Gå til innhold

Kjære alle juli 09 mamma`r....Hvordan går det med dere ??


Uro4

Anbefalte innlegg

Så lenge siden sist....

 

Her går det i sykdom :-( Føler vi aldri er friske alle 4) Og det er vi ikke heller...

Ellers er mini i full fart, prater utrolig masse(og med flere ord i setningen), et matvrak(men ikke på middag), trives i bhg, kaller akebrettet for båt(noe jeg synes er skikkelig søtt), fortsatt sjalu på storesøster....:-(

Livet er fult av nydelige øyeblikk og jeg elsker jentene mine :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Her er det heldigvis lite sykdom. Har vært lite syk siden han begynte i barnehagen i høst (bank i bordet).

Han stortrives i barnehagen og har nesten ikke tid til å si hadet til mamma når jeg leverer han.

 

Han har masse ord og kommer nye hver dag. Men har ikke begynt å sette sammen til setninger enda. Kan snart si navnet på alle barna på gruppa hans i bhg.

 

Han er veldig opptatt av biler og andre maskiner som durer. En skikkelig gutte gutt:)

 

Den store helten om dagen er Knerten eller Nerten som han kaller han. Her en dag oppdaget jeg at han satt og sa hei og hallo til Knerten firguren sin. Kanskje et tegn på at han har sett litt for mye på Knerten filmen.

 

Har et matvrak jeg å, bare ikke på middagsmat her heller. jeg kan knapt nok gå inn på kjøkkenet før han løper etter og klatrer opp på stolen sin. Skal jo være åpen servering 24/7 eller hva?:))

 

Skjer noe nytt nesten hver dag, og er nesten så jeg skulle ønske tiden kunne gått litt saktere. Den babyen jeg hadde ble så fort stor:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir lenge mellom hver gang nå!!

 

Her suser vi av gårde.. Mye prating og babling, kjempestas i barnehage og glad stor sett hele tiden. Vært en god del syk, men satser på at immunforsvaret snart er godt bygget opp!!

 

Vi (snuppa og jeg) har fri en dag i uken, har valgt å gå i redusert 80% stilling det første året i bhg. Da bare koser vi oss og tar livet veldig med ro!! :) Har hun også i samme bhg hvor jeg jobber så har rundt 7 timers dager, noe jeg er veldig fornøyd med :)

 

Som du sier er livet fult av nydelige øyeblikk som bare nytes til de fulle!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Her går det unna, full fart fra han våkner til han legger seg.

 

Hatt en liten runde med omgangsyken og er litt hostete eller ikke mye sykdom heldigvis

 

Han snakker mye, men ikke mange ord ennå. Men kommer nye hver dag.

 

Trives i barnehagen, noe som er veldig deilig å vite slik at jeg slipper å tenke på det når jeg jobber.

 

Elsker å leke med det meste. Er så flink atte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann ja,

 

Her går det bra.Knerten babler masse, ikke så mange forståelige ord ennå. Vi skjønner en del av de, men er nok ikke så mange andre, som skjønner så mye av babbelet. Det mest populære av de ordene han kan er forresten bæsj. Proklamerer høyt for alle interesserte (og ikke interesserte) når han skal gjøre sitt ærend. Men av og til er nr 1 og bæsj. Og lette på trykket hører også med i kategori bæsj, etterfulgt av at han røsker litt i bleia, hehe.

Ellers er all drikke på kartong melk. Så ikke alltid han er fornøyd når han spør etter melk og faktisk får det. For var jo den eplemelka han egentlig skulle ha. Så da slenges koppen i golvet og vi legger oss langflat og hyler og spreller,

 

Han trives godt i barnehagen, og spiser rikelig av det meste. Nå var han nettop syk en stund og da ble det nesten ikke noe mat i det hele tatt.

 

Makka Pakka, Hinkel Pinkel og Kaptein Sabeltann er store helter. Ellers er kokkelering i lekekjøkkenet veldig populært. Og henter gjerne en krakk og følger nøye med når vi lager mat.

 

I morgen skal vi på UL og se om alt står bra til med mini2. Spennende :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese alle sammen!! Mini her har veldig få ord ennå. Mest populære er TISS!! Og heis!!? Men skravla går jo i et sett ja, masse babling og dæ-dæ-dæ!

 

Han var syk i 11 dager nå etter jul!!! 14 dager borte fra barnehagen i strekk pga sykdom.....åhh...vi var lei alle sammen!! Men nå er han frisk som en fisk, og er virkelig i sitt ess! Vi har hatt utrolig mange morsomme opplevelser med de to siste ukene! Det skjer så mye!

 

I helgen skal vi passe en gutt som er like gammel, så da får vi prøve oss på å være litt tobarnsforeldre:) Tror det blir bra for lillemann å måtte dele litt på oppmerksomheten her hjemme!

 

Ellers går all mat ned, middagsmat også! Han spiser faktisk ofte mer enn meg til middag!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...