Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tusen takk!

Angående el-test og inseminasjon:

Det heter seg at man kan forvente el 24-48 timer etter positiv el-test. Min el denne gangen var altså nesten 2 1/2 døgn etter pos el-test.

Og da hadde jeg negativ el-test kvelden før (kl 00.30) og negativ test kvelden etter. Vinduet for pos test var i hvertfall for meg veldig lite.

Hvis jeg skulle måtte nedover en gang til, hadde jeg dratt til gynekolog for ul-scanning med èn gang jeg fikk pos el-test, og deretter i sammarbeid med legen på CFC avgjøre når jeg skulle insemineres.

Men hvis jeg var deg, hadde jeg nok prøvd en gang eller to uten annet enn el-test. Det kan jo hende at det klaffer. :-)

Lykke til!

Fortsetter under...

Jeg tenker også på at jeg skulle født i begynnelsen av mars, særlig rart også, da jeg har 2 venninner med termin 2 uker før og etter meg, vi gledet oss til å følge hverandre.

Men jeg prøver å ikke plage meg selv med det, det er jo faktisk ikke helt sant at jeg skulle født i mars. For antageligvis var ikke fosteret levedyktig, og skulle aldri bli født. Men det er ikke så lett å la være, jeg vet.

Jeg tror ikke jeg tester for tidlig, er redd jeg blir skuffet uten grunn, så jeg prøver å holde ut!

Håper et av eggene sitter!

Lykke til med uttak og innsett, jeg håper sånn at det skal gå for deg denne gangen!

16 januar

To barn og hest - 2 ins Negativ

18 januar

Januarjenta - 8 ins (+ 1 ivf) NEGATIV

22. januar

Klar som et egg - 3. IVF (+ 3 ins og 1 MA)

25 januar

m240 (Satte opp deg også m240. Så at du hadde skrevet deg inn lenger oppe. :-) )

Da fikk jeg mensen i dag tidlig, og tok for sikkerthets skyld en strimmeltest, som var negativ. Jeg har hatt magesmerter i over 1 1/2 uke nå, så noe var jo ikke helt bra. Siden jeg har mensen og neg test regner jeg med at kroppen er på god vei til å rydde opp, og drar nedover igjen så fort jeg får el. Regner med at magesmertene gir seg etterhvert.

Og idag har jeg ridd min halvgale unghest igjen! Det gjorde godt i sjela, det! Aldri så galt at det ikke er godt for noe. :-)

Nå skal jeg ri og kose meg frem til el. :-)

Lykke til dere som er igjen på lista! :-)

Annonse

Hurra jeg er gravid!

Tør ikke juble helt enda, er så redd for å miste igjen, men jeg må jo bare håpe det beste:)

Da jeg sto opp idag tidlig for å teste, hadde jeg hatt en liten blødning om natten. Jeg tenkte at shit, nå er det kjørt, men jeg tok en test likevel. Og den var uten tvil positiv! Kjempesterk strek.

Det blødde ikke mer utover dagen, og jeg ringte cfc som sa at når det var så lite var det helt normalt.

Så nå får jeg ta en dag av gangen, og ruge ivei:)

Annonse

Hei Klar som et egg!

Imponert over at du klarte å vente til testdato før du testet. Ante du at du kunne være gravid? Da jeg ble gravid sist hadde jeg så mye strekking og jobbing i livmora rundt dag 9-10 at jeg skjønte at det var noe på gang.

Jeg fikk ut 5 egg, 3 ble befruktet, 2 satt inn på onsdag og fikk 1 på frys. De hadde alle den scoren som har høyest graviditetsrate, så det er bra:-) De ville ikke sette inn 3 egg selv om jeg snart er 40. Dette var pga muskelknuten. Større sjanser for abort hvis det blir flere enn 1 som utvikler seg. Jeg synes nesten det var litt bortkastet å legge 1 på frys. Det gikk ikke bra sist, for da overlevde det ikke opptining. Men er vel greit å følge rådene deres. Ble tatt assisted hatching på eggene. Har hatt en del smerter nederst i livmora i dag, og håper bare det ikke er noe infeksjon eller lignende. Ømt, vondt å bøye seg og noe oppblåst. De plagdes nemlig med å komme helt opp til slimhinna med eggene. De måtte få Lindenberg selv til å komme å få de på plass.

Å, så flott!

Du var jo litt redd på forhånd for at eggene ikke skulle utvikle seg nok, så jeg har vært så spent!

Så godt at du fikk inn to:) Nå er det bare å krysse fingrene igjen!

Når fikk du smerter og ble oppblåst? Var det først igår, eller har det vart hele uka? Jeg ble nemlig sånn etter siste uttak, smerter og oppblåsthet som varte en uke. Men hvis du fikk dem først etter innsett kan det jo være noe annet. Håper det ikke er infeksjon, har du ringt cfc?

Hva er assisted hatching igjen? Er det at de sprøyter sæden rett inn i eggene?

Nå håper, håper jeg for deg, føler liksom at vi følger hverandre, og jeg vil så gjerne at det skal gå bra for deg!

Klem

Jeg fikk smertene først i går. Hadde litt mensensmerter natt til i går, men da jeg stod opp ble det verre. Vondt å tisse også. Avtok litt utover ettermiddagen. Fikk ganske mye mensensmerter da jeg stod opp i dag også. Har i tillegg litt vondt i ryggen innimellom. Avtok etter 1.5 time, men kjenner de godt enda. Veldig øm helt nederst i magen. Synes livmortappen har blitt flatere og har trukket seg litt opp. Håper dette bare er tegn på at det skjer noe positivt der nede;-) Har ikke ringt CFC. Ser det an til i morgen, og så sender jeg en mail til gyn.

Assisted hatching er en metode hvor de klekker egget før det settes inn. Bruker det hvis eggeskallet er litt hardt.

Hadde vært gøy om vi hadde fått fulgt hverandre helt ut denne gang! Nå synes jeg vi fortjener å lykkes:-)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...