Gå til innhold

En times trening om dagen, 900 kcal inntak om dagen. Er det ille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg er på tur å bli anorektiker, har hatt det slik i ukesvis. Eneste jeg tenker på er mat og trening, konstant bekymret. Spyr opp mat hvis jeg skulle overspise... Ja kort fortalt.

Men er 900 kcal så ille da?

Skrevet

Ja, det er ille. Du bør ta en tur til legen din, for 900 kalorier er ALT for lite pr dag. BARN spiser mer enn det.

Skrevet

Dersom du er normalvektig og ikke skal gå ned i vekt på du spise minst 1800 kalorier per dag, så ja, det er ille! Søk hjelp!

Skrevet

Et normalt inntak av kalorier skal være 2 000 kcal, og du trener attpåtil en time for dagen.. Ja, det er ALT for lite.

Skrevet

Jeg har sitter å hatt dårlig samvittighet i hele dag pga to pannekaker jeg spiste idag, uten sukker..

Sitter å syns at 900 kcal høres mye ut...

Ja skjønner at jeg kanskje trenger litt hjelp.

HI

Skrevet

Det er alt for lite. Selv om du skulle være overvektig og trenge å gå ned i vekt bør du få i deg minst ca 1200. Ta en tur til egen og fortell hvordan du har det.

Skrevet

Jeg vil ned i vekt. Føler det ikke kan gå fort nok, føler meg helt forferdelig med meg selv

HI

Skrevet

900 kcal og 1200 er ikke så forskjellig. Bare 300 kcal, 3 pannekaker til liksom... Derfor jeg sitter å føler at jeg har spist mye idag med mine 900.

HI

Skrevet

Da jeg gikk på GreteRoede kurs spiste jeg 2200 kcal om dagen og gikk ned 30 kg på 5 mnd.

Ja, det ALTFOR lite!!!!

Skrevet

Kjære deg.. Kroppen din trenger mer energi for å holde kroppen din i gang. Du kjenner kanskje at du fryser og blir fort kald på hendene? Det er dårlig blodsirkulasjon. Om du utvikler anoreksi vil du oppleve at bein og armer sovner inn og er kalde fordi kroppen går i overlevelsesmodus og konsentrerer seg om å frakte oksigenrikt blod til de viktigste organene i kroppen din. Hjerte,lunger,lever osv. Du vil oppleve å få masse dun på steder du normalt sett ikke har synlig hår. Øvrerygg,skuldre osv. for at kroppen din skal holde deg varm. Er du riktig ute å kjøre vil mangelen på kalorier forstyrre hjerterytmen din så mye at du utvikler et dårlig hjerte. Dette både pga oppkast og lite næring.

Snakker av erfaring.

Jeg vil råde deg til, på det sterkeste å oppsøke legen din snarest mulig.

Er du overvektig er det godt å bli kvitt vekta men, ikke på den måten du gjør nå. Du blir ikke sunn av dette. Musklene dine trenger næring for å bygge seg større, blodet ditt trenger næring for å frakte avfallstoffer osv.

Ikke bli anorektisk, det er ikke et liv du vil leve.

Klem fra meg.

Skrevet

Jeg har til nå inntatt 500 kcal. I går var det 700. merker jeg begynner å bli besatt av å få i meg færrest mulig kalorier. Jeg vil bli tynn. NÅ!

Skrevet

Du burde søke hjelp med engang.

Skrevet

HI her. Jeg er ikke anonym 22:32.

Ligger på 800-900 kcal om dagen..

Skrevet

Jeg tror du vet svaret på dette selv. Det du gjør nå er å bryte ned muskelmassen, ødelegge forbrenningen din (så du raser opp i vekt når du begynner å spise normalt igjen) og ødelegge stoffskiftet ditt. Fortsetter du på denne måten går du raskt ned 10 kg - og like raskt opp 20. Gå til legen.

Skrevet

Er du klar over hva du driver med ovenfor kroppen din? Nei, du MÅ få i deg mer mat jente! Dette er altfor lite og du skader kroppen din ved å holde på sånn. Du vil ikke få en veltrent flott og sunn kropp. Du vil få en avmagret og beinete kropp som skriker etter næring. Håret ditt kommer til å dette av, ansiktsfarger din blir grå, øynene dine blir gule.. osv.

Du skal MINST ha i deg 1500kcal om dagen. Og når du trener hver dag ja da kan du godt gå opp i 2200kcl om dagen uten problemer.

Skrevet

Å telle kalorier når man ikke trenger å gå ned i vekt er skummelt, det er så vanskelig å stille inn hjernen på å slutte. Men prøv!

Skaff deg hjelp, gjør det du vet er rett (spis mer, tren mindre) selv om det også føles ekkelt. Ikke la deg selv konkurrere med deg selv om å spise minst mulig... æsj, når jeg sier det sånn høres det enkelt ut.Vet det ikke er det.

Klem

Skrevet

Jeg går ut fra at du skjønner selv at det du gjør er usunt. 900 kcal er altfor lite; å sitte og fortelle hvor lite du har spist og hvor fæl du føler deg på et nettforum skriker litt oppmerksomhetsbehov ...

Spis normalt, få i deg mellom 1200 og 1500 kcal hver dag - minst! Tren så mye du orker, slåss mot den dårlige samvittigheten, og få litt hjelp av fastlegen din til å si hva som er bra for kroppen og hva som er feil ...

Skrevet

Latterlig dumt spørsmål... JA, det er for lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...