Gå til innhold

Redd for å bli gravid igjen pga KS

Anbefalte innlegg

Hei,

Håper det er noen der ute som kjenner til/har opplevd det samme som meg. Har to haste-ks bak meg, siste for 3 år siden. Vi har ikke klart å bestemme oss for å gå for et tredje svangerskap enda (selv om det var det i utgangspunktet vi ville ha). Grunnen til det er at den tredje fødselen vil igjen bli et keisersnitt. Jeg ble fortalt at jeg hadde veldig mye sammenvoksninger (arrvev i buken) etter første KS, og min kirurg ved siste keisersnitt var skeptisk til om vi burde bli gravide igjen pga dette. Dette gjorde meg veldig redd. Jeg har snakket med en annen gynekolog i ettertid, som sa at han ikke hadde villet vært så bastant og sagt noe sånt. Han frarådet oss ikke, men var heller bestemt på at dette var noe vi selv skulle bestemme (med tanke på komplikasjoner rundt sammenvoksninger og et tredje keisersnitt)

Noen som kjenner seg igjen? Jeg er neppe den eneste her på forumet som har opplevd dette? Har planer om å kontakte fastlege for å komme til samtale på sykehuset her i byen (jeg har flyttet siden sist) og få prate litt med lege/kirurg. Er så redd for at noe skal gå galt, men samtidig har vi lyst på en liten en til....

Håper noen kan svare meg, evt lufte sine meninger om hvordan du tror du selv hadde tenkt i samme situasjon?

Fortsetter under...

Hei.

Jeg forstår veldig godt dine bekymringer og tanker rundt dette. Jeg har 3 keisersnitt bak meg og er nå gravid med nr 4. Jeg er veldig redd for om livmoren min vil tåle dette svangerskapet med tanke på ruptur i arret. Fikk beskjed sist at den var veldig tynn. Kan ikke huske å ha fått beskjed om noe når det gjelder sammenvoksninger.

Men visst dere har ett stort ønske om en liten en til hadde jeg bedd om å bli henvist til gynekolog på sykehuset. Da kan de undersøke deg med ultralyd først og deretter gå gjennom epikrisen fra sist keisersnitt og til slutt gi deg deres anbefaling om hva som er best. Ett 3 snitt eller ikke. Uansett blir du nøye fulgt opp om du velger å få en til.

Jeg skal på sykehuset 3 januar og må si jeg gleder meg veldig til å forhåpentligvis bli beroliget på at dette svangerskapet skal gå bra.

Ønsker deg masse lykke til og håper du snart har en liten spire i magen:)

Hei!

Jeg har to KS bak meg. Førstemann planlagt, og det andre var hastesnitt.

Jeg hadde også mye arrvev, men jeg har ikke fått noe beskjed om at jeg ikke bør få nr.3. Det eneste kirurgen sa var at de brukte litt tid for å komme inn til barnet, slik at det ble penere arr!!

Så ikke la frykt komme i veien for deg om dere virkelig ønsker et barn til!

Lykke til med avgjørelsen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...