Gå til innhold

Venter jente med leppe/ganespalte i mai


Cino

Anbefalte innlegg

På St. Olavs er det heldigvis bare enerom, både på barsel og pasienthotellet. Jeg får ikke vært på hotellet jeg da pga. forhistorien min med HELLP. Men enerommene på barselavdelinga er også blitt veldig bra. Håper dere også får komme på enerom. Det blir jo litt mer styr med pumping og mating av babyene våre, så det er jo nok å tenke på om man ikke skal ha andre på rommet i tillegg.

 

JustDoit: Jeg skal på ny UL igjen om tre uker, for å sjekke veksten hos babyen. Jeg tror ikke det har noe med spalten å gjøre, for jeg hadde veldig mange ULer i forrige svangerskap også. Tror det er pga. HELLP syndromet som jeg hadde i første svangerskap. De vet ikke hvorfor man får HELLP, men har en teori om at det skyldes for liten blodgjennomstrømning i morkaka. Så derfor er jeg tilbake med jevne mellomrom for å sjekke det. Nå har jeg hatt flere kontroller hos fastlegen min denne gang, men kjenner at det gjør meg litt mer urolig enn i forrige svangerskap, da jeg bare hadde kontroller på sykehuset. Men jeg må ta en prat med de på neste UL, for jeg vil gjerne få satt datoen for keisersnittet, sånn at jeg kan melde fra til NAV og starte permisjonen 3 uker før denne datoen.

 

Ellers går det veldig bra med meg nå. Jeg klarer å tenke positivt og se framover, men må innrømme at jeg hadde noen nedturer forrige uke. Som noen kanskje har lest på bloggen min gikk jeg på meg en smell etter 3D ULen. Jeg tror jeg har vært veldig spent, og jobbet veldig mye med å se det positive i situasjonen. Men for mitt vedkommende så har ikke det vært helt rett. Jeg trenger å kjenne litt på de følelsene som kommer, selv om de er litt negative og triste. Så lenge jeg ikke lar de overskygge det at jeg faktisk gleder meg mest til jenta kommer. Så nå går det så mye bedre. Jeg kan nesten ikke vente til hun kommer, også innser jeg at det er lov å deppe litt for at man ikke kan amme. Men gjett om jeg skal kose med henne likevel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen alle sammen :)

Vi var på UL igjen i dag på Riksen og fikk se prinsessen våres både på vanlig UL og 3D :) Hun er så herlig og nydelig :) Var litt vanskelig å se selve spalten, da hun hadde den ene hånden forran hele tiden, men skjønn og herlig er hun :)))

 

Fagermøy: Ønsker dere lykke til på UL og håper virkelig dere slipper spalte barn denne gangen :) Krysser fingrene for dere :) Så hvordan den andre tråden i 2. trimester hadde utviklet seg, og svarte på innleggende du hadde skrevet der. Har faktisk ikke fulgt med på den tråden siden jeg skrev den og visste ikke at den hadde glidd sånn ut.. Synd at noen alltid på provosere! Uansett så er jeg kjempe takknemmelig for at du har delt dine erfaringer med meg (oss). For meg betyr det masse :) Kunne jeg spurt om du hadde noen før og etter bilder av datteren deres? Skjønner om du ikke vil publisere de her altså.

Jeg spurte forresten legen i dag hva de egentlig målte når de målte spalten, og de 3mm er bredden. Spalten til våres prinsesse var fortsatt 3mm så den hadde ikke blitt større hvertfall. Det viser seg at spalten gikk helt opp til nesen og at det med sikkerhet også er kjeve. Ganen er for tidlig å si noe om.

Om ikke så lenge så skulle vi også få komme i kontakt med spalteteamet, så det blir bra. Sitter fortsatt med mye vi lurer på, selvom legen vi har fått på Riksen er utrolig flink.

 

Ønsker dere andre masse lykke til og igjen cino, jenta deres er bare super herlig :) Blir helt rørt når jeg ser på 3D bildet av henne :) Super skjønn :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann igjen Ays73 :)

 

ja gruppen heter leppe og ganespalte så da har du vert på riktig side :)

 

dattera vår hadde isolert ganespalte så du ser ikke så mye på før etter bilder, men om du vil ligger det bilder av henne på denne siden på facebook, bildene av jenta vår er nr 71-73 :) ett av henne rett etter operasjonen, ett en dag etter og ett etter hjemkomst :) tapper lita prinsesse <3

 

var ikke meningen å hisse meg sånn opp i den andre tråden, men lot meg rive litt med når folk kommer med meninger selv om de er uviten, ikke lett å være mamma til noen som har vært gjennom dette å la noen blåse av hvordan det føles og hvordan det er. blir vell litt for engasjert noen ganger :)

takker uansett for støtten :)

 

så kjekt at dere fikk se prinsessa deres igjen :) tenk at man kan se de små søte så godt selv om de ligger i magen, gleder oss til vi skal på UL:)

 

takker for alle lykke til ønskninger for neste UL :) sånt varmer :))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann just do it :)

 

vi fikk enerom på barsel, men om det var for det var lite folk da vet jeg ikke, men vill spurt om det da det er mye man skal sette seg inn i ang mating og pumping., ikke bare bare å greie å pumpe seg blant ukjente og forklare alt ti ukjente når man er full i hormoner :)

anbefaler dere å spør om å få sånn nesespray for å hjelpe å få ut melken når dere pumper(husker selvsagt ikke navnet men det vet de på barsel) da det kan være vanskelig å få ut melken skikkelig når man pumper i forhold til når man ammer. fikk denne tredje dagen å da rant melken i strie strømmer ti minuter etter at jeg tok sprayen.:))

 

siden dere alt vet dere får barn med spalte vill jeg anbefale å skaffe en lege erklering på det som dere legger ved kvitering på kjøp av pumpe for å få den dekt.

dere får dekt opp til 2500:)

det som er helt dust er at man ikke får dekt flaskene som er drit dyre..... hurra for vellstands Norge..

 

ja tre jenter her så blir spennende om det blir ei prinsesse til eller om det blir en gutt kledd i mye rosa ;) hehehe

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen fagermøy :)

Ntååååå jenta deres er virkelig er herlig prinsesse :)) Så skjønn og nydelig :)

Jeg gleder meg sånn til lille prinsessen våres kommer :)

 

Ja det er synd at folk skal komme med uttaleser omerfaringer de faktisk ikke har vært gjennom selv. Man vet ikke hva man snakker om før man har opplevd ting selv. Sånn er det med de fleste ting.

Ønsker deg igjen lykke til på UL og under dere alt godt og vel med lille nurket i magen :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tusen takk Ays 73 :)) ja vi synes hun er fantastisk herlig og nydelig:)))

 

tenk om ikke så lenge er prinsessa deres her også :) er den mest fantastiske følese å møte dem for første gang :)

 

takk for lykke ønskninger :) varmer godt:)

 

lykke til videre til dere også og alt vell med den kommende prinsessen og alle som venter spent på henne og gleder seg til å få møte henne :) blir spennende å følge dere videre i svangerskapet:)

 

klemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på ny glukosebelastning, og det ser ut som at jeg skal slippe svangerskapsdiabetes denne gang :). Resultatene var gode, og nå er det jo bare to måneder igjen av svangerskapet. Og godt er det, for jeg begynner å få veldig vondt i snittet mitt. Er nok en del arrvev der som plager meg, for det var slik sist også. Er heldigvis 50% sykemeldt, så det går greit foreløpig.

 

Jeg sover fremdeles litt dårlig, og har begynt å gruble veldig om nettene. Særlig går det på dette med mating/amming, og hvordan jeg skal ordne det om jeg er ute over lenger tid. For om jeg ikke pumper meg jevnlig så går jo melkeproduksjonen ned. Og hva med melkespreng? Er jo ikke noen som kan hjelpe meg med det denne gang... Det går seg sikkert til, men jeg tenker mye merker jeg. Og jeg vil gjerne få satt datoen for keisersnittet snart, for det også stresser meg litt.

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei.

 

Cino: Så bra at resultatene var gode, da satser vi på atdu ikke skal få noe ekstra i dette svangerskapet. Er nok med det du har liksom....

Du får vel keisersnitt du? Hva er det som holder igjen datoen? Sykehusene har vel rutiner på dette.

Det høres "fristende" ut med keisersnitt, får en dato å forholde deg til (og da en god tid før termin). Jeg er litt engstelig for nok en setefødsel(hadde nemlig en overraskende sist), men blir nok vaginalt denne gangen også. Får en UL mot slutten av svangerskapet for å se leiet til babyen.

 

Vi tenker nok for mye. Blir godt å få babyene ut, slik at vi får begynt på oppgavene våre. Mye går sikkert enklere enn forventet, og sikkert noe som går tyngre. Lettere når vi står oppi det.

Er veldig spent på pumpingen(fikset ikke dette sist, men nå blir jeg "tvunget") og som du sier melkespreng. Var ikke plaget med melkespreng sist, tror jeg hadde akkurat med melk så datteren min ble tilfredstilt.

Blir det mye frustrasjon går jeg glatt over til NAN!

 

Ellers så holder vi på å pusse opp barnerommet, gutten har fått navn, holder stadig på med småinnkjøp og storesøster snakker mye om babyen i magen.........vi er snart klare for å ta han i mot. (men han får ikke lov til å komme enda) ;)

 

Har UL om en uke, og håper gutten ligger slik at vi får gode ansiktsbilder.

:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre at det går bra med dere alle sammen :)

 

Nå er det bare 8 uker igjen til termin for min del. Tiden går virkelig nesten litt for fort nå.

Tankene rundt dette å ikke kunne amme har begynt å innta hodet for fullt. Det er jo ikke verdens undergang, men veldig sårt allikevel. Det er jo også veldig lettvint å dra den puppen frem på natten i stedet for å kave med pumping og flasker osv. Det er nok best å sove så mye som mulig frem til mai. hehe :)

 

Ellers får jeg som sagt ikke mer oppfølging nå, men bestilte meg en privat 3d ultralyd.

Å så fin hun er :) Men, synes ikke hun hadde lagt på seg så mye siden sist så da ble jeg jo litt bekymret. Skal ta det opp med jordmor på neste kontroll.

 

Lykke til på ul just do it!! Gleder meg til oppdatering:)

Jeg håper ellers også veldig på å få enerom/familierom på barsel - men sjansen er vel heller liten siden jeg er 3gangs og tror ikke de har mange enerom i Bergen lenger og hotellet har de jo kuttet ut. Men føler vi bør bli prioritert i det minste.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

ja, tenk det. 8 uker bare, det går fort. Jeg har igjen 11 uker.

 

Disse barna legger på seg i rykk og napp, så sikkert ikke noe farlig, MEN for all del spør jordmor. Er man bekymret må man spørre.

Det er herlig å se bebissene på UL altså, og kjenne alle livstegnene ;)

 

Nå tenker jeg ikke så mye på ammingen lenger, dette svangerskapet er virkelig en berg og dalbane følelsesmessig ;/ Neste uke tenker jeg sikkert på det igjen...hehe. Enig med deg at det er så enkelt å slenge ut puppen, særlig om natta da. Håper man finner en god løsning på nattmaten, man er jo så trøtt da. Kommer sikkert til å ha mamma på overnattingsbesøk ja, så jeg kan sove litt. Men dette må man jo ta som det kommer. Kan jo faktisk hende at dette ikke blir så stort problem, det er lov å håpe.

 

Var jo på UL i går, stappa med håp om å få se ansiktet godt! Men nei da, han ville ikke vise seg nå heller. Navlestrengen lå rett foran spalta og han hadde hendene foran hele tiden. Kjedelig. Men han vokser bra. Nå er jeg iallefall helt sikker på at det er ensides(venstre) spalte, vi fikk nemlig se en helt normal høyreside :) Så jeg skal tilbake på ul om 5 uker.

 

God helg jenter, kos dere mye med livstegnene dere nå kjenner fra gullungene ;)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter...

Jeg ville bare takke for all støtte og gode ord dere har gitt meg i løpet av denne tiden. Mandag 7. mars kl 12.15 fødte jeg min lille jente i uke 21. Hun levde i 40 min med oss før hun sovnet stille inn i pappas armer. Hun var nydelig, helt perfekt, bare veldig liten. 336 gr og 24 cm lang. Hun var en engel fra første stund vi så henne.

 

Jeg er veldig tom for ord nå, men kommer tilbake til dere etter begravelsen som er på fredag.

 

For de av dere som ønsker å legge meg til på facebook for å se min nydelige engel legger jeg ved linken til min FB profil.

Lykke til videre og igjen takk for all støtte dere har gitt meg.

 

Klem

http://www.facebook.com/profile.php?id=716015630

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, KJÆRE ays73.

Dette var veldig, veldig trist å lese.

Du har jo fortalt om din fantastiske mann, så jeg er sikker på at dere tar godt vare på hverandre i den tunge tiden.

 

Det at du orker å gå inn her å takke og rose oss nå, beviser hvor fantastisk menneske du er.

 

Stor klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei Ays....

har skrevet en melding til deg på facebook, ord blir fattige i en sånn siuasjon, men håper og tror dere tar godt vare på hverandre...

 

ble så lei meg når jeg leste dette da jeg logget meg på i kveld, og tårene trillet på deres vegne...

 

skal tenne ett lys for den nydelig engelen deres i kveld..... ♥

 

mange varme klemmer og tanker går til dere......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Ays....

har skrevet en melding til deg på facebook, ord blir fattige i en sånn siuasjon, men håper og tror dere tar godt vare på hverandre...

 

ble så lei meg når jeg leste dette da jeg logget meg på i kveld, og tårene trillet på deres vegne...

 

skal tenne ett lys for den nydelig engelen deres i kveld..... ♥

 

mange varme klemmer og tanker går til dere......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Ays, så forferdelig trist å lese :(

 

Tårene triller og jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive til deg. Umulig å sette seg inn i hva dere går gjennom nå. Håper dere har mange nære, gode rundt dere som tar vare på dere i sorgen.

 

Mange klemmer fra meg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, å nei, å nei, så ufattelig trist å lese! Ord blir fattige, og det var ikke dette jeg hadde håpet å lese her inne i den lille tråden vår. Mine tanker går til deg, Ays73, og familien din og det dere går gjennom. Jeg er ikke registrert på Facebook, så jeg får sende mine varmeste tanker til dere herfra.

 

Vi har hatt noen tøffe dager her også. Vår eldste sønn falt ned fra et tre og skadet hodet sitt kraftig på torsdag. Han fikk både kraniebrudd og blødninger innenfor kraniet, og har vært til overvåkning på sykehuset frem til i går. Det ser heldigvis ut til at det skal gå bra med han. Jeg kan fortelle dere mer om det senere. Akkurat nå føles det helt feil å fokusere på det siden Ays73 har mistet sin kjære jente.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen...

takker for varme ord fra dere alle, dere er fantastiske. Jeg har opprettet en blogg som jeg har fått ut litt tanker og min fødselshistorie. Om dere vil besøke den er det koselig. Kommer nok ikke til å være her inne noe særlig med det første, så om dere vil vite mer om hva som egentlig skjedde under fødselen og hva som var årsaken er det enklere om dere leser hele historien på bloggen min.

 

Ønsker dere alle lykke til med resten av svangerskapet og varme tanker til dere alle. Dere er noen herlige damer <3

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ays73

 

Har vært inne å lest bloggen din og sett bildene av nydelige Nathalie. En rørende, trist, men fin blogg :)

Jeg tenker masse på dere og ønsker dere alt godt fremover.

 

Mange klemmer fra meg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei.

 

Vi må jo bare fortsette denne tråden vi jenter som før.

 

Cino: Så trist å høre om sønnen din, går det bra med han nå? Så forferdelig å få en slik telefon!

Har du fått dato for keisersnitt enda? Du har kanskje ikke så mange uker igjen du nå ;) ?

 

Plutselig gravid: Skulle du få keisersnitt også? eller var det bare om morkaka ikke flyttet seg oppover?? (kanskje jeg blander med noen andre).

 

Fagremøy: Har du vært på UL enda?

 

Med meg er det ingenting nytt. Venter på nok en UL om ca 4 uker, og er veldig spent på om jeg slipper setefødsel denne gang.... Tiden vil vise ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du så rett i, JustDoit. Jeg har hatt litt å henge fingrene i den siste tiden, så det har ikke blitt mye tid foran PC'n. Det går bedre med sønnen min nå. Han var på MR i forrige uke, og den viste at kraniebruddet er sammenhengende, og at det går fra bak høyre øre og frem forbi venstre øye. De to blødningene innenfor kraniet har ikke blitt større, men han har også to små blødninger i hjernen. Disse ser ikke ut til å ha skadet han noe, og han begynner å bli seg selv igjen. Hematomet som ga blåveisene er på retur, og han ser nå ut som et fargekart med gule, grønne og blå farger. Han må være hjemme fra barnehagen ennå to uker, men heldigvis ser det ut som han kommer fra det uten varige men. Jeg har lagt ut bilde av han på bloggen min for den som vil se (http://cinosverden.blogspot.com/).

 

Jeg var på UL forrige mandag, og fikk da ordnet med bekreftelse på spalten. Jeg fikk også snakke med lege, og dato for keisersnittet ble satt. Så om jenta ikke vil ut tidligere blir jeg trebarnsmor den 2. mai. Det er 12 dager før UL-termin, og 7 dager før menstermin. Det har selvfølgelig satt tankene i gang igjen, og jeg både gleder og gruer meg til selve keisersnittet og det å møte jenta vår. Jeg grubler alt for mye i forhold til mating/pumping, som jeg ser på som den største utfordringen med spalten. Men det går sikkert mye bedre enn jeg frykter.

 

Håper det går bra med dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ays73: Jeg har også vært inne og lest på bloggen din, og håper du finner styrke til å komme gjennom disse vanskelige dagene. Jenta deres var nydelig, og livet kan virkelig være urettferdig.

 

Klem til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann just do it :)

 

ja nå har vi vært på ny UL å fikk se lillegull igjen:) ser ut som vi slipper spalte denne gangen.legen kunne si med ganske stor sikkerhet at det var hvertfall ikke leppe eller kjeve spalte, og mente også at det ikke var spalte i den harde gane. den bløte fikk han ikke sjekket da lille lå med hodet delvis under ribbeina mine så det ble vanskelig å få godt bilde :) men satser på den også er lukket :)

 

han gikk gjennom hele ungen med det samme vi var der og oppdaget en liten hjertefeil, men mente denne ville rette seg selv, og at det eneste var at det ville være en bilyd på hjertet når lille er født.... så da ble jeg rolig og avslappet:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Cino: Så fint bilde av gutta dine, der de er sammen. Flotte gutter. Huff, han eldste så ganske mørbanket ut ja, hørtes ganske omfattende ut, men godt at alt ser bra ut. Dere må ha hatt det tøft da det stod på som værst!

 

2 mai ;), det er jo ikke så lenge til det. Det viktigste for oss nå er å få gullungene i armene, så får vi håpe at matingen blir iallefall bittelitt enklere enn forventet. Vi forventer det værste, så skal vi nok se at det blir så bra så ;)

Men du, du skriver at du har ordnet med en bekreftelse på spalten. Ble nysgjerrig på om det er noe jeg bør ordne også??

 

Fagremøy:

Så bra at legen ikke så noen spalte da ;) God tilbakemelding.

Ønsker du ikke å vite kjønnet? Synes du skrev lillegutt, men så at det stod lillegull ;) Spennende og ikke vite da, men jeg er for nysgjerrig ;)

 

Noe jeg har lært om leger etter hyppige besøk, er at de ikke vil gi oss falske forhåpninger, veldig forsiktige med hva de sier. Så hvis legen din har sagt at hjertefeilen vil ordne seg, så tror jeg på det ;)

Når har du termin?

 

God helg jenter, slapp godt av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...