?:)) ER GRAVID :D:D

sussa-venterpånr1 :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer så mye :) Jeg fikk også det samme resultatet da min test var positiv i slutten av desember, og jeg ringte legen min rett over nyttår! Jeg har en av byens mest populære leger, og hvis man trenger time for en vanlig influensa må du fort vente i halvannen måned, så jeg måtte uansett være tidlig ute med bestilling av time!

Sykepleieren på legekontoret sa at de vanligvis ventet til rundt uke 11 med å ta inn de gravide, da det ikke var så mye de fikk gjort før den tid, men jeg har også hørt at alt fra uke 8-12 er normalt :)

Nå har det derimot vist seg at jeg er i uke 13 når jeg skal inn til legen, men har allerede vært på tidlig ultralyd - og vet at alt står bra til :)

Trodde jeg trengte legetime med en gang, og at jeg skulle få masse info. Men fikk bare beskjed om å komme tilbake i uke 12 for blodprøver. (Og han tok det som om jeg på instinkt skulle vite når jeg var i uke 12)

Synes også det var rart at han ikke ønsket at jeg skulle levere prøve på legekontoret. Men jeg gjorde det likevell, ville jo være helt sikker.

Det vanskeligste med å være hos legen aller første gang var jeg følte meg mer usikker og uvitende enn det som skulle skje videre. var jo helt sikker på at verden skulle stoppe og alt skulle falle i fanget på meg da jeg ble gravid. :) Lykke til! :)

• 1 måned senere...

Hei jeg har fått to positive tester, så valgte å ringe til legen med en gang forå høre hva som skjer videre. For vet veldig lite om det å være gravid, siden dette er første gangen.

Jeg har regnet ut at jeg mulig kan være 5-6 uker på vei, og når jeg har lege time er jeg rundt 7-8 uker og de spurte ikke om hvor langt på vei jeg var. Jeg fikk bare en time som passet. Blir spennende :)

• 1 måned senere...

Jeg fikk positiv test på lørdag og ringte legen min på mandag. Jeg har også en veldig populær lege, så tenkte det var greit å være tidlig ute. Jeg er nå 6 uker på vei og skal til legen om 4 uker. Egentlig ville de vente i et par uker til, men pga ferieavvikling ble vi enige om at det var greit at jeg fikk time litt før. Så slipper jeg å måtte gå til en annen lege enn min fastlege. Har også bestilt time for tidlig ultralyd i uke 11, rett og slett bare fordi jeg ikke klarer å vente så lenge til jeg får se babyen :) Krysser fingre for at alt går bra og at vi får se en frisk baby og høre hjertelyd på ultralyden :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...