Gå til innhold

Hvor er det blitt av deg Lillemy?


mamma til twins

Anbefalte innlegg

"Jommen sa jeg smør"..... he, he, i dag endte jeg opp med å bestille meg ny barnevogn fra Sverige:-)

Tok meg ikke råd til ei dyr simo eller emmaljunga selv om det var det jeg mest ønsket..., men siden denne skal vare til ett barn for så og selges så satser jeg på at den jeg bestilte er bra nok...

Den heter "cresent" og det er jo egentlig ett gammelt kjent merke. Duo vogn som var meget lett i vekt:-)

Mygg, regntrekk og stelleveske med:-) Jepp, jepp, gleder meg til den kommer:-)))) Betalte vel 5000 for vogna med veske... ikke tullete det vel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg grugleder meg også noe enormt til ultralyd. Må jo bare fokusere på at alt kommer til å gå bra, men det er så innmari vanskelig!!!!

 

Ellers går jo noenlunde greit, noen opp- og nedturer må man vel regne med. Har brukt altfor mye tid på å bekymre meg for at jeg har kjent for lite liv, nesten vært søvnløs på det verste. Men neste dag er det som regel storliv og party inne i magen, så det er vel for tidlig til at jeg kan forvente å kjenne mye liv hver dag. Husker så dårlig hvordan det var sist da jeg gikk gravid, men husker jeg kjente liv tidlig.. Men jeg var jo en sylfide tilbake på det glade 90-tall (og akkurat det har endret seg), så det er kanskje ikke så rart.

 

Har snart mine siste dager på jobb, kun to dager igjen. Ser litt frem til det, selv om jeg kommer til å kjede meg grenseløst. Har heldigvis mange serier på dvd jeg skal kose meg med. :)

 

Er kjempeimponert over at du har dratt til med vognkjøp!! Jeg har begynt å titte litt... Det er jo mye som skal shoppes, så må vel starte etterhvert. Er veldig spent på om de ser kjønn på mandag, kanskje det blir litt klær også etterhvert. Har smugtittet litt i butikker, men ikke våget å kjøpe noe ennå. Venter bare på et klarsignal nå!

 

Formen er egentlig ganske bra nå. Er ikke så sliten og trøtt lenger, men sliter fortsatt med en del mageondt og kynnere. Får veldig vondt av å sitte i bil. Skulle egentlig til hjemlige trakter nå i vår, men det kan jeg bare glemme. 8 timer i bil passer seg ikke nå. Få ruge ferdig hjemme tenker jeg! :)

 

Hvordan er formen din? Holder du ut i jobben? Har du shoppet noe mer?

 

Masse lykke til på UL! Krysser fingre og tær for at alt er bra med alle krabatene våre. UL blir en ubetinget positiv opplevelse for oss, det er jeg sikker på! Og termindatoen kommer ikke til å bli forskjøvet i feil retning.

 

GOD HELG!!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann ja da var UL gjennomført og den gikk forsåvidt bare bra:-) Bebisen var frisk og rask så langt han kunne se:-)

Han kunne ikke se kjønnet med sikkerhet...hvis han skulle tippe lurte han på gutt, men det kunne han ikke bekrefte ettersom rompa på lille gullet lå godt plantet nede i bekkene mitt og der ble det mye bein i veien for og få gode bilder...så får ikke vite med sikkerhet før i uke 28...åh så lenge til....altså 28 april...

Jeg selv har hatt litt jentefølelse både pga svangerskapet har vært likt det med jenta vår og at hjertelyden har ligget ganske så høyt. (mellom 150-160 slag i min)

Både jenta mi og den største gutten min fikk være med inn og se på ultralyden og de syntes det var morro og være med:-)

Det som skuffet meg i dag var at termindato selvfølgelig ble utsatt med 4 dager.. det gjør alltid det med meg... (også med de 2 andre), sa til han at jeg IKKE håpet han forskyvet den ettersom mine unger vokser fort på slutten..., men det hjelper jo ikke det til tross for at jeg vet når EL var...ja, ja... så ny termin ble da den 25 juli.

Prøvde også å snakke med han om evt gradert sykemelding, men han ville ikke låne øret til det så tidlig i sv.skapet fordi det ikke var farlig å ha litt vondt ved bekkenløsning, og løsningen er trening....sukk, ikke mye forståelse og hente der nei..., kom ikke til for å få forklart at det faktisk ikke bare er pga av bekkenløsning jeg er sliten, men det tar på med 3 barn hjemme i tillegg til full jobb og alt som følger med ett fosterbarn og en mann som også jobber skift, men skal snakke med jormor i morgen, for den gir jeg meg ikke helt på! Hun sa sist til meg at det som gjør vont skal man ikke gjøre, så jeg stoler litt mer på henne der... jeg er helt enig i at trening er godt for kroppen og styrking og slik, og jeg trener jo faktisk 2-3 dager i uken, men kan nok med fordel få vist litt rette øvelser hos fysioterapeut, så skal be om henvisning dit!!

 

Ja det ble mye om meg og mitt, så i ett annet innlegg at det ikke blir UL på deg før på onsdag?? Så gørr altså...:-(

 

Nei nå skal en sliten kropp ta kvelden, det har vært en lang dag i dag!!

Ha en fin kveld:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er legen min som sykemelder meg og hun er ganske så grei faktisk. Så jeg vet at jeg får 100% førstkommende torsdag, det sal faktisk bli ganske digg. Jeg får så himla vondt i magen når jeg sitter både på jobb og i bilen. Bør egentlig ligge og sitte, den krøplingen allerede jo. He he.

 

Men hvem tok ultralyden din og kan de sykemelde? Du gjør klokt i å høre med jordmor. Jeg har jobbet et par uker deltid nå og det har vært godt for både kropp og sjel.

 

Ble ikke ultralyd nei og begynte omtrent å gråte da jeg måtte forlate Riksen med uforettet sak. De hadde rota det til og kansellert timen min, men fikk jo heldigvis time ganske snart da. Men da er jeg i min 20. uke, så synes det begynner å bli vel sent. Det ender vel med at de forskyver terminen min også.. Jeg har vært grusomt nervøs og så frem til å bli ferdig med det, så nå venter enda noen dager med nerver i høyspenn. Ettersom jeg snart er "ferdig" på jobb synes jeg det hadde vært veldig kjekt å vite at alt er bra der inne i magen.

 

Tok forresten den såkalte ringtesten på magen i går og kom frem til at det er en av hver. Mannen min tror jo selvfølgelig dette bare er tull fra ende til annen, så skal bli moro å se om jeg klarer å målbinde ham. :)

 

Ha en fin kveld du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL til en gynekolog, faktisk den samme som forløste min førstefødte med sugekopp i 96...

Jeg skal snakke med jordmora mi i morra, hun er veldig grei og forståelsesfull...

Du, det med vond i magen, det får jeg og innimellom når jeg sitter... spesiellt i bil når jeg kjører, men spesiellt hvis jeg har noe trang på meg som presser nederst på magen....

Jeg har bestemt meg for å bestille 3D ultralyd i uke 24-25 som blir ca uker før neste ul:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det viser seg at det trolig er to små jenter som er i magen. Og ellers var alt superflott og bra. Termin ble selvfølgelig satt tilbake med 4 dager, så ny termin er 25.juli. Knurr....

 

Men generelt en stor lettelse at alt var bra. Tror ikke jeg leet på smilebåndet før jeg så at alt var bra med begge to. Sinnsykt nervepirrende....

 

I dag var siste dag på jobb. Nå er det legetime i morgen og rett ut i 100% sykemelding. Hurra! På fredag skal jeg ta med datteren min på en liten shoppingrunde. Spørs om jeg skal stikke hodet innom en babybutikk eller to og kanskje våge meg til å kjøpe et par rosa plagg. he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt så fint ut i magen med de to små:-)) To jenter ja, da blir det overtall med jenter i familien:-))

 

Ja det er nervepirrende og ikke vite...og kanskje spesiellt for deg som har vært i gjennom det du har vært i forrige svangerskap...

Nå kan vi senke skuldrene og nyte litt mer:-)

 

Ikke morro og bli satt tilbake, men vi fikk nå samme resultat; 25 Juli:-))

Regner med vi begge får før den tid uansett... du med Tvillinger og jeg forhåpentligvis med keisersnitt...

Får du selv velge hvordan du vil forløses? Eller blir du satt i gang før termin med tvillinger hvis du skal føde på vanlig måte?

 

Misunner deg gleden ved og kunne dra ut og handle klær i rett farge... Tør ikke gjøre det jeg nei... spurte inne på spåsiden for morro skyld, og til nå har 2 svart jente og 1 svart gutt....sååå liike forvirra:-))

Fikk bestillt meg 3D ultralyd 11 april.. ho ville ikke ta noe før da ho mente babyen var så tynn før den tid... såååå må nok smøre meg med tålmodighet....bah...det er jo noe jeg ikke har!!

 

Nei nå er det kvelden, skal knote meg til og få ringt jordmora i morra og snakke sykemelding og fysio!!

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Lubine hvordan er ståa??

Jeg ble 50% sykemeldt i går og 14 dager fremover i første omgang, Men regner med det blir slik framover...

Gud jeg følte det som en enorm lettelse altså.... tror jeg har slitt litt mer enn jeg har innsett selv, så håper virkelig jeg får "nye" dager nå og faktisk ha litt overskudd her hjemme også:-))

 

I løpet av helga har magen virkelig blitt en del større ja... en kollega på jobben kommenterte det også i dag, at jøss hvor magen har vokst i helga:-))

Kjenner jo også at det er mer merkbart med liv der inne også ja, i sær på kveldene når man setter seg litt ned, da blir det liv ja:-) Utrolig koselig det...

 

Jeeesp... nei nå er det kveld i stua... trettheten gikk ikke mye over hos meg i 2.trimester gitt!!!

Ha en fin kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

 

Så bra at det ordna seg med sykemelding for deg, skulle bare mangle altså! Da jeg jobbet 50% så følte jeg at det hjalp ganske bra, men det er likevel en lettelse å slippe mer jobb nå... Selv om jeg kjeder vettet av meg.

 

Det er jo ikke så mye som skjer. Skal ikke til neste legesjekk før om tre uker. Skal vel sjekke lengden på livmorhalsen da tror jeg. Funderer litt på når jeg skal ta opp det med forløsningsmetode, for desto mer jeg tenker på det, desto mer sikker er jeg på at KS er det rette når det er to i magen. Håper ikke de kommer til å krangle om det, da blir jeg nok veldig "grinat".

 

Det er mye liv her også nå. Det er blitt rutine at vi kjenner på magen hver kveld når vi legger oss. Veldig koselig i grunnen. Må jo innrømme at min skepsis til tvillinger er forduftet og at jeg nå synes det er ganske spennende.

 

Prøver å få tatt noen magebilder i ny og ne. Det var vi skikkelig dårlige til da jeg gikk med datteren min for maaaaange år siden. Var vel bare flaks som gjorde at jeg i det hele tatt har bilder fra tiden som høygravid. Nå er det jo hakket mer enkelt med digitalt kamera, så mannen tar en drøss med bilder når vi husker det. Legger ut et og annet bilde til min mor (som er 50 mil unna), samt til noen andre venner på FB. Synes det er koselig at de får fulgt med litt. Er jo blitt den enstøingen nå, så det er jo nesten ingen som ser magen min med unntak av mann og barn.

 

Nei, nå skal jeg se ferdig Dr.Phil før jeg skal ta meg en tur og gjøre unna et par ærender. Ha en fin-fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann igjen:-)

Ja i dag har jeg vært til jordmor for 2 gang. sammen med en turnuskandidat og en Helsesøster i "opplæring"? eller noe sånn... så det blir jo litt kunstig!! Men har jo selv vært student så vet jo at det er nødvendig:-)

Alt var forøvrig normalt:)

 

Etterpå var jeg på 1. besøk hos fysioterapeut for bekkenløsning, og han undersøkte nu og strekte på føttene mine, og det kjentes bedre ut der og da, men ikke særlig bra ut over kvelden..., må nu fortsette treningen og strekkingen for og se om det bedrer seg på sikt!

 

Ett spm; dovner du bort i armene når du ligger om natten?

Armene mine sovner av om natten, både når jeg ligger på rygg og på siden.. jormor mente det var vanlig når man hadde vann i kroppen, men det har jeg jo ikke!! jeg tror nå mer at livmora detter bak på hovedpulsåra...ja, ja, noe skal det være! og mer skal det vel bli før man er ferdig, ha, ha....

 

Ang forløsningsmetode, hva er egentlig vanlig når man venter tvillinger? Det har jeg ikke tenkt på?? Snakk med jordmor om det og evt be henne søke deg inn til keisersnitt samtale på/med fødsel lege/avdeling.

 

Ellers får du ha en fin kveld:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg vært uten nett i over 6 timer, og jeg oppdaget at nettet var borte idet jeg hadde skrevet et laaaaaangt svar på denne tråden. Satan altså...

 

Men kort:

Nei, jeg har ikke opplevd at armene mine dovner bort eller sovner om natta, men jeg har en lei tendens til å ligge fordervet ørene mine. Au.... Høres jo ut som noe klemmer på blodsirkulasjonen din, men ikke godt å si hva det er. Kanskje det rett og slett er lille frø? ;)

 

Vedr KS. De ser nok helst at tvillingmødre også føder naturlig, til tross for at det mest vanlige i det meste av Europa er KS. Dette pga økt risiko for tvilling nr.2. Jeg har to bekjente som begge har barn med cerebral parese, begge tvilling nr.2. Dette tenker jeg mye på. I tillegg så har jeg en ganske tøff tangfødsel bak meg, har fortsatt ettervirkninger etter den. Jeg er nok ikke noen fødemaskin akkurat, og jeg er en heftig motstander av setefødsler. Med det siste på minne er det ikke spesielt kult å vite at sjansen for at tvilling nr.2 snur seg i seteleie etter at tvilling nr.1 er forløst er ganske stor. Jeg er ikke redd for å føde, men jeg er redd for mine små og vil gjøre det som er mest riktig for dem. Og jeg tror faktisk det mest skånsomme er KS. Håper bare Riksen er enig med meg. Tror ikke jeg kan tenke meg et større overgrep enn å bli tvunget til å føde tvillinger mot min vilje.....

 

Ja ja, klarte å få det ganske langt likevel ser det ut som. He he.

 

Ha en fin tirsdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann Lubine:-)

Ang keisersnitt så håper jeg og tror du kan påvirke det mye selv denne gangen. Det er jo mye som tyder på at du kan få keisersnitt.

Jeg fikk innvilga det på nr 2 pga bekken i grenseland og en tøff fødsel med vakum med nr 1. De tok jo selvfølgelig ikke bekkenmål med nr 1 for det hadde de sluttet med til tross for jeg ba spesiellt om det siden jeg er bare 154 cm høy...

Tror man tenker mer på hva som evt kan gå galt dess eldre man blir.. kjenner det på meg selv også...

Nå er jeg bekymret for hva de kan se på 3D ultralyden. vil tro de kan avsløre feks både downs og leppespalte og div... ikke mye og gjøre med det, det blir som det blir, men er litt skummelt og tenke på!!

 

Hvordan går det ellers med formen?

Jeg har en kraftig forkjølelse nå:-( Typisk når det er vinterferie og jeg skulle finne på litt forskjellig med ungene. Håper det bedrer seg til helga, for da tenker jeg både en liten tur i slalom bakken (ikke jeg!) og i badeland....

Ellers tror jeg blodtrykket er lavt, blir uvel og svimmel i hodet når jeg sitter i ro i godstolen litt for lenge...

Babyen spreller og lager liv inni magen og jeg begynner og kjenne på at den har faste rutiner for når den er "våken" :-) Morro!!

Ha en fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloisen der oppe i nord! :)

 

Når skal du på 3D-ultralyd? Har ikke tenkt så langt.. Blir nok mer enn nok av ultralyder sånn ellers tenker jeg. :) Det jeg ikke har tenkt på er at de kan se mer på 3D... Enda flere bekymringer. He he.

 

Så kjipt at du er blitt så forkjølt da! Masse god bedring til deg!

Formen her er ganske bra, men kynnerne begynner å bli ganske plagsomme. Måtte stå opp grytidlig i dag kun for å gå i dusjen pga disse hersens kynnerne. Hater dem! Skulle ønske de neste ukene gikk fort som en vind, ser veldig frem til å komme meg over 25 uker slik at det er mulig å slappe litt mer av. Tenker å starte med litt shopping også da.

 

Det er veldig mye liv her også, og ikke minst hikking. Synes det skjer noe hele tiden der inne. Men det er jo veldig morro, som du sier! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au, Au, en nyskjerrig feiging med "fritidsproblemer " inne og sniker på tråden vår:-) Hehe....:)

 

Skal på 3D 11 april, jo tenkte ettersom det er siste gang jeg går gravid så skal vi gjøre max uttav det:-)

 

Har ikke merka hikking ennå, men det kommer vel etterhvert. Du kjenner mest sannsynlig mer enn meg da det er dårligere med plass til to i magen:-)

 

Snakka foresten med jordmor i dag. ho sa at det ikke er farlig med lavt blodtrykk, bare ubehagelig, så det var ikke noe og bekymre seg for.

 

Misunner deg ikke kynnerene, hadde masse med nr 1, ikke så mye med nr 2 og har ikke vært noe særlig plaget denne gangen. Er ikke noe behagelig nei, du må bare ta det med ro når de kommer. Det eneste som hjelper.

 

Uke 25 ja, det går fort... vi er jo begynt på uke 23 nå:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke anonym mente noe vondt med det:) Trur bare at ho tenkte siden dere pratet om så mye og privat , at det var mest hensiktsmessig med e-post eller lignende:)

 

Kos dere videre meg magene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ho ikke mente noe vondt med det kunne ho jo brukt nicket sitt og ikke skrive anonymt:-) Den som vil lese må bare lese, men om det støter noen at vi er så privat er det jo bare å la være å lese, ikke sant. hvis man leser litt rundt om på trådene her inne så er det noen som utelukkende skriver kvalme/sure kommentarer uten nick, om det er samme person det vet jeg ikke, men FEIGT ja det er det!!!!

Ha ei fin helg!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg jeg, folk må jo bare lese. Synes ikke vi skriver noe særlig privat her da. Kunne jo utlevert både sexlivet mitt, detaljer om mann og barn, familien min, utflod og detaljer om avføringen min, men jeg gjør jo ikke det. He he. Synes det er merkelig hva folk skal henge seg opp i. :D Jeg tenker at dette nesten er det nærmeste jeg kommer en svangerskapsdagbok. Må ta en utskrift av denne når vi er ferdige! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne var litt fin, hentet den en annen plass på nettet:

 

Mamma har lært meg et prinsipp: Personlig, men ikke privat. Man kan linje opp en grense der man beskytter det mest private, samtidig som man byr på seg selv og er personlig. Det er et prinsipp jeg liker. Jeg tror den grensen trekkes ulikt fra person til person, men det er jo i grunnen naturlig. Man må kjenne litt etter hva som føles greit. Kall det gjerne å lytte til magefølelsen, å følge hjertet eller noe i den duren. Man merker på seg selv hvor det er naturlig å sette grensen, i hvertfall når man skriver. Da har man i tillegg tid til å tenke gjennom hvor mye man ønsker å dele, og man står fritt til å redigere eller fjerne noe dersom man i etterpåklokskapens lys angrer en setning eller ti.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter!! Er jeg som er den "feige" anonyme. Var ikke meningen å være frekk, og signerte med anonym for poenget med meldingen var ikke hvem som skrev det,... Skjønte bare ikke hvorfor dere skriver lange meldinger i et åpent forum som bare er ment på dere to? Har ikke smugtittet på eller orket å lest alt dere har skrevet, men ser at innlegg som andre vil ha respons på stadig rykker ned i kø pga deres private tråd... Tenkte bare som hun noen innlegg lenger oppe skrev, at det må da være mer hensiktsmessig å skrive til hverandre på mail eller bruke postkassen?? Har ikke sett mnge andre bruke disse forumene til "private" meldinger... Men men, skal ikke lage noe stort nummer ut av det. Var bare en tanke. Lykke til videre i svangerskapet begge to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No worries glade anonym. Juliklubben er ikke særlig aktiv og vi skriver vel maks en gang i uken.

 

Lillemy:

I dag har jeg vært på sykehuset og målt livmorhalsen og snakket litt med legen om forløsningsmetode. Livmorhalsen var kjempefin og var akkurat som den skulle, de sjekket også at det var liv i begge nurkene. Så nå har jeg det bra! :) Hadde vært litt bekymret på forhånd siden jeg har vært mye plaget med vonde kynnere.

 

Skal tilbake og snakke med en jordmor om forløsningsmetode om to uker, så vil det bli tatt en avgjørelse om ca en måned. Legen hadde forståelse for argumentasjonen min, men jeg skjønner jo at de er mest interesserte i naturlig fødsel. Ja ja.... Får manne meg opp og komme med mine argumenter!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...