Gå til innhold

Egenandelen på 15 000,- gjelder vel ikke pr.år???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den gjelder for 3 ordinære (fersk) forsøk + alle de fryseforsøkene dere måtte få i tilknytning til disse 3 forsøkene. Dette er uavhengig av hvor lang tid dere bruker, men det er viktig å få sendt inn kvitteringene innen 1/2 år etter at forsøket er gjort. Tror ihvertfall det var det som er grensen.

klem ;-)

Takk for det ;-)

Vet ikke hvordan det funker når det gjelder avbrutte forsøk. Har vært så heldig å ikke oppleve det. Men dersom avbrutte forsøk ikke telles, er jo det flott!!!! Dyre greier dette, når man må begynne å ta fra egen lommebok. Satser på at dere ikke trenger det ;-)

Jeg hadde et avbrutt forsøk sommeren 2009.. hadde egguthenting, men ingen egg var modne.. og da ble det ikke telt som et forsøk.. og da hadde jeg allerede kommet opp i 9-10 tusen på medesinene.. vi sendte inn alle kvitteringer og de ble registrert.. så ved neste uthenting da så bikket vi de 15 000 som er på egenandel.. så det er bra at avbrutte forsøk ikke blir telt som et forsøk, men at man alikevel får registrert pengene man har brukt på det..

kan dere fortelle meg hvor jeg skal sende kvitteringene hen..? Og må man legge med noe skjema av noe slag, eller holder det med den bekreftelsen man får på klinikken av at man trenger de medisinene til forsøk? Jeg er ganske like om hjørnet av å bikke 15.000 nå.

Annonse

Kvitteringer og bekreftelser skal sendes til HELFO. Du finner hvilken adresse du skal sende til inne på sidene deres. Ulik adresse avhengig av hvor man bor.

Jeg sendte med bekreftelser fra riksen, originale kvitteringer, og et lite brev med kontonummer og litt bla, bla, bla:-)

Det tok ca 1 mnd før vedtak kom i posten og penger på konto.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...