Gå til innhold

Bruker dere tanntråd på barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 2 barn på 8 år og 4 år. Eldste våres bruker tanntråd, og vi begynte på minste mann for halvt år siden? Noen har reagert på det, mens andre ikke. Hvor mange her inne bruker tanntråd på sine barn? Er det dokumentert at det ikke er bra eller trengs på små tannebisser?

Hilsen en mor som lurer på om andre bruker det?

:)

Skrevet

Jeg har tenkt å begynne når de får nye tenner.

Skrevet

Da vi var hos tannlegen for første gang med 4 åringen (hun var vel 2 eller 3 da vi var der) ble vi anbefalt tanntråd faktisk! Vi har ikke fulgt det opp da..... men det er nok ikke noe problem å bruke det, bare positivt!

Skrevet

Det kan jo vera like greit å venna dei til det, først som sist? :)

Skrevet

De første årene gutten min var til tannlegen (han er nå 7 år) så sa de at vi ikke trengte det siden det ikke var trangt mellom tennene. De var lette å rengjøre. Men nå når han har begynt å miste tenner og fått nye så er det KJEMPE trangt. Nå har vi begynt :)

Men er egentlig enig med Fleur over her. Like greit å venne de til det tidlig.

Var ikke pop å begynne med tanntråd her i huset, han maser om å få slippe hver eneste dag.

Skrevet

Vi bruker tanntråd på eldste på snart 7år, mens minsten på snart 4år har mellomrom enda, så det er lett å rengjøre uten tanntråd.

Skrevet

Jeg var faktisk hos tannlegen i dag (for å sjekke mine egne tenner), og da spurte jeg om dette. Min jente er 2 1/2 år, og tannlegen sa at når barna hadde fått jeksler skulle man også begynne med tanntråd. Letteste er å bruke de der "pinnene" med tanntråd på som man får kjøpt på apoteket.

Jeg hadde fått 2 små hull - stakkars meg. Tannlegen spurte om jeg hadde småspist mye nå som jeg gravid får å stagge kvalmen - og det er sant. Så det har resultert i 2 hull. Hufff!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...