Gå til innhold

Hei jenter:) noen i Tromsø som ska ha baby rundt juli 2011?;)


Nette1987

Anbefalte innlegg

Ja nu har du ikke så mange daga igjen:) e det 7-11 daga man blir satt igang? kommer jo selvsagt på hvordan bebisn og du har det da:)

Hadde jo vært greit for dæ om fødselen var kort:) Æ håpe bare at fødselen min ikke blir alt for kort, sånn at man får litt pause mellom rien, samt at det starte av sæ sjøl! :) tvi-tvi.

 

Rart de ikke sendte deg på UNN når du har spist normalt. Høres meget merkelig ut. 7 kg på 2 uker er jo ganske unormalt å gå ned, når man spiser normalt. Men så lenge du kjenne normalt med liv, så er nok alt greit.

 

Muligens vi skal møtes på Aune 12 i mårra. E nu bare å komme om du e i form:) U.t og Camilla skal - om vi også er i form;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei nu som æ e gått forbi termin, så e d jo nesten bare vente på at d ska skje:)

Like spent vær gang æ legg mæ:) Nu i natt gikk slimproppen, så veldig vent på om det skjer nå!

Ja d e 7-11 daga, overtids kontroll på unn 7 dag. Alt fint da får du gå til 10-11 dag over. Dag 12 skal dem være ute av magen:)

Æ ska på unn 21 juli om han ik e kommet til da(håpe).

Min overtids termin e 26, så da ska æ ha han i arman mine<3

Men di på føden trudde nu dem satt mæ i gang den 21 etter kontrollen pga da har æ gått i 2.5 uke me di modningsrien.

Så vi får se!

Æ trur nu å håpe han kommer før d:))

 

Mamma å pappa e her, så æ får nok ik kommet på nå treff i morra.

Æ tar det ijæn når lillegutt e kommet:))

Men kos dokker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan det skje når som helst:) noen ganga så går jo slimproppen , så e det rett i fødsel, mens andre kan ha det lenge før fødsel. Mye spenning!!

 

Æ skal kreve å bli satt igang ila 7-9 daga av ulike årsaka.

 

Plutselig møtes vi alle på føden av juligjengen her;).

 

Man må bare stå på kravan, så får man det som man vil! :) værtfall mi erfaring med helsevesenet.

 

Vi kosa oss på Aunegården i dag:) det blir koslig når vi blir flere med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dem sei så :) Slimproppen kan jo gå ukesvis før fødseln, men nu e æ jo 1 dag over termin. Å den gikk i natt :)

Så e jo ikkje akk som æ kan gå i ukesvis nu. hehe.

Om 10 daga har æ nu han i arman mine uansett:)

Men æ trur nu han kommer før <3 E nu bare vente å se,ikkje nå anna å jøre :))

 

Ja før alt vi veit så ligg flere av oss der samtidi:D hehe.

 

Glede mæ til vi alle sammen ska treffes:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal også føde i Tromsø, har termin i morrra, og jeg føler ikke at nurken er klar til å komme ut. Har føtt overtidskontroll den 25 juli da. Får håpe at han kommer snart.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jente:)

Ja da har vi fått prinsen vårs til verden<3<3<3

17 juli kl 14.25 kom han til verden:))

3 daga på overti!

 

Det ble ik heilt som planlagt da men d gikk bra p d e d beste!

Vanne mitt gikk den 15 juli på formiddagen, men æ va så usikker på om d va det. Så etter mye tenking ringte æ føden kl 00.00.

Ho sa d hørtes nok ut som d, å ville ha mæ inn på sjekk på morran 16 juli kl 10.

Dro på sjekk, å d va vanne så va gått. Så ble innlagt pga d va k

vannavgang over 24t.

Måtte ha antibiotika under fødsel Pga d å. Fikk to modnings tabletter men ikkje særli mer virkning. Så di ville æ sku slappe av å sove på natta. Kl 03.00 gikk vanne på nytt, å rie som ble sterkere å sterkere fra kl 03.20. Kl 06.00 ca ble vi flytta til fødestua. Kl 09.00 ville di æ sku ta epidural pga dem meinte Rien va så sterk at æ bare pinte mæ sjøl da. Å babyen ble stressa. Så fikk nu d da, va greit før fikk jo slappa av å sove litt. Men så bynte d, jordmor å gyn lega va inn å ut av romme før å se på den registeringa som dem hadde festa på hode Hannes. Å æ måtte bytte ligge stilling heile tia osv. Æ fikk ik spise mer di sa æ bare kunne drikke litt før å få mer energi osv. Så da bynte æ skjønne kor detta endte. Sa til samboern min at detta ble nok keiersenitt, ha sa æ bare sku slappe av at detta sku gå bra å at d ble d ikkje. Så kom d en lege til inn å bynte spørre om ditt å datt å fulgte nøye me registeringa. Så kasta æ opp å han bynte spørre Koffer æ va så kvalm osv, men æ sa d va jo sikkert bare antibiotikan som jor d. Men han ville ta tempen min, å da hadde æ fått feber. Kl va da blitt 13.30 ca, han sa æ like ikkje detta du har feber å kaste opp å babyen har førhøya puls å virke stressa! I d neste øyeblikk kommer d en fra operasjon å sei at d bli keiersenitt å at om en halv time ska æ

Være der oppe. Så sa æ at detta hadde æ skjønt i mange tima så va litt forberedt. Ringte mamma å pappa, så va d klar gjøring. Opp på operajonstua, der vi får beskjed om at om en halv time e dokker føreldra:) æ va gla å liv redd samtidi. Skalv å tåran rant. Samboern min va utroli flink å støtta mæ ijænnom d! Det

Viste sæ at lillegutt aldri ville kommet ut normalt pga av va månekjikker som dem kalle d. Så førdet om æ hadde 7 cm

Åpning å rie å alt d, så hadde han vare blitt ståanes å stange som han jor. Defør va han stressa å hadde høy puls. Dem brukte langt tid på å få han ut me keisersnitt å, pga han va godt ned i bekkene å månekjikker som sagt. Men kjente ingenting, merkeli følelse egentli. Men tilslutt etter mye stræv fikk di han ut:) æ fikk se han kjapt før pappa'n å barnelege å pleier gikk ut me han. Dem kom inn ijæn etterpå så fikk æ se han i en 5 min før di gikk. Så va d 40 min me lapping:) så etter 26 tima fra æ ble innlagt va vi føreldre :) etter 12 tima me rie å styr:) men fikk nu oppleve både fødsel å keisersnitt. Å e ikkje skremt:) det går kjempe bra me oss begge, å veldi bra me mæ forhold t ka æ har vært ijænnom:) må være her på sykehuse til fredag/ lørdag pga æ har tatt keisersnitt. Men så e d hjem å kose oss<3 samboern min tar to uke fødsels permisjon fra mandag, så vi ska bare kose oss! Verdens fineste å snilleste baby gutt har vi<3

Johannes e navne :)) ble ett langt innlegg :))

 

Kor d går me dokker jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi spennende:) gratulere med lille Johannes. Det er godt at alt er bra med dokker du. kos dokker masse..

 

 

Vil gjerne motta noe fødestøv alt er stille her, er 4 dager overtid nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia jente,

 

Lillegullet våres kom til verden 16.07. Fødselen gikk stortsett bra. Veldig fornøyd nesten helt til siste slutt.. slutten var derimot vanskelig og vond. Men det var jo fort over når æ va kommet dit. Det hele varte i 6 t tilsammen, så synes d gikk fort! Kom inn på fredagskvelden, og natt til lørdag kom han. Va sååå godt å få møte lillegutt! No e vi kommet hjem fra Unn, og e hjemme å kose oss masse ilag! :) Så herlig!!

 

Lykke til til dokker som ikkje har fått enda. Satse på at d skjer snart:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia:) gratulere så mye til dokker begge:) Nette: må si du e ei tøffa! Virka som en meget tøff fødsel. Godt at det går bra med dokker:) kan jo være at man får reaksjona i ettertid. Bra at du ikke ble skremt av det:) kos dokker så masse begge to med bebis:) æ har termin 29.juli så det begynne å nærme sæ. E også innstillt på å gå over tiden, men blir å ønske å bli satt igang etter 7-9 daga. Kos dokker med gullan så høres vi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Takk :) vi stor kose oss, å han e sååå snill :D<3 Skrik kun når d e mat tid å søv heile natta uten om 2 mat tider :D

 

Ja dem sei æ e tøff, men æ syns d gikk heilt greit æ :) Selv om æ fikk oppleve både fødsel å keisersnitt. Så veit jo ka æ går til neste gang ;) Før hadde jo som sagt 7 cm åpning når d ble bestemt keisersnitt.

Men han hadde jo ik kommet ut vanli uansett, så d hadde jo blitt keisersnitt uansett.

Men æ syns d har gått veldig bra, å vært i god form å sprek sia dagen etter operasjon.

Einaste som e tungvindt e jo at æ ik får bære anna enn lille Johannes, så bli tungvindt nu når samboern min bynne på jobb ijæn 8 august. Før får jo ik løfte vogna el nåkka.

Men har fått lånt mæ bæresele så æ har når æ ska ut på cafe el ut å gjøre æren å sånn :)

Så får æ ha vogna i garasjen till huseieran, sia æ ik kan bære den opp trappa.

Så d ordne sæ ;)

 

Håpe alt går fint me dæ når d e din tur:) Glede mæ til vi ska treffes:)

Kor du bor i tromsø?

 

Veit du btw kordan man legg inn på egen side at man har fått babyen? Dem tell jo enda svangerskaps uken dem. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hærlig med en sovebaby da:) Dattera mi va kolikkbaby så va andre boller.

Blir nu bra for dæ når du kan styre og stelle uten hjelp:) men godt at det e mange alternative løsninger. Har sjøl div. bæreting- tang.

 

Har termin om litt over en time:P så her e det venting. E forberedt på å gå til neste helg for å bli satt i gang. Håpe man slipp igangsetting- med riestorm. Vi bor på sydspissen, enn dokker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja d e d:) Han e forts like roli å snill<3 å vi 3 stor kose oss, trille lange fine tura å får masse koseli besøk:) å masse pakka til lille Johannes<3

 

Æ vente i spenning!;)) nu e d jo 1 august:))

Glede mæ til å høre når du Hr fått, va d jente el gutt dokker får?:)

Å glede mæ masse til vi ska ha treff!

 

Vi bor på solligård:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hærlig med babytid når de e rolig og snill:) det kommer alltid perioda med våkennetter. Nyt det!:) ja, e nu tre daga etter termin. Så blir lege i morgen og overtidskontroll fredag. Håpe da å bli satt igang. Nu e det litt kjedelig, siden man bare vente liksom. Vi høres plutselig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pia kom i går 3.august:) Nu e vi kommet hjem:) Alt vel med oss:) E så kos med baby igjen:) E veldig glad for at fødselen starta av sæ sjøl og gikk greit. Stoppa opp med 6 cm ei god stund, da ansiktet var opp. Ho skrudde sæ rundt før ho kom ut. Da e det mye kos fremover:) Så får vi møtes etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye me lille prinsessa :) Ser frem til å treffe dokker :))

Du dro tili hjem fra føden:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei:)

 

Kos går det med dokker?

 

Her er en liten oppdatering fra meg:) Fødselen tok lang tid, da ho lå med ansiktet opp, så det stoppa opp med 6 cm. Måtte gå litt og stå for å få det igang igjen. Tirsdag 2.august gikk vannet på ettermiddagen, så va det litt små ondt til kl.12 på kvelden, deretter økte det på. E meget fornøyd med fødselen, selv om det tok tid. Fikk i det minste litt pauser, enn sist da æ ble satt igang. Æ fikk akupunktur som va himmelsk, da æ hadde så sykt ondt i ryggen, som ikke va rier!. Så ble det badekar. Jordmora spurte om æ ville ha lystgass, men æ va så kvalm at det ville æ ikke ha. Fikk foresten smertekramper i låran som va ubehagelig, men der hjalp også akupunktur. Så må mårran litt på 6 som pia vårres:)

 

Va i god form etter fødselen. Derfor dro vi tidlig hjem. Overaskende bra form, ift sist, ved svangerskapsforgiftning. Har faktisk trent litt også på treningsstudio. Så formen e bra mye bedre enn sist.

 

Ho e ei rolig, men bestemt frøken. Ho har sovet godt og spist godt siden vi kom hjem. E veldig glad for det, for æ vet kos det e å ikke få sove. Ho vil helst ligge inntil mæ eller pappan for å sove. Så nu har æ begynt å bruke sjal, så man blir litt mer mobil:) Har bare vært litt på trilletur, da ho ikke sover så lenge aleina.

 

Ønske å møte dokker snart:) cafe eller trilletur? når passe det for dokker? tenkte neste uke eller uka etter det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei hei :)

 

Her går d bare bra, Johannes va 8 uker på søndag :)

 

Da hadde du d samme som mæ, Johannes va å månekjikker som dem sei. Men d viste vi ikkje. Men når æ hadde 7-8 cm, ble d bestemt keisersnitt pga han va virka stressa å pulsen va høy :/

Så når dem åpna så dem jo at han va månekjikker å hadde ikkje kommet sæ ut :S Så derfør va han stressa å hadde høy puls:/

Å d va nok å grunn t mine tette å sterke rie, æ lå jo i 12 tima før d ble keisersnitt. Så æ hr nu fått oppleve begge dela :D

 

Så bra du va i så god form!! :) Det va æ å, men måtte være 5 daga pga keisersnitt.

 

Æ hr gått masse tur,sia æ fikk jo ik jøre nå anna. Nu kan æ sånn smått bynne trene litt. Men må forts være forsiktig.

 

Æ e veldi gjerne me på treff snart :D:D

 

Men kan vi ik lage oss ei gruppe på facebook? Lettere der, æ glemme av denna sia nu når æ ik e gravid lenger:) Derfør æ e så treg me å svare dæ :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

da kom æ mæ inn. Hadde glemt passordet i ammetåka:P æ og Camilla har møttes endel. Camilla lurte på om du kanskje va på treff på den gruppa ho deltar på? om så, kan jo dokker avtale:) så finn vi ut om å møtes.

 

Alt går nu fint med gullet. Ei rolig og snill pia:) vi har det veldig fint sammen, med storesøster:) Håpe det går bra med dokker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hehe. E d Camilla Håkonsen? Æ har treff me barselgruppa fra tromsdalen helsestasjon:)

Men vill jo gjerne treffe dokker å!:)

Ka du heilte på fb? Så kan æ legge dæ til i gruppa vår:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...