Helverine Skrevet 18. november 2010 #1 Skrevet 18. november 2010 Det er til barnebursdag, og en av gjestene tåler ikke egg
jordbærsjokolade Skrevet 18. november 2010 #2 Skrevet 18. november 2010 Denne lager jeg alltid, datteren min er allergisk mot egg og melk:) Muffins 160 gr hvetemel 1,5 ts bakepulver 130 gr sukker 1,5 dl melk 60 gr smeltet smør Bland de tørre ingrediensene. Tilsett melken og til slutt det avkjølte fettet. Deigen helles i muffinsformer og stekes ved 250 C i 12-15 minutter. Det blir nok til 12 små muffins. Jeg har i litt kanel og vaniljesukker i røren også, blir kjempegode!! Ellers kan du kjøpe posesjokoladekake fra møllerens, husker ikke hvilken det er men les bak på pakken så finner du ut om det er med egg elle rikke. Den smaker akkurat som sjokoladekake med egg.
Helverine Skrevet 18. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. november 2010 Takk Jeg har smakt den posesjokoladekaken fra Møllerens, og synes ikke den var noe god i det hele tatt. Derfor er jeg ute etter noe annet
Lille Sniff Skrevet 18. november 2010 #4 Skrevet 18. november 2010 SJOKOLADEKAKE UTEN EGG 6,5 dl. Sukker 3-4 ss Kakao 1 ss natron 150 gr. Smeltet smør 7,5 dl. Kefir eller kulturmelk 10 dl. Hvetemel Bland ingrediensene til en klumpfri røre. Helles i en smurt langpanne Stekes på nederste rille i ovnen Temp: 175grader Tid: 20-25 min (test om den er stekt, da steketiden kan variere fra ovn til ovn) Fyll: 200 gr. Smør 1-2 plater kokesjokolade Smør og sjokolade smeltes over svak varme 400 gr. Melis 3 ts. Vaniljkesukker 2 ss Kaffe Dette røres inn i den smeltede sjokolade/smør blandingen. Hvis ønskelig kan man blande inn litt melk. Røre det da sammen til det blir blankt. (ikke nødvendig med melk). Denne kaken er supergod!! Vi spiser den, selv om vi ikke har eggallergi;)
Helverine Skrevet 18. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 18. november 2010 Tusen takk Cresbel! Den skal testes ut i helgen
Gjest amandine Skrevet 18. november 2010 #6 Skrevet 18. november 2010 Den sjokoladekaken er super! Enkel, holdbar, saftig og god! Vi begynte med den (ca) da vi hadde eggallergiker i hus, men har fortsatt selv om alle nå tåler egg rett og slett fordi den er best av den typen kaker!
tine0810 Skrevet 19. november 2010 #7 Skrevet 19. november 2010 Denne er ganske lik den du fikk over bare med sjokoladepulver i stedenfor kakao.......nydelig:-) Nesquick-kake 7 1/2 dl. kefir 6 dl. sukker 150 g. smeltet smør 1 ss. natron ca. 8 ss. nesquick 10 dl. hvetemel Sjokoladeglasur: ca 450 g. melis 150 g. smeltet smør 5-6 ss. nesquick eller O'boy 4 ts. vaniljesukker litt sterk kaffe Bland alle ingrediensene i en bolle og visp sammen. Hell røren i en smurt langpanne. Stek ved 200 grader i ca. 25-30 minutter på nederste rille i ovnen. (Stikk med en pinne for å se om den er stekt) Glasuren: Bland alt sammen og tilsett kaffe til du synes den er passelig til å smøre over kaka.
Helverine Skrevet 20. november 2010 Forfatter #8 Skrevet 20. november 2010 Den falt ikke i smak her i huset....var rett og slett ikke noe god. Bra vi testet den ut før barnebursdagen ;o)
Cornelianelia Skrevet 20. november 2010 #9 Skrevet 20. november 2010 Sjekk www.detsoteliv.no På venstre siden kan du velge "uten egg". Da får du opp over 300 kakeoppskrifter uten egg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå