Gå til innhold

Zazzy - kan du se på meg ang. jobb og karriere?


Tøvsjura

Anbefalte innlegg

Er nå snart 1 år siden jeg avsluttet utdannelsen min og jeg har gått uten jobb siden. Det har vært et langt og tøft år med jobbsøking og avslag på avslag. Jeg fikk nylig tilslag på en jobb, men jeg takket nei pga diverse årsaker. Nå har jeg igjen søkt på jobber og håper så inderlig jeg skal få tilslag nå før eller etter jul. Kan du se noe angående dette? Vil det by på problemer at jeg er gravid? Er nesten redd for å vise meg også i intervjuer pga graviditeten. Er 21 uker gravid.

 

Jeg er født 20.12.88

 

På forhånd tusen takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Først og fremst får jeg opp en mulighet til en "ekstrajobb", kan det være denne du takket nei til eller noe som er like om hjørnet? Får nemlig opp at dette er nært forestående, og får opp desember..kanskje kan det være en mindre stilling eller bare en kort periode eller noe?

 

Får videre opp forhandlinger og mye kommunikasjon, kanskje må du "krangle deg til jobben"? hehe, eller bare være veldig overbevisende på at du er rett person muligens..Du har en god posisjon her i såfall!

 

Pass på at du ikke tar på deg for mye, greier du å jobbe, er det en årsak til at du har takket nei til jobb, sliter du med rygg eller andre slike typer plager at du blir fort sliten? Kan være graviditeten i seg selv, bare pass på at du ikke tar på deg for mye..og så kan det være at jobb i seg selv har blitt så viktig for deg, du greier nesten ikke tenke på annet enn at du skulle fått deg jobb raskest mulig?

 

Får opp at du må vente. Tror ikke det blir noe stort jobbtilbud enda..mulig litt penger her og der, mulig en liten jobb eller noe nå før jul, men ikke akkurat det du ser etter. Men det går bra for deg likevel? Økonomisk tenker jeg på? Ser ut til at dine behov blir dekket uansett.

 

Det er rart men mulig noe skjer i mars..er det i april du har termin da? Ser litt forskjellig i mars her, men usikker på hva det er!

 

Ja det var det jeg greide å få opp akkurat nå. Masse lykke til med jobbsøking, og jeg vet akkurat hvordan det er! Veldig demotiverende med alle avslagene, og tenker det ikke er lettere når du er gravid i tillegg..kan anbefale å få hjelp til å fornye CV`en din og tips til søknad f.eks :) En dag får du napp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og tusen takk for svar :)

 

Jeg fikk tilbud om en jobb forleden måned; var heltid, men noe dårlig betalt. Takket uansett nei da jeg fikk høre veldig mye negativt om bedriften, dette stemte også da jeg undersøkte på egen hånd. Jeg har for tiden søkt på et par jobber, og èn av disse stillingene er for et bemanningsbyrå hvor prøvetiden er 6 måneder; så kanskje det er denne jobben du ser? Hadde vært fint om jeg fikk den.

 

Det er veldig riktig at jeg er psykisk sliten av dette med å ikke ha en jobb: en fast inntekt slik at jeg også kan bidra økonomisk i vår lille familie. Det tærer på både selvtillit og helsen å gå rundt slik, dessverre. Men jeg prøver å ikke fokusere for mye på dette selv om det er ekstremt vanskelig å unngå. Håper det snart blir min tur, synes jeg fortjener det etter så lang tid og så mye strev.

 

Økonomisk får jeg behovene mine dekt, dvs at min samboer tar seg av oss på dèt området, men jeg lengter etter å kunne bidra. Vi har ikke verdens beste økonomi, men vi klarer oss.

 

Det stemmer at jeg har termin i april, faktisk 18.04. Håper den lille jenta holder seg i magen frem til i allefall etter 1.april. Ser du noe angående dette? Kommer fødsel til å gå bra? Gruer meg litt ettersom fødsel nr.2 var intens og ganske smertefull, men prøver å ikke fokusere for mye på dette heller.

 

Takk for varmende ord og for at du tok deg tid til å se på meg. Jeg har forøvrig gått på jobbsøkerkurs, dvs nav sendte meg på et 4-ukerskurs tidligere i år hvor jeg lærte å bli dyktig på søknadsskriving samt CV. Jeg er flink til å formulere meg med tanke på søknader ol. men jeg tror problemet ligger i at arbeidsmarkedet er vanskelig å komme inn på samt at jeg ikke har så mye erfaring fra før da jeg kun har gått skole. Håper i allefall at du har rett og at det er noe like rundt hjørne; en ekstrajobb er bedre enn ingen jobb ;)

 

Igjen, takk for svar :)

 

Klem fra

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...