Gå til innhold

Til alle dere som har blitt gravide etter LAP OPRASJON!!!!!! svar meg plzz....

Anbefalte innlegg

hei,

alle sammen jeg lurer på en del ting!

Vi som har pocs eller endometriose eller begge deler som har blitt gravide etter en lap oprasjon.

1. må vi gjennomføre dette for hver eneste gang vi ønsker å få barn.

2. er det noen der ute som har blitt bedre etter første graviditet?

3. hvordan er vekt problemene etter fødsel for dere?

4. evt noen råd til kost ?

Tusen hjertelig takk for svara setter STOR pris på det!!!!!

ps! førstegangs fødende har termin 12.12.10 gleder meg ....... 18 dager til termin hippppiiii........

Fortsetter under...

1.Nei,oprasjonen skal være livsvarig .. d sa gyn til meg

2,Ja,jeg ble mye bedre.Fikk en datter for 8.5 mnd siden,Ble gravid i oktober igjen,er 9uker på vei.PCOSen blir også "bedre" med alderen,og derfor mener gyn at jeg har lettere for og bli gravid nå,blir 30år neste år.

nr 3 og 4 kan jeg ikke svare deg på,men har erfaring med andre pcos damer som hiver seg på ketolyse kur når svangerskap og amming er over:)

Jeg ble gravid på første forsøk etter lap, med hormonkur i tillegg.

1. Nei, det skal ikke være nødvendig.

2. Fikk en syklus, som jeg ikke har hatt på mange mange år, selv om det var en 40dagers syklus, så ble det regelmessig. Og jeg ble gravid etter andre pp, 14 mnd etter første fødsel. Uten noen form for hjelpemidler.

3. Fortsatt problemer med vekt. Må fortsatt jobbe mye for å ikke gå opp, og slite med å gå ned. Akkurat sånn som før...

4. Lavkarbo kombinert med mye styrketrening og lange gåturer er min oppskrift. Funker på meg, men alle er forskjellig.

Gratulerer og lykke til :)

Gratulerer med graviditeten!!!

1. Gjaldt ikke meg iallefall, gravid igjen uten problemer, men har ikke fått noe informasjon fra gynekolog om hva som er vanlig.

2. Etter lap ble jeg gravid. deretter en stabil 28-29 dg syklus oppsto 7-8 mnd etter fødsel (hadde ikke noen syklus før lap.) som holdt seg i to år frem til jeg ble gravid igjen etter ca 4 mnd med prøving. Fortsatt gravid med nr.2 så vet ikke hva som skjer videre. Men alt virker iallefall normalt.

3 og 4. Har ikke vektproblemer. Eneste symptomene på PCOS var manglende menstruasjon etter p-pille slutt og blodprøver som viste hormonverdier tilsvarende tilstanden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...