Gå til innhold

Samboer og jeg reiser fra barna i hele 9 dager...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

...fordi vi skal på bryllupsreise.

Vi har to barn, en på nesten 4 år og en på 14 måneder. De skal være sammen med foreldrene mine som de kjenner godt og har vært på helgebesøk hos mange ganger. Foreldrene mine er også her på besøk titt og ofte.

 

Vi skal gifte oss og reiser på en bryllupsreise til to storbyer i USA.

 

Jeg vet at barna har det bra hos mine foreldre som både er kjærlige, omsorgsfulle og gode besteforeldre. Begge gutta elsker dem, min eldste kjenner de selvsagt best!

 

Er det fullstendig galskap å reise avgårde fra de i 9 dager på bryllupsreise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reis på tur, kos dere. Barna deres er trygge og har det bra hos besteforeldrene sine. Hverdagen kommer fortnok igjen, nyt de dagene dere har helt for dere selv. Hvis dere tar med dere barna på bryllupsreise blir det en bryllupsreise med dyrehager, tivoli og lekeplasser.......................

 

Utnytt denne sjansen, samle krefter og nyt hverandre som nygifte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med de andre, kos dere masse!

 

Når det er sagt, syns jeg det er "rart" at folk skriver kos dere, reis, nyt turen o.l. "bare" fordi det er bryllupsreise, for hvis det hadde vært en vanlig kjærestetur ville folk hylt ut at det var galskap. Men ungene skjønner jo ikke at dette er en annerledes tur, så hvorfor er det greit fordi det er bryllupsreise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden det heter bryllupsreise er det jo greit. Hadde det vært kjæresteferie hadde det ikke vært bra. Barna skjønner tross alt forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hv er det som gjør at dere synes det er greit å reise på 9 dagers bryllupsreise uten barn når dere har barn som er kun 14 mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også reise vekk snart, en uke:) Lillemor stortrives med bestemor og bestefar:) Vi reiste faktisk bort i noen dager allerede da hun var 6 mndr gammel, jeg fikk jaggu mye kjeft her inne!

Kooos dere masse, det går så greit så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han på 14 mnd har jo broren sin der, dessuten sier jo HI at begge barna kjenner besteforeldrene godt. Høres jo ut på enkelte som de skal sendes bort til fremmede i 9 dager.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri dratt fra barna mine så lenge. I tillegg er det begge foreldrene som forsvinner på en gang. Han på 14 måneder er i hvert fall for liten. Og han på 4 år er også i minste laget.

 

Det handler ikke om å "ha det bra" ift mat, kjærlighet fra besteforeldre, morsom lek osv. Det handler om at fundamentet i livet deres forsvinner, og de har ingen forutsetninger for å forstå hvorfor og at dere kommer tilbake.

 

Om det er bryllupsreise, shoppingtur, jobbtur eller annet er irrelevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg oppfatter meg ikke som hysterisk ;)

Men jeg hadde ikke dratt fra mitt 14 mnd gamle barn i 9 dager, iallefall ikke begge foreldre på en gang. Hjelper ikke om ungen er med søsken og hos besteforeldre, barnet er for liten til å forstå uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi er ikke hysteriske. Vi er oppegående kvinner som har lest litt om barn og tilknyting, tilknytningsomsorg og tilknytningsproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis vi gjør reisen kortere da? Reiser tirsdag og hjemme igjen søndag?

 

Må bare si at de har tett forhold til begge besteforeldrene. Jeg vet ikke om dere som er veldig negative ikke har et sånt unikt forhold mellom barna deres og deres foreldre?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke klart det, syns det er langt unna og.

Men, klarer dere det så er det bare å dra barna lider nok ingen nød.

 

Det med lang avstand hadde jeg ikke klart, men det er sikkert fordi jeg har opplevd akutt innleggelse da største var 2 år.

 

Dra og kos dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur, ikke bry deg om de suke paranoide kommentarene.. det er mødre som tror de kan og vet alt, som sikkert er "vellukkete" idag og forlatte vrak om noen år!

 

Kos dere masse..

 

Hilsen ei som ville gjort det samme (men som ikke hadde barnevakt og valgte å ta de med)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er fullstendig galskap å reise avgårde i 9 dager, men det er en vurdering hver enkel må ta.

Personlig synes jeg det hadde blitt altfor lenge å være borte fra min datter på 13 mnd. Hun har som deres barn et super godt forhold til besteforeldrene sine, og ser dem omkring en gang i uken. Så tror ikke barnet tar "skade" av det. Men allikevel tror jeg at jeg hadde savnet henne altfor mye, og tror også at besteforeldrene hadde synes det kunne bli i overkant slitsomt med barnebarn så mange dager i strekk.

 

Hvis dere drar, så dra med god samvittighet. Og hvis dere føler at det blir galt (noe du sikkert tenker på ettersom du skrev et innlegg her?), så ta heller en kortere tur. Men som sagt, dette er en vurdering hver enkelt må ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis og kos dere .De kommer til å få det kjempe fint med besteforeldrene.

 

Jeg og mannen reiste bort i 10 dager når sønnen vår var 1 år ,gikk helt fint det .Han var sammen med bestemoren sin .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en annen tråd her inne om de surrogat tvillingene hvor de fleste mente hun skulle gi fra seg barna, ikke snakk om tilknytting da nei.

 

Men, å reise fra barna 9 dager hvor de er hos besteforeldre er galt?

 

Er bim på sitt beste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis og kos dere.

Dere gifter dere jo bare en gang :)

 

Overser hysteriske kommentarer over her. Skulle likt og sett den forskningsrapporten som sier noe om at barna tar skade av at foreldrene reiser på ferie i 9 dager.

Den dette er ille for er ikke barna, men foreldrene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 09:14 som har lest om tilknytningsomsorgs osv.

Vil gjerne at du legger ut link som som sier noe om/ beviser at et barn tar skade av at foreldrene reiser på ferie i 9 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...