Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #1 Skrevet 22. januar 2011 Jeg annser meg selv som en god kokk, men får ikke til biffkjøtt det blir seigt.. Dere kloke kjøkken damer hvordan skal jeg gjøre det?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #2 Skrevet 22. januar 2011 Bruk middels varme og snu kjøttet ofte.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #3 Skrevet 22. januar 2011 Jeg steker alltid biff og biffstrimler i ovnen. Altså først bruner jeg godt i stekepanne, lar kjøttet hvile i ca.10min., pakker det inn i aluminiumsfolie og steker det i ovnen på 180 grader i 15min. Da blir det mørt og saftig. Bruker å krydre kjøttet med pepper, hvitløk ol. før jeg pakker det i folie og så bruker jeg skyen som ekstra væske i sausen.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #5 Skrevet 22. januar 2011 herregud! er du dum? middels varme?...hahaha Da koker du kjøttet i stedet for å steke det. Pannen skal være god å varm. smøret skal være nøttebrunt før du legger kjøttet i pannen. Ikke ha i for mye på pannen på en gang. Da koker du kjøttet i stedet for å steke det og resultatet blir da seigt. La kjøttet hvile like lenge som du steker det.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #6 Skrevet 22. januar 2011 Det kommer jo helt an på hva slags kjøtt du bruker da... Kjøtt som i utgangspunktet er mørt, skal holde seg mørt om du steker det raskt på høy varme og så lar det hvile litt (indre og ytrfilet, og entrcote ) kjøtt av dårligere kvalitet (mørbrad bl.a.) kan du gjøre som hun over og legge i ovnen, men det blir jo litt "kokt" da.. Annet kjøtt skal du ikke kjøpe til biff (flatbiff feks er IKKE egnet til biff selv om det har "biff" i ordet ;-) bankekjøtt osv brukes som kokekjøtt.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2011 #7 Skrevet 22. januar 2011 Koker? Neidu, mitt kjøtt er ikke stappa av fett, så det er ikke noe som koker der nei. Jeg spiser nemlig ikke søppel, ergo har jeg det ikke på panna heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå