Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #1 Skrevet 26. desember 2010 Har ca 10 kilo å ta av. Ikke noe hast, men hadde vært kjekt å se at nåla på badevekten gikk ned:) Hva tror dere er best, og hva fungerer i hverdagen, med små barn og fulltidsjobb. (må legge til at jeg er veeeelig søtmoms)
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #2 Skrevet 26. desember 2010 Jeg har prøvd begge deler, og for min del funket GR /eller kaloritelling best. Lavkarbo. Jeg har går jeg på alla Fedon Lindberg og det er en type lavkarbo som er enklere enn hvis du skal gå i Ketose. Forskjellen på Fedon og Ketosedietten er at ved Fedon får du i deg mer karbo, og må styre unna for mye fett. Du kutter f.eks ut brød, men kan spise litt ris, pasta, poteter. Eller kutte ut ris, pasta og poteter og spise knekkebrød sport + eller Firberrik. Satser på mye proteiner som i kylling, egg, kalkun,mye fisk En dagmeny kan bestå av : 2 knekkebrød Sport + med gulost eller skinke. Lunsj omelett av skinke, ost, brokkoli f.eks. Mellommåltid av yoghurt 0,1% og en banan Middag av kyllingfilett, masse grønnsaker, saus Kvelds 2 kokte egg med litt oppkuttet grønnsaker max 2 frukt og 2 glass lettmelk i løpet av dagen. Les mer på lavkarbo.no Uansett, som sagt så funker kaloritelling best på meg, flere små måltider og ikke spise for sent, ikke etter kl 2100 4 hoved- og 2-3 mellommåltider .- tilsammen rundt 1500 kcal. Masse trim for å holde opp forbrenning.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #3 Skrevet 26. desember 2010 Jeg raste ned tretten kilo ila 2 og en halv mnd mnd på ketolyse, uten å trene et eneste minutt. Ble DRIIT lei og ble til slutt kvalm av maten jeg skulle spise. Tok et par mnd pause fra hele slanke-greia, og spiste "som vanlig", untatt godteri og potetgull. Nå er jeg på GR, og tar av ca en kilo i uken når jeg er er "flink". Grete Roede er "normal" mat, og jeg vil anbefale dette hvis du har god tid, og ikke er så veldig flink til å planlegge måltider. Man kan spise litt av alt, og det er utrolig godt å for eksempel kunne spise det som blir servert når man går på besøk...
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #6 Skrevet 26. desember 2010 Man vil nok gå raskere ned i vekt ved hjelp av lavkarbo, men da er det veldig mange som fyker opp i vekt så fort de begynner å spise f.eks pasta, melprodukter og slik igjen. Grete Roede metoden, eller ved hjelp av f.eks vektklubb.no så får man spise hva som helst, bare redusere på mengdene. Og man får et godt overblikk over hva forskjellige matvarer inneholder, slik at man er bevisst på dette til senere. Man endrer jo litt på livsstilen sin for ikke å fyke opp i vekt igjen. Jeg ville gått for Grete Roede metoden i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #7 Skrevet 26. desember 2010 Grete Roede, eneste som har funket for meg.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2010 #8 Skrevet 26. desember 2010 Grete Roede, det er ikke en kur men en opplegging til sunt kosthold som hele familien vil ha glede av!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå