Gå til innhold

navnevalg =) her er det valgt uansett om det blir gutt eller jente=)


betcybaby

Anbefalte innlegg

tenkte jeg ville høre hva alle sammen har planer om til navn på den vesle mageboeren.

jeg har 1 gutt fra før, og venter mest sannsynligvis ei lita tulle i februar 2011. gutten min heter Richard Matheus og derfor ville vi ha et like betydningsfullt navn på neste barn. så om det viser seg å være en liten jente der inne så blir hun å hete Saphira Elisabeth, Saphira for at vi syns det er et veldig fint navn som så og si ingen i norge har. og Elisabeth etter meg selv, min mor og da hennes oldemor.

men om det skulle dukke opp en liten guttebass med tissetass, så blir det Edward Nathaniel.

Hva er deres valg og hvorfor?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fine navn du har valgt :) liker utradisjonelle navn som ikke ALLE andre heter.

 

Min samboer er svensk så vi har virkelig hatt en prövelse når det kommer til navn. Så navnet for vår del ble faktisk ganske "standard" : Thea. Men vi diksuterer nå om vi skal legge på Thea Filippa. Veldig vanlig i Sverige å ha flere fornavn og jeg har alltid hatt lyst på Filippa hvis jeg skulle få en jente. Men er usikker på om ordlyden fungerer? Kan jo se meg litt blind på det side jeg er så blodfan av navnet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine navn :)

vi får en liten snuppe, men aner fortsatt ikke hva navnet blir. Har mange forslag :)

det som er mitt favoritt navn har jeg opplevd at deet nesten ikke er noen som liker :(

 

Men men :)

vil se snuppa før vi bestemmer noe.

Navneforslag motttas med takk forøvrig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte navn, betcybaby! Arti at dem ikkje e typiske topp 10 navn =) Hete Elisabeth sjøl, så må jo like det :P

 

Mi første jenta hete Nilja Ingrid, 2,5 år. Nilja har æ laga sjøl tell minne om mi bestemor (e en historie bak navnet, så ikkje laga direkte fra hennes, da ho hadde et førrfærdeli gammeldags navn: Olaug ;) Ingrid e familienavn fra min svenske samboer si side (jepp, der har dem alle 3 navn, og Ingrid e ett av dem hos alle - hannes 3 søstre, mora, mormora ++)

 

Men ho neste jenta her i gården får ikkje Ingrid da, det får holde me ei ;) Så pia som kommer i februar ska hete Svea ett eller anna :P Har ikkje klart å finne mellomnavnet enda. Svea fordi det e pappaen som får velge den her gangen, og at det klinge veldi svenskt og fint. Svea Elise, Svea Eline, Svea Synnøve, Svea Iselin, Svea Ellinor, Svea Emmeline e nån av forslagan vi har på bordet (mammaen min hete Elin, så e litt inne på den veien...) Nån som vil hjelpe tell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har barna valgt at lillebror i magen skal hete Kevin..Også skal han få Annar som mellomnavn etter pappan min som døde i mai..Vet det ikke klinger så veldig bra med Kevin Annar, men det er viktig for meg at han får med seg noe fra bestefaren som han aldri får møte, og som døde så altfor tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller:

Rebekka

Regine

Runa

Ragna

Ragni

Rigmor

Reidun

Ragnhild

Rina

Renate

Renee

Rosmari

Ruth

Rønnaug

 

Eni at det e litt vanskeli, men finnes jo nån som e brukbar ;) Syns Rakel e så fint sjøl =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...