Gå til innhold

Hvor mye har dere utbet i mnd?Hvor mye går til regninger?Hvor mye har dere igjen etter alle regningene er betalt?


Linn,Skrållan&LilleSøster

Anbefalte innlegg

Lurer på hva som er "normalt" at en familie på 4 bør sitte igjen med etter regninger og faste utgifter er betalt.

Mannen i huset har 800 000kr i året+ feriepenger.Jeg tjener svært lite for tiden,da jeg er student.Tar noen vakter i ny og ne og har studielån da.

Så med mannens inntekt+min(lønn og studielån) barnetrygd og deler av kontantstøtte så har vi utbetalt ca kr 38000 i mnd. Da går det ca 21-22000 til fasteutgifter (ikke mat) i mnd.Sitter igjen med ca 15-16000kr mnd.

Hva har dere andre??

Vi har i det siste blitt veldig beviste på og handle mat en gang i uken,da alle middager og store tingen.Kjøper melk og brød litt flere ganger. Det har hjulpet mye på matbudsjettet. Skal pørve og bli flinkere til og spare og tenke mere økonomisk.

 

Hvordan ligger dere andre ann??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har omtrent det samme som dere - tilsammen!

Og - jeg tenker faktisk ikke så mye over hva som kommer inn og hva som går ut. Det blir litt pluss hver mnd er jeg ganske sikker på.

Har aldri vært blakk i hele mitt liv (og nei jeg har ikke rike foreldre).

 

Er bevisst på hva jeg kjøper og handler ikke i hytt og pine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva som er normalt. Vi har ikke så veldig mye. En fast inntekt på ca 400 i året. Og så er det meg. Jeg går i engasjement nå, midlertidig med midlertidig lønn.

 

Vi sparer en del nå, men kan jo ikke kjøpe noe eget og må spare til tiden etter engasjementet siden jeg ikke har noe dagpenger eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får utbetalt rundt 52.000-55.000 kr i mnd, og har faste utgifter på rundt 30.000-35.000 kr i mnd tenker jeg. Så er det mat, klær, sparing etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har utbetalt ca 63 000,- inkl barnetrygd, noen mnd har vi mer. Har alltid penger igjen på konto, har ikke regnet over hvor mye vi har i faste utgifter. Har så vi klarer oss, og litt til. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte jo ikke på utgifter jeg. Hmm. Ja.

 

Vi klarer alle regninger som er faste + mat på 24000. Om vi trenger klær eller utforutsette regninger kommer så går det mer.

 

Så når jeg ikke jobber har vi 0 igjen hver måned (nesten på krona). Nå har vi da all min lønn, minus det vi unner oss ekstra akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 000 utbetalt

22-23 000 i regninger.

 

Da sitter vi igjen med 12 000.

 

Vi overfører 11 000 til bankkort(ene). Vi har et hver.

 

Dette dekker:

Mat 6000 (greit nok)

Klær 2000 (ikke mye)

Lege/tannlege 1000 (kiropraktor for begge)

Gaver 1000 (alltid en bursdag eller flere)

Kos 1000 (kino o.l)

 

Når bankkortet er tomt så er det tomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel ca 45 000 utbetalt i mnd +/- alt etter om mannen jobbet overtid eller ei ( hender vi er over 50 000 også). Faste utgifter er vel på ca 25 000, så går ca 10 000 til mat, hushold ol. ca 5000til sparing og det vi måtte ha igjen går til oppussing ol.

Ligger vel greit an, men føler ikke vi ruller i penger, men så har vi ganske mye som må gjøres med husene våre også som koster litt. Gleder meg til den dagen vi er ferdige og kan bruke de pengene på ferie og ting som er mer "gøy" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest happy mom:)

Vi har ca 45 000 kr (inludert barnetrygd 2000kr) gjennomsnittlig tilsammen per måned.

Noen ganger i året jobber mannen noen uker overtid og da for vi 80-90 000 kr på en måned..skjer ca 3 ganger i året..men for spart endel da!

Har faste utgifter på ca 27 000kr

Og resten 18 000 kr ca går til mat,bensin og sparing

handler mye men kjøper nesten alltid på salg og billige mat merker, spart mye på det:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ca 58.000 utbetalt. Vi setter inn 20.000 på regningskonto og 8.000 på matbudsjettkonto. Vi nedbetaler ekstra mye på fleksilånet, ca 10.000. Dermed har vi 20.000 som vi kan bruke til dill og dall, vi velger å spare litt og pusse opp litt om gangen.

 

Vi er aldri blakke eller venter spent på lønningsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg på at vi har feil type arbeid i denne familien... Brutto fast lønn er 500 000 i året for begge til sammen. Det som evt. jobbes ekstra kommer i tillegg.

 

Vi har da utbetalt 33000 netto pr mnd inklusive barnetrygd for to barn.

 

Faste utgifter er på 19000.

 

De 14000 som er igjen skal holde til diesel, mat og det som eventuelt er behov for av klær, tannlege, bursdager osv.

Det går akkurat, men er ikke noe rom for å spare.

Og å få lån for å bygge, er heller ikke aktuelt. Så inntil videre leier vi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du kanskje kan gjette er jeg født 1973, dvs jeg er 37. Mannen er 41. Vi har begge mastergrad, men jobber i staten. Vi tjener slett ikke fett, rett over millionen, og mannen har faktisk en lederstilling. I det private hadde han alene fått en slik lønn (han er sivilingeniør).

 

Sjansen at du og mannen tjener betydelig mye bedre om 10 år er ikke urealistisk, men jeg lurer også litt på hvor mange forholdsvis unge damer har så god råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dette ikke hjelper litt engang siden vi er i to helt ulike situasjoner.

Men uansett, jeg har os på 12607 kr (det trekkes litt skatt enda), bostøtte på 4000, dobbel barnetrygd 1940, jobb 500-1000 kr mnd.

Tilsammen ca. 17000 etter at alt er trukket ifra. Er i tillegg aleneforsørger.

 

7700 går til husleie

1500 kr legger jeg av til strømmen

2500 bruker jeg på mat omtrent

600-1000 kr transport

1000 kr på klær og diverse andre ting

1000 kr på telefon (bør bytte til billigere abonnement)

 

Sitter igjen med omtrent 2000 kr (jeg synes det virker mer som 0,-) etter at alt er betalt. Disse burde jeg spart som gull til uforutsette utgifter siden jeg er alenemor som ikke får noe støtte fra bf, hverken økonomisk eller noe annet.

Elsker leiligheten vi bor i, men ser at det er urealistisk for oss å ha en så høy leie. Bør finne noe veldig billig til neste år når jeg blir student:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg alene med 2 barn. Får utbetalt :30000-31000 kr i mnd.

Går vel omtrent 20000 kr til regninger. Så da 10000-11000 kr til alt annet som klær og andre ting. Går helt fint. Sparer litt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mannens 21000 utbetalt per mnd. Og mine ca 3500 i stipend + 990 barnetrygd. Det er altså 25490 kr fast. I tillegg jobber jeg litt ved siden av studiene (nå har jeg endelig fått 38% fast - så da er den inntekten også litt mer forutsigbar), tror jeg har ca 7000,- i mnd utbetalt.

 

Vi har faste utgifter på ca 25000 kr (mat inkl). Dvs ca 7000kr til lege, tannlege, klær, frisør, bildeler, utstyr til 2åringen, og annet moro som kafe, restaurant, kino, ferie osv (det sier seg kanskje selv at det ikke skjer så ofte ;)).

 

Alt i alt så syns jeg vi har det finfint! Og prioriteringene våre gjør at vi har det veldig bra. Vi røyker ikke og drikker veldig lite alkohol også har vi billige/gratis hobbyer :)

Men nekter ikke for at vi gleder oss til jeg er ferdige med studiene og (forhåpentlig) får fast, full jobb. Da skal vi betale ned mer på huslånet og pusse opp ferdig. Og senke skuldrene og nyte litt mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utbetalt 16000 i måneden :S 10000 til regninger. 4000 til mat..1000 til sparing

 

Begge studenter.. Ikke råd til noe utskeielser, kryss fingrene for at vi får boligstøtte.. Det utgjør 3000 og hadde hjulpet enormt..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...