Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei.

har dere blitt gravide på fryse forsøk?

Jeg har hatt ca 7 mnd opphold, måtte rett og slett slappe litt av. Har 4 på frys, de tre tidligere gangene jeg har forsøkt å bli gravid, har det ikke vært tegn til noe aktivitet etter innsetting.. dette er mitt første fryse forsøk, er det noe spesielt jeg burde gjøre først? vitaminer? mat? Vil ikke sette igang før jeg har forberdet meg skikkelig. og ikke minst kroppen min....

Fortsetter under...

Hei!

Jeg ble gravid på første fryseforsøk etter 4 neg medisinterte insem og 2 ivf...

Jeg trente litt mer (Flere turer i skog og mark) samt leste boka til Zita West "Vi ønsker oss barn". Jeg begynte med B, C, E vitamin, Sink, q10, bidronninggele, samt drakk en del biola for å holde magen i orden. Anbefaler å lese boka for å vurdere hva du føler du trenger!

Fryseforsøk er mye bedre for kroppen hormonelt sett. Tror det også var det som hjalp meg.

Lykke til!

Jeg ble gravid på første fryseforsøk! :)

Jeg syns fryseforsøk var "roligere" enn ferskforsøk, for det var ingen sprøyter og sånt tull i forkant :)

Vi satt inn 2 egg (det ene hadde fryseskade og ble ikke noe av) og nå sitter jeg her, 9 uker på vei :)

I forkant tok jeg folat, magnesium, sink og omega-3. Trente som vanlig, og prøvde å leve så vanlig som mulig.. Tok det litt roligere etter innsett da :)

Jeg gikk en del ned i vekt før forsøket da, noe de var veldig fornøyde med på sykehuset... Jeg var ikke veldig overvektig, men tok av 10 kg for å komme ned til det jeg ser på som min "ideal-vekt"...

Lukke til!! Håper det går din vei nå :)

Har blitt gravid på frys 3 ganger, mistet den ene gangen, fødte en gutt i 07 og er gravid i uke24 med en jente nå. Gjorde absolutt ingen andre forberedelser enn at jeg sluttet å røyke dagen før innsetting :) Skal sies at jeg har hatt 7 mislykkede forsøk i tillegg til disse...

Hei! Jeg er gravid for 2. gang med fryseforsøk. 1. gangen mistet jeg dessverre i uke 9. Fikk tidlig småblødninger og skjønte vel mer eller mindre at noe ikke var som det skulle være. Nå er jeg gravid igjen (i uke 9 nå også) og alt ser ut til å gå helt fint så langt. Så jeg vil bare oppmuntre deg om at det kan gå helt fint å få satt inn en liten eskimo såvel som en liten "fersking", for å si det sånn!

Jeg har ikke hørt om noen spesielle forhåndsregler, bare ta folat ei stund i forveien og fortsett med det til uke 12 i et eventuelt svangerskap. Og selvfølgelig skader det ikke å leve sunt og regelmessig. Medisiner vil du jo få forskrevet av fertilitetsklinikken/sykehuset. Jeg går f. eks. på Utrogestan kapsler (til vaginalt bruk) og Progynova.

Lykke til som fremtidig eskimoruger!

Hei.

Jeg ble gravid etter første fryseforsøk:-)Det resulterte i en flott jente.

Jeg gjorde ingenting spesielt i forkant av dette. Etter innsett holdt jeg meg så klart unna alkohol og voldsomme fysiske aktiviteter, men jeg jobbet og levde ellers som normalt. Tok B-vitaminer (folat). Min personlige mening er at det beste er å slappe av og leve mest mulig som normalt i forbindelse med forsøk.

Annonse

Heisann!

Jeg ble gravid på andre fryseforsøk, søskenforsøk.

Først hadde jeg innsett i naturlig syklus, ble ikke noe av. Var ikke stresset av de,t da vi fortsatt hadde 6 egg igjen på frys. Prøvde så stimulert syklus og ble gravid, er nå 25 uker. De hadde tint opp 5 egg, og det siste overlevde til innsett.

Da jeg ble gravid på ferskforsøk førs,t var jeg veldig opptatt av å ta vitaminer, trimme og gjøre alt riktig. Denne gangen tenkte jeg ikke mye på det, har jo en 1-åring som krever sitt! Tror jeg kun husket folat i ny og ne. Hadde tenkt å ta akupunktur før og etter innsett, for det gjorde jeg da jeg ble gravid i -08, men glemte det!

Jeg holdt meg ikke unna hverken alkohol eller snus før fryseforsøket, levde som normalt.

Masse lykke til med forsøket:0)

Som så mange over ble også jeg gravid på første fersk og så fryseforsøk 2 år senere.

Tok ingen spesielle forhåndsregler før noen av innsettingene og tenkte som så at jeg i hvertfall skulle nyte livet så lenge jeg kunne. Tok meg faktisk et glass vin kvelden før fryseforesøket og det gikk bra for det :)

Masse lykke til og tenk positivt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...